Generic selectors
Tylko dokładne dopasowanie
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Filtruj po kategoriach
Analityka internetowa
BLOG.re:view
Content marketing
Marketing automation
Marketing internetowy
PPC
SEO
Social media
Z życia Semahead
Skontaktuj się z nami
  • Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.

    Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Co w trawie piszczy, czyli do czego służy Google Trends?

22.03.2018 Semahead

Google Trends to darmowe narzędzie, które pozwoli Ci odkryć czego użytkownicy szukają w sieci i jakie są ich potrzeby.

Google to najczęściej wykorzystywana wyszukiwarka na świecie, nic więc dziwnego, że dysponuje ogromną ilością informacji na temat wyszukiwanych haseł. Całą tę wiedzę wykorzystuje narzędzie i dzieli się nią z użytkownikami w raportach.

Konkretne frazy możemy analizować m.in.:

  • W ujęciu czasowym:

  • Według lokalizacji:

  • Według podobnych tematów i zapytań:

 

 

Google Trends umożliwia także wyszukiwanie fraz według różnych kryteriów:

  • Lokalizacji – domyślnie ustawienie: Cały świat. Możesz sprawdzić jak użytkownicy wyszukiwali hasła w konkretnym kraju.
  • Okresu – domyślne ustawienie: Ostatnie 12 mies. Ustawienie to dowolnie możesz dostosować do potrzeb analizy.
  • Kategoria – domyślnie: Wszystko. W tym miejscu możesz wybrać w jakiej kategorii chcesz szukać frazy, np. hasło „ramen” możesz wyszukać tylko w kategorii „Żywność i napoje”.
  • Wyszukiwarki – domyślnie: Wyszukiwarka Google. Możesz także wybrać wyszukiwarkę grafiki, wiadomości, YouTube czy Zakupy Google.

Google Trends wskaże Ci nie tylko popularność danego hasła według kryteriów, pozwala on także na porównywanie haseł między sobą.

Podsumowując narzędzie to dostarcza dużą dawkę przydatnych informacji i może okazać się pomocne dla firm, które dopiero zaczynają swoją działalność w sieci i chcą zorientować się w trendach i w tym czego oczekują użytkownicy. Co więcej, narzędzie może okazać się źródłem inspiracji dla blogerów do tworzenia nowych artykułów na bloga, dzięki hasłom zyskującym na popularności. Natomiast jeżeli masz firmę, która jest już obecna w sieci, a nie jesteś do końca zadowolony z wyników, dzięki Google Trends możesz zmodyfikować język na stronach lub asortyment produktów tak by bardziej trafiał do użytkowników.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoli
lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief