Generic selectors
Tylko dokładne dopasowanie
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Filtruj po kategoriach
Analityka internetowa
BLOG.re:view
Content marketing
Marketing automation
Marketing internetowy
PPC
SEO
Social media
Z życia Semahead
Skontaktuj się z nami
  • Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.

    Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Webinar: Przydatne narzędzia SEO

SEO
25.04.2018 Semahead

Za nami, kolejny webinar organizowany przez Call Page, który mieliśmy okazję poprowadzić. O narzędziach przydatnych w SEO, opowiadała Karolina Twardosz. Prezentujemy nagranie z tego wydarzenia, prezentację do pobrania oraz odpowiedzi na pytania uczestników webinaru.

Z webinaru dowiesz się m.in:

  • Do czego służą narzędzia w SEO?
  • Do czego możemy wykorzystać Search Console?
  • Jak wykorzystać Google Analytics w monitoringu ruchu?
  • Jak przeprowadzać analizę widoczności?
  • Czym jest monitoring pozycji?
  • Jak przeprowadzać kontrolę błędów technicznych?

 

Nagranie:

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=vg0NnlEnrQM” width=”740″](Film: https://www.youtube.com/watch?v=9UWbASEi7_o)[/su_youtube]

 

Prezentacja

 
 

Pytania użytkowników i odpowiedzi

 

Adam: Jak przekierowanie 301 wpływa ma SEO oraz indeksowanie. Czy można spokojnie używać przekierowań 301 czy lepiej starać się je omijać? Czy wielokrotne użycie przekierowania 301 wpływa negatywnie na indeksowanie podstrony?

Przekierowania 301 nie wpływają negatywnie na SEO oraz indeksowanie pod warunkiem, że linki z takim kodem odpowiedzi nie znajdują się w obrębie witryny oraz w sitemapie. Takie linki należy usuwać z obrębu witryny i sitemapy i umieszczać zamiast nich odpowiedni odnośnik adresu zwracającego kod 200.

Należy również pamiętać aby nie stosować pętli/łańcucha przekierowań, np. http://domena.pl -> http://www.domena.pl -> https://www.domena.pl -> https://domena.pl. Stosowanie pętli przekierowań spowalnia również szybkość ładowania się strony oraz marnuje crawl budget.

 

Paweł Leśniak: a UBER SUGGEST ?

Ubersuggest jest darmowym narzędziem podobnym do Keyword Plannera. Pomaga w wyszukaniu słów kluczowych i jest kopalnią pomysłów na rozbudowę treści w witrynie lub na blogu. Pokazuje średnią miesięczną ilość wyszukiwań, CPC oraz współczynnik konkurencji. Więcej o narzędziach pomocnych w doborze odpowiednich słów kluczowych (np. Google Trends) oraz szukaniu inspiracji na wpisy blogowe znajdziecie w naszych artykułach:

https://semahead.agency/blog/seo/33-darmowe-narzedzia-wspomagajace-dzialania-seo

https://semahead.agency/blog/cm/chwilowy-brak-weny-blogu-9-inspirujacych-narzedzi-ktore-podpowiedza-ci-temat

 

Paweł Leśniak: a SEM storm ?

Semstorm ma bardzo zbliżone funkcjonalności do Senuto. Pozwala w prosty sposób ocenić kondycję witryny na podstawie analizy widoczności serwisu. W Semstorm możemy również monitorować pozycje fraz. Narzędzie to umożliwia też porównanie danej witryny ze stronami konkurencji oraz analizę słów kluczowych, na jakie serwis jest widoczny w sieci.

 

Anita Q: Jakie narzędzie poleca Pani do identyfikowania i rozwiązywania problemów z duplikacją treści?

Dwa przydatne i darmowe narzędzia do sprawdzania duplikacji to Siteliner i Copyscape.

Siteliner: http://www.siteliner.com/

Siteliner to narzędzie sprawdzające duplikację treści w obrębie witryny. Pozwala na tworzenie raportu wskazującego powielone słowa, ich procentowy udział oraz adresy zawierające zduplikowane treści.

 

Copyscape: http://www.copyscape.com/

Copyscape to narzędzie do sprawdzenia unikalności treści w obrębie sieci Internet. W raporcie pokazuje strony zawierające te same fragmenty tekstu. Umożliwia też porównanie dwóch różnych adresów URL (http://www.copyscape.com/compare.php) i wskazuje procent zduplikowanej treści na obu stronach.

 

Marcin Q: Czy są jakieś, najlepiej darmowe, narzędzia do badania optymalizacji tekstu pod kątem frazy przed wprowadzeniem jej na stronę?

Warto ocenić stronę samodzielnie i sprawdzić, jak duża jest częstotliwość występowania w teście fraz na daną liczbą znaków, czy słowa kluczowe pojawiają się w odmienionej formie, są obecne w nagłówkach.

Istnieją darmowe narzędzia do analizowania zagęszczenia słów kluczowych w tekście http://www.webconfs.com/seo-tools/keyword-density-checker/.

 

Levon Q: Jak określić czy firma z którą współpracuję w zakresie SEO nie stosuje złych/zakazanych praktyk, albo czy nie generuje całego ruchu przez tzw. zaplecze?

To jest temat na osobny artykuł. Wskazówką mogą być na przykład dodawane przez agencję linki, ich jakość i anchor texty. Warto zwrócić uwagę, by anchor texty były zróżnicowane, czyli nie występowały wyłącznie w postaci exact match, za co Google może nałożyć karę. Wyznacznikiem również powinny być efekty w postaci wzrostu ruchu rok do roku lub w przypadku sklepu internetowego – wzrost przychodów.

 

Paulina (Wredotek) Q: Można podłączyć stronę do GSC przez GTM? W instrukcjach nic konkretnego nie jest napisane i nie do końca wiem w jaki sposób to zrobić. Jakieś rady?

W tej chwili wystarczy posiadać konto Menedżera tagów Google. Można wtedy zweryfikować witrynę przy użyciu kodu kontenera Menedżera tagów Google. Instrukcje, jak to zrobić, są dostępne pod tym adresem: https://support.google.com/webmasters/answer/35179?hl=pl.

 

 

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoli
lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief