Zmiany w sposobie wyszukiwania zakupów i podróży na urządzeniach mobilnych

|
|
Kategorie: Google Ads

Sezon wakacyjny trwa, a Google nie próżnuje! Wychodząc naprzeciw podróżującym oraz marketerom, Google wprowadził kilka nowych funkcji, które znacznie ułatwią organizowanie podróży oraz zakupy. Jako że znaczenie mobile’a wciąż rośnie, zmiany te dotyczą właśnie jego. Sprawdź, co nowego w zakupach mobilnych. 

Zakupy

Reklamy Showcase

Google od dawna pomaga znaleźć konkretne produkty w swojej wyszukiwarce. Z danych w raportach wynika jednak, że ponad 40% wyszukiwań związanych z zakupami dotyczy bardzo szerokich pojęć, jak „ubrania sportowe” lub „meble do salonu”. Do tej pory na takie zapytania były wyświetlane reklamy konkretnych produktów, niekoniecznie odpowiadających intencji użytkownika.

Nowa funkcja nazwana „Showcase Shopping ads” pomaga użytkownikom zdecydować się na wybrane marki i kategorie produktów w atrakcyjnej wizualnie formie. Co ważne, reklamy będą płatne od kliknięcia tylko konkretnych produktów, a nie wejścia w katalog marki.

Zmiany początkowo będą dotyczyły reklamodawców w USA, Wielkiej Brytanii i Australii. Nie wymagają modyfikacji kampanii produktowych.

Dodatkowo, testowana jest wersja „premium” dająca możliwości modyfikacji i eksperymentowania z wyglądem reklam Showcase.

Zmiany w zakupach w TrueView

YouTube to coraz ważniejszy krok w ścieżce zakupowej, jaką pokonuje użytkownik. Od wiosny ubiegłego roku dostępna jest funkcja reklam produktowych w reklamach TrueView. Aby dać reklamodawcom większą kontrolę, Google wprowadza dwie istotne zmiany w ustawieniach kampanii:

Baner towarzyszący – interaktywny element wyświetlany obok filmu, który pozwoli użytkownikom przeglądać listę produktów w trakcie wyświetlania reklamy. Baner zawierać będzie także najbardziej aktualne informacje o produktach.

Możliwość wyboru kart produktów oraz kolejności, w jakiej pokażą się one w reklamach TrueView. Opcja ta daje reklamodawcom kontrolę nad poszczególnymi kampaniami. Nadal będzie możliwa opcja automatycznego dopasowania z Google Merchant Center.

Zmiany będą dostępne we wszystkich krajach obsługujących zakupy w TrueView (w tym w Polsce).

Przeliczenia walut w reklamach produktowych

Google na terenie USA, Szwajcarii, Australii, Kanady i Wielkiej Brytanii testuje przeliczenie waluty na stosowaną w kraju odbiorcy. Zwiększy to zainteresowanie reklamami sklepów zagranicznych i pomoże „zrozumieć” ceny, bez konieczności kolejnego wyszukiwania. Nowa funkcja ma zostać rozszerzona w nadchodzących tygodniach.

Podróże

Wiele decyzji dotyczących planów wakacyjnych zapada na urządzeniach mobilnych. W pierwszym kwartale tego roku wizyty z urządzeń przenośnych stanowiły aż 40% ruchu w kategorii podróży. Jednocześnie skraca się długość sesji i rosną współczynniki konwersji – co oznacza zaufanie i gotowość do rezerwacji z telefonu lub tabletu.

By pomóc zaplanować i zarezerwować hotele i loty, Google wprowadza 4 zmiany w systemie wyszukiwania.

Inteligentne filtry podczas wyszukiwania hoteli

Google daje możliwość filtrowania hoteli według szczegółowych cech – takich jak po cenie lub recenzjach. Wyszukiwanie „Hotel dla rodziny z dziećmi w Krakowie do 400 zł” pomoże znaleźć odpowiednią opcję noclegu. Funkcja ta ma zostać wprowadzona pod koniec tego roku.

Ponad 2/3 użytkowników planujących wyjazd na wakacje nie jest przekonana, czy znajduje najlepszą cenę lub czy wybiera najlepszy hotel. By pomóc podjąć tę decyzję, Google prezentuje nowe narzędzia wyszukiwania:

Okazje – nowością będzie etykieta „Okazja” wyświetlana przy wynikach wyszukiwania hoteli i noclegów, których cena obniżyła się znacznie w stosunku do danych z przeszłości. Okazje są oznaczane automatycznie, za pomocą algorytmu. Testy dowodzą, że rozwiązanie to ma pozytywny wpływ na współczynnik konwersji.

Porady – kolejnym sposobem na pomoc w znalezieniu odpowiedniego hotelu za pośrednictwem analizy danych real-time, są „Porady” – będą to informacje o możliwych oszczędnościach przy zmianie terminu rezerwacji. Przykładowa Porada może wyglądać tak: „Oszczędź 210 zł zmieniając datę rezerwacji na 22.07 – 27.07”

Okazje i Porady pojawią się w wyszukiwarce w najbliższych miesiącach.

potencjał

Śledzenie cen lotów – Google wprowadza powiadomienia o zmianach cen lotów w wybranych przez użytkownika datach. Zamiast częstego sprawdzania cen, użytkownik może teraz wybrać interesujący go cel i daty, a wszelkie zmiany będą raportowane za pośrednictwem notyfikacji lub kard Google Now. Zmiana ta wchodzi w życie w ciągu nadchodzących tygodni we wszystkich krajach z dostępem do Lotów Google (w tym Polski).

Jak oceniasz te zmiany? Daj znać w komentarzu!

Komentarze do artykułu: Zmiany w sposobie wyszukiwania zakupów i podróży na urządzeniach mobilnych