Generic selectors
Tylko dokładne dopasowanie
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Filtruj po kategoriach
Analityka internetowa
BLOG.re:view
Content marketing
Marketing automation
Marketing internetowy
PPC
SEO
Social media
Z życia Semahead
Skontaktuj się z nami
  • Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.

    Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Remarketing w Google Ads i Google Analytics – czym się różnią?

PPC
05.08.2019 Magdalena Sękara

Remarketing – sprytny sposób na pozyskanie klienta, idealny bodziec ku ponownemu zaangażowaniu niezdecydowanych odbiorców, którzy są skłonni do konwersji. Nieważne, czy chcesz zwiększyć liczbę rejestracji w witrynie, sprzedaż, czy rozpoznawalność Twojej marki, remarketing stanie na wysokości zadania Twojej strategii reklamowej. Czym więc różni się remarketing sygnowany Google Ads, a czym remarketing Google Analytics?

 

Remarketing Google Ads

 

Wszystko ma swój początek w poprawnym wdrożeniu w całej witrynie odpowiedniego tagu remarketingowego Google Ads (Global Site Tag Google Ads) wraz z opcjonalnym fragmentem kodu zdarzenia. Generuje się go z poziomu nowego panelu Google Ads: Narzędzia i ustawienia > Zarządzanie odbiorcami > Źródła danych o odbiorcach (więcej informacji tutaj). Połączenie globalnego tagu witryny z kodem zdarzenia mierzy istotne działania użytkownika na stronie (np. wyświetlenie konkretnego produktu, rozpoczęcie realizacji transakcji). Ich współdziałanie polega na tym, że fragment kodu zdarzenia informuje globalny tag witryny, kiedy trzeba przesłać bardziej szczegółowe dane o zdarzeniu remarketingu.

Mając już wdrożenie tagów za sobą, możemy przejść do tworzenia list remarketingowych. Je również tworzymy z poziomu panelu Google Ads: Narzędzia i ustawienia > Zarządzanie odbiorcami > Listy odbiorców (Remarketing) > „Znak +” W Google Ads tworzymy listy remarketingowe na podstawie reguł dotyczących witryny:

  • Użytkownicy witryny
  • Użytkownicy strony, którzy nie odwiedzili innej strony
  • Użytkownicy strony, którzy odwiedzili też inną stronę
  • Użytkownicy strony, którzy odwiedzili stronę w określonym przedziale czasu
  • Użytkownicy strony z określonym tagiem.

 

Listy te będą zapełniane na podstawie danych zebranych przez tag remarketingowy. Warto pamiętać, że lista remarketingowa jest zdatna do użytku w:

  • sieci wyszukiwania, gdy osiągnie 1 000 niepowtarzalnych plików cookie;
  • sieci reklamowej, gdy osiągnie 100 niepowtarzalnych plików cookie.

Te wymagania w stosunku do plików cookie są takie same w przypadku Google Ads oraz Analytics.

Dodatkowo trzeba wiedzieć, że tagi Google Ads ustawiają pliki cookie dotyczące reklam. Dla przykładu: użytkownik bez pliku cookie powiązanego z reklamami wchodzi na witrynę z wdrożonym tagiem remarketingowym Google Ads. Wtedy plik cookie dotyczący reklam zostaje ustawiony, a nasz użytkownik dodany do listy remarketingowej.

 

Remarketing Google Analytics

 

Tutaj historia zaczyna się od wdrożenia Globalnego tagu witryny Google Analytics (gtag.js), nazywanego też kodem śledzenia Google Analytics. Wdrożenie takie może odbyć się za pomocą systemu zarządzania tagami (np. Menadżera tagów Google) lub poprzez bezpośrednie dodanie do kodu HTML każdej strony w witrynie. Globalny tag witryny składa się z kilku wierszy kodu, które wklejamy na każdej stronie witryny. Po utworzeniu Usługi w Google Analytics wygenerowany zostanie identyfikator Google Analytics, potrzebny do instalacji tagu gtag.js.

Aby skontrolować, czy tag działa, odwiedzamy otagowaną witrynę, a następnie sprawdzamy czy nasza wizyta została odnotowana w raportach „Czas rzeczywisty” (więcej tutaj). Analytics oferuje funkcję importu danych, która pozwala importować szeroki zakres dodatkowych informacji, ponad te zbierane przez kod śledzenia.

 

Po wdrożeniu tagu, przechodzimy do włączenia remarketingu w ustawieniach usługi Analytics. W Analytics (zakładka Administracja > Definicje list odbiorców > Odbiorcy) tworzymy listy odbiorców remarketingu na podstawie dowolnych danych zebranych przez to narzędzie, w tym:

  • Wszystkie domyślne dane Google Analytics,
  • Dane zaimportowane z połączonych kont Google Ads,
  • Dane zaimportowane z połączonych kont Google Marketing Platform,
  • Dane zaimportowane przez funkcję importu danych (np. dane z systemu CRM).

 

 

Tworząc listy remarketingowe w Google Analytics mamy całe spektrum możliwości segmentacji użytkowników. Można stosować szerokie kryteria oparte na zachowaniu (np. długość/głębokość sesji) oraz te nieco węższe (np. odwiedzenie konkretnej podstrony).

Działanie kodu śledzenia Analytics polega na odczytywaniu plików cookie, na przykład: użytkownik bez pliku cookie dotyczącego reklam, odwiedza witrynę z kodem śledzenia Analytics z włączonym remarketingiem. Plik cookie dotyczący reklam nie zostaje ustawiony oraz użytkownik nie zostaje dodany do listy.

Podsumowując, kluczowe różnice między remarketingiem Google Ads, a remarketingiem Google Analytics to:

  • wymóg innej implementacji tagów remarketingowych,
  • gromadzenie odmiennych danych,
  • w Google Ads tworzymy listy remarketingowe na podstawie danych zebranych przez tag remarketingowy,
  • w Google Analytics, listy odbiorców remarketingu powstają dzięki danym zebranym w systemie Analytics,
  • w Google Analytics mamy większe możliwości segmentacji list remarketingowych.

 

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoli
lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief