Generic selectors
Tylko dokładne dopasowanie
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Filtruj po kategoriach
Analityka internetowa
BLOG.re:view
Content marketing
Marketing automation
Marketing internetowy
PPC
SEO
Social media
Z życia Semahead
Skontaktuj się z nami

  • Hidden
  • To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.

Jak sprawdzić, czy witryna podoba się użytkownikom?

30.04.2018 Semahead

Czy istotne elementy przyciągają ich uwagę? Co zrobić, aby strona była bardziej konwersyjna? Aby odpowiedzieć na te pytania, należy zagłębić się nieco w sposób zachowywania się użytkowników na stronie, poznać jakie elementy są najczęściej przez nich klikane, a które całkowicie ignorowane oraz zobaczyć, co przykuwa ich największą uwagę. Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów na to, jak zweryfikować, co podoba się użytkownikom odwiedzającym witrynę.

 

Analiza raportów Google Analytics

Google Analytics to dziś bardzo popularne narzędzie analityczne, dzięki któremu można poznać użytkowników oraz ich preferencje. Daje nam możliwość analizy, zarówno raportów standardowych, jak i niestandardowych, które są dopasowane indywidualnie do naszych potrzeb. Dzięki nim nie tylko bliżej poznamy upodobania osób odwiedzających witrynę, ale także sprawdzimy, czy nasze treści trafiają do odpowiedniej grupy docelowej. Raporty w Google Analytics podzielone są na cztery kategorie: odbiorcy, pozyskiwanie, zachowanie oraz konwersje. W każdej z nich odnajdziemy dane, które przybliżą nam informacje na temat naszej witryny. Ze standardowych raportów uzyskamy dane dotyczące m.in. użytkowników, źródeł, z jakich przychodzą, stron, które najchętniej odwiedzają czy produktów, które najczęściej kupują.

 

Analiza map ciepła

Bardzo przydatna w poznaniu zachowań użytkowników jest analiza map ciepła. Mapy takie możemy stworzyć m.in. dzięki darmowemu narzędziu Yandex Metrica, które idealnie sprawdzi się w analizie użyteczności strony, jako uzupełnienie danych dostarczanych przez Google Analytics. Narzędzie Yandex Metrica pozwala generować mapy kliknięć, mapy linków oraz mapy scrollowania witryny. Ponadto udostępnia ono odtwarzanie nagranych sesji użytkowników, dzięki którym uzyskujemy informacje o tym, jak użytkownik poruszał się po stronie. Wraz z nagraną sesją Yandex Metrica przekazuje informacje na temat źródła ruchu, z którego przyszedł dany użytkownik, czasu sesji, kraju czy liczby odwiedzonych stron w trakcie trwania sesji.

 

Testy A/B

We wzroście konwersyjności naszej strony, zdecydowanie przydatne są testy A/B, które polegają na sprawdzeniu różnych wariantów tej samej witryny. Dzięki nim dowiemy się, która z wersji jest bardziej przyjazna dla użytkowników, a zarazem skuteczniejsza. Testy pozwolą nam odpowiedzieć na pytania:

  • Jak zachowują się użytkownicy przeglądający witrynę?
  • Na które elementy zwracają uwagę, a które są dla nich mało istotne?
  • Co wpływa na podjęcie kluczowych decyzji na stronie?

Wszystkie działania mające na celu lepsze poznanie naszego użytkownika, mają wpływ na zwiększenie ruchu na stronie, co na pewno przyczyni się do większej konwersyjności witryny. Regularne analizy zachowań użytkowników pozwalają nie tylko wyeliminować lub zmodyfikować zbędne, nieużywane przez nich elementy, ale także umożliwią dostosowywanie umieszczanych treści zgodnie z preferencjami odwiedzających. Warto bowiem pamiętać, że witryna nie jest dla nas, ale dla użytkowników, którzy ją odwiedzają.

Prowadzicie bieżącą analizę swojej strony internetowej? Z jakich narzędzi korzystacie? Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoli
lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief