SEM i SEO w 2015 roku: trendy i prognozy

|
|
Kategorie: SEO

Według IAB Polska/PwC Adex wydatki na SEM w Polsce w 2013 roku wyniosły około 860 mln zł i wzrosły w stosunku do roku wcześniejszego o 10,2 proc., osiągając 35 proc. udziału w wydatkach na reklamę online. Po pierwszym półroczu 2014 roku dynamika wyhamowała i ukształtowała się na poziomie 6 proc. Zakładając utrzymanie takiego tempa rozwojowego, na koniec bieżącego roku wartość SEM powinna przekroczyć 900 mln zł.

Obserwując wydatki na SEM w 2014 roku, które rosły szybciej niż cały rynek, w 2015 roku można oczekiwać dalszego rozwoju tej formy reklamy. Branża coraz odważniej będzie rozwijać się w kierunku oferowania kompleksowych rozwiązań. Optymalizacja strony i rozwój treści użytecznych dla internautów w połączeniu ze strategią content marketingową, dedykowaną promocją SEO oraz rosnącą rolą social media będzie motorem do rozwoju witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania. Oczekiwania dotyczące systemów reklamowych od Google wiążą się z koniecznością dalszego rozwoju rozwiązań dopasowanych do odbiorców reklamy, remarketingu i merchant center, a także szerokiego udostępnienia agencjom systemu Double Click.

Co przyniesie Nowy Rok branży SEM? Zapraszamy na 31 stronę najnowszego raportu IAB Polska, „Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce”, powstałego we współpracy z Harvard Business Review Polska, w którym Kornel Dulęba – Dyrektor Zarządzający Semahead – opisuje najważniejsze trendy i zjawiska branży SEM / SEO.

Pobierz raport

Komentarze do artykułu: SEM i SEO w 2015 roku: trendy i prognozy