Zapisz się na szkolenie

Aktualności

Chcesz wiedzieć więcej o Semahead?


Zobacz co się u nas dzieje.

Semahead w kampanii wyborczej

W październiku agencja Semahead rozpoczęła kampanię wyborczą Sławomira Ptaszkiewicza – niezależnego kandydata na Prezydenta Miasta Krakowa. Prowadzona przez agencję kampania wizerunkowa skierowana była do mieszkańców miasta i skupiała się na działaniach online.

Współpraca obejmowała zaplanowanie i opracowanie strategii działań reklamowych w Internecie. Semahead odpowiedzialna była za kampanię w sieci reklamowej oraz reklamę w wyszukiwarce gdzie wygenerowano niemal 20 tysięcy kliknięć i prawie 14 milionów wyświetleń, stanowiących 144% zamierzonego celu.

Zadaniem Semahead było także prowadzenie promocji na kanale YouTube. Zadania Semahead obejmowały dobór odpowiednich grup docelowych, wybór właściwych metod kierowania reklamy oraz przygotowanie kreacji graficznych.

Komunikacja kandydata z wyborcami wspierana była aktywnością w mediach społecznościowych takich jak Facebook, gdzie kandydat zdołał osiągnąć trzecią pozycję wśród wszystkich pretendujących na prezydenta miasta. Przygotowano 117 kreacji graficznych. Opublikowany spot wyborczy Sławomira Ptaszkiewicza mówiącego głosami wielu krakowian, został obejrzany prawie 6 tysięcy razy, oraz skomentowany i udostępniony niemal stukrotnie. Także aktywność na Twitterze znacznie przekroczyła zamierzenia. Liczba obserwujących profil kandydata wzrosła o ponad 50%.

Dodatkowo Agencja Semahead została zaproszona do opracowania i wdrożenia działań optymalizacyjnych strony internetowej obejmujących optymalizację pod kątem SEO, jej wdrożenie, wsparcie IT oraz działania copywriterskie. Stworzono dwie nowe zakładki w menu, 16 sekcji tematycznych i 24 nowe podstrony, a także opublikowano 10 filmów i ankietę.

Efekty kampanii generalnie zdecydowanie przerosły zakładane cele. Reklamy zostały wyświetlone w sumie ponad 26,5 mln razy, kreując niemal 120 tysięcy interakcji.