Zapisz się na szkolenie

sportbazar kampania 2017

Banner_SportBazar

Jak automatyczne strategie ustalania stawek przy zmiennych modelach atrybucji, zwiększyły przychody e-sklepu o 154%?

Branża sportowa i turystyczna charakteryzuje się dużą konkurencyjnością co sprawia, że dotarcie do klienta wymaga nieszablonowych rozwiązań i ciągłej optymalizacji kampanii. Dodatkowym wyzwaniem rynku jest jego sezonowość i częste zmiany asortymentu, co wymusza ciągłe podążanie za trendami, aby dostarczać użytkownikom dokładnie tego, czego aktualnie potrzebują.

Co chcieliśmy osiągnąć?

Głównym celem kampanii PPC, określonym przez Sportbazar, było wygenerowanie maksymalnej sprzedaży zachowując ROAS na poziomie minimum 400%. Jako KPI definiujący ruch na stronie wybraliśmy liczbę unikalnych użytkowników i założyliśmy jej wzrost o 130%.

circle

Wzrost przychodów o 47% w miesiącu

circle

ROAS na minimalnym poziomie 400%

circle

Zwiększenie ruchu o 130%

Jak osiągnęliśmy sukces?

Biorąc pod uwagę kolejne analizy prowadzone dla klienta oraz modelując atrybucję skłoniliśmy się ku zmianie aktualnej koncepcji opartej o stały budżet i maksymalizację zysku, a zaproponowaliśmy elastyczny budżet uzależniony od aktualnego ROAS.

Kręgosłupem całej strategii działań były automatyczne strategie ustalania stawek przy zmiennych modelach atrybucji. Automatyczne strategie ustalania stawek, oparte o ROAS, CPA oraz eCPC, pozwalały nam wykorzystać możliwości niedostępne przy standardowych metodach prowadzenia i optymalizacji kampanii.

Co osiągnęliśmy?

Wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań AdWords, testowanie bet w połączeniu ze sprawną komunikacją między działami zaowocowało regularnym wzrostem przychodów w sklepie. Proces optymalizacji kampanii oraz przyjęcie nowej strategii prowadzenia działań jest stale modyfikowany i dostosowywany do aktualnych potrzeb kampanii oraz sezonowości branży

Rezultaty kampanii:

154%

średni wzrost przychodów w miesiącu

510%

średni ROAS przy maksymalnej sprzedaży

333%

średni wzrost UU