Zmiany w AdWords nadchodzą

|
|
Kategorie: Google Ads

W AdWords nastał czas zmian. Na oficjalnym blogu twórcy narzędzia poinformowali o wprowadzanych właśnie kilku ulepszeniach, które mają ułatwić i uskutecznić użytkownikom pracę. Czy rzeczywiście tak będzie? Zobaczcie, co się zmienia.

 

Konwersje

Obecne od 15 lat „Konwersje po kliknięciu” przechodzą na zasłużoną emeryturę. Zastąpią je bardziej uniwersalne „Konwersje”. W odróżnieniu od tych pierwszych, konwersje pozwalają korzystać z innych modeli mierzenia, niż tylko last click. Umożliwią też wychwycenie ważnych, powiązanych z urządzeniami mobilnymi akcji, np. konwersji na różnych urządzeniach czy wizyt w sklepie. Jeśli używasz Konwersji po kliknięciu, zalecane jest, byś najpóźniej do 23 sierpnia przeniósł swoje dane do Konwersji. Czytaj więcej.

 

Data Studio z AdWords

Google Data Studio to stosunkowo nowe narzędzie, umożliwiające analizę danych, tworzenie efektownych wizualizacji i dzielenie się nimi z innymi. Kilka dni temu zyskało nowe ulepszenie: jeszcze łatwiejszą integrację z AdWords. Od teraz użytkownicy Data Studio mają możliwość szybkiego dostępu do  swoich działań reklamowych. Ponad 100 wymiarów i metryk dostępnych jest jako jedna lista, która znacznie ułatwi wybór danych do wizualizacji. Możliwe jest też więcej kombinacji danych, co upraszcza tworzenie raportów. Zmiany dotyczą zarówno Data Studio, jak i Data Studio 360. Więcej szczegółów tutaj.

 

Inteligentne stawki

Rusza Smart Biding – zautomatyzowane określanie stawek w AdWords i DoubleClick. Ma być ono oparte na konwersjach, wygodne i efektywne. Jak to działa? Smart Biding na podstawie milionów danych determinuje optymalną stawkę, a później stale redefiniuje ją na podstawie śledzonej skuteczności konwersji na różnych stawkach, by jak najlepiej wykorzystywać budżet. Smart Bidding, jak sama nazwa wskazuje, jest inteligentny – wykorzystuje mechanizmy uczenia się. Dodatkowe udogodnienia to ustalanie CPA z uwzględnieniem urządzenia oraz czytelne raportowanie. O szczegółach przeczytasz tutaj.

 

Zmiany pod kątem mobile

Wchodzą w życie trzy nowości w reklamach AdWords – ukłon w stronę mobile. Rozszerzone reklamy tekstowe, reklamy elastyczne i dostosowania stawek od kilku dni dostępne są we wszystkich krajach. Rozszerzone reklamy tekstowe, tworzone z myślą o ekranach najbardziej popularnych smartfonów, składają się z dwóch nagłówków po 30 znaków oraz 80 znaków jednej linii tekstu. To niemal 50% więcej tekstu reklamy do dyspozycji reklamodawców! Reklamy elastyczne z kolei zadbają o to, by Twoje reklamy wyglądały dobrze na każdym urządzeniu. Wystarczy przesłać nagłówki (25 i 90 znaków), opis (90 znaków), obraz i URL, a Google zaprojektuje reklamy, które będą dopasowane do różnych urządzeń i aplikacji. Trzeciainnowacja to nowe dostosowywanie stawek dla różnych urządzeń, w ramach którego dostępne jest m.in. Smart Biding. Czytaj więcej.

 

Jak myślicie, czy zmiany istotnie wpłyną na funkcjonalność AdWords? Piszcie!

Komentarze do artykułu: Zmiany w AdWords nadchodzą