Zapisz się na szkolenie

Oknoplast kampania

Grafika na LP

OKNOPLAST LAB to seria video-poradników pokazuje produkty od funkcjonalnej strony,
w lekkim i żartobliwym klimacie. Bohaterami jest dwójka inżynierów, którzy testują okna w oryginalny sposób. Wbrew pozorom, okno to nie tylko kawałek szkła w drewnianej framudze.
OKNOPLAST daje Polakom lekcję stylu i przedstawia design nawet dla najbardziej wybrednych.*

Co chcieliśmy osiągnąć?

Mając tak kreatywny projekt, stanęliśmy przed zadaniem jak najlepszego wypromowania filmów i dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Wyzwanie stanowiło utrzymanie niskiego kosztu obejrzenia (CPV), jednocześnie budując zasięg przy stosunkowo niskimi CPM. Dodatkowo chcieliśmy zaangażować użytkowników i osiągnąć wysoki wskaźnik treści obejrzanych w całości.

circle

Dotarcie do jak najszerszego grona użytkowników

circle

Osiągnięcie CPV
na poziomie 0,06 zł

circle

Najniższy możliwy CPM

circle

Uzyskanie 35% współczynnika obejrzeń

Jak osiągnęliśmy sukces?

Kluczem do sukcesu była dobrze zaplanowana strategia podzielona na kilka etapów. Kampania Oknoplast LAB zaprojektowana była jako seria filmów promowanych za pomocą Video Ads i Discovery Ads, aby zwiększyć zainteresowanie użytkowników.

Etap 1. Zbudowanie świadomości marki

Wykorzystaliśmy 30 sekundowy Teaser i Bumper Ads dzięki czemu zainteresowaliśmy użytkowników, jednocześnie zbierając listy remarketingowe. Działania te wygenerowały ponad milion wyświetleń.

Etap 2. Precyzyjne dotarcie do odpowiednich klientów

W wyemitowanych filmach edukacyjno-rozrywkowych, jako metodę kierowania wykorzystaliśmy funkcję niestandardowych odbiorców o podobnych zainteresowaniach. Pozwoliło nam to dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców niż typowa grupa użytkowników w kategorii „Okna i drzwi”.

Etap 3. Stopniowe tworzenie list remarketingowych

Listy remarketingowe, rozbudowywaliśmy sukcesywnie dla każdego wideo. Następnie każda lista wykorzystywana była jako jedna z metod targetowania. Taki zabieg, przyczynił się do osiągnięcia imponujących wyników: kampanie remarketingowe wideo osiągnęły średnio o 8% wyższy współczynnik obejrzeń przy tym samym koszcie CPV (0,04 zł).

Etap 4. Kampania Discovery

Kierowana jedynie na stronę główną YouTube reklama była emitowana wtedy, kiedy jednostka Masthead nie została wykupiona. Kampania ta odpowiada za ponad 13 mln wyświetleń przy CPM na poziomie 1,05 zł.

Kreacje, którymi zaangażowaliśmy użytkowników

[yt_playlist mainid="jRx5hXNIbVk" vdid="jRx5hXNIbVk,V1dBfyKejcc&t=1s,VDTM-30dbpw,vtULe83UkKo,3JIhht2QEo4,NyPiamf7QW0,yXcKqtbLA4M,rhBMl9vxEP4,vF6TR5O35dI"]

* Za kreację i produkcję serii filmów odpowiedzialna jest agencja GPD.

Co osiągnęliśmy?

Kampania odnosi ogromny sukces zarówno dla nas, jak i dla klienta. Osiągając CPV na poziomie 0,04 zł, przekroczyliśmy początkowe założenia. Dzięki wykorzystaniu Bumper Ads obniżyliśmy średni CPM kampanii do 6,32 zł. Uzyskaliśmy oglądalność reklam na poziomie 38%, przy czym aż 30% obejrzeń zakończyło się pełnym obejrzeniem reklamy.

Rezultaty kampanii:

21 mln

wyświetleń reklamy

0,04 zł

średni koszt obejrzenia (CPV)

6,32 zł

średni koszt tysiąca odtworzeń (CPM)

38%

współczynnika obejrzeń