Wyszukiwarka najbardziej zaufanym źródłem medialnym

|
|
Kategorie: Marketing Internetowy

Niemal dwie trzecie użytkowników Internetu wskazało wyszukiwarki jako medium najbardziej godne zaufania.

To niezbyt dobra wiadomość dla mediów tradycyjnych: przebadani w listopadzie 2014 roku respondenci firmy Edelman stwierdzili, że wyszukiwarki internetowe prześcignęły tradycyjne media i stały się najbardziej zaufanym źródłem informacji na świecie. Tak stwierdziło aż 64% przebadanych na całym świecie osób. W porównaniu z rokiem wcześniejszym odsetek ten wzrósł o 1 punkt procentowy. Tymczasem media tradycyjne odnotowały wyraźne spadki: z 65% w 2013 roku na 62% w 2014 roku.

Jako godne zaufania respondenci wskazali kolejno media hybrydowe, które łączą formaty tradycyjne i cyfrowe (53%), media społecznościowe (48% – wzrost o 3 p.p.) oraz tzw. „owned media” (47%. – wzrost o 3 p.p.). Do tych ostatnich należą takie media, nad którymi marka sprawuje pełną kontrolę, a więc m.in. strona korporacyjna, blog firmowy, landing page czy kanał na YouTube.

Internauci wskazali wyszukiwarki jako źródło, do którego kierują się w pierwszej kolejności szukając informacji biznesowych (31% badanych). Na kolejnych pozycjach znalazła się telewizja (22%) i prasa codzienna (21%).

 Najbardziej zaufane źródła na świecie

Źródło: emarketer.com

Komentarze do artykułu: Wyszukiwarka najbardziej zaufanym źródłem medialnym