Reklama w wyszukiwarce grafiki a reklama w wyszukiwarce sieci

|
|
Kategorie: Google Ads

Od lipca 2010 istnieje możliwość prowadzenia kampanii Adwords także w wyszukiwarce grafiki Google. Jest to świetny sposób dotarcia do użytkowników poszukujących obrazów w Internecie. Reklamy w wyszukiwarce graficznej możemy zaprojektować wykorzystując Narzędzie do tworzenia reklam graficznych.

Aby utworzyć tego typu reklamę musimy kliknąć na kartę Reklamy i w menu Nowa Reklama wybrać Narzędzie do tworzenia reklam graficznych. Spośród dostępnych szablonów należy wybrać Szablony dla sieci wyszukiwania/Reklama graficzna w sieci wyszukiawnia.

Narzędzie do tworzenia reklam graficznych
Tworząc reklamę możemy wykorzystać zarówno tekst reklamowy, jak i grafikę, która nie może być obrazem ruchomym. Odpadają więc wszelkie animacje. Jaka jest skuteczność reklam w wyszukiwarce grafiki w stosunku do tradycyjnych reklam tekstowych w sieci wyszukiwania? Czy obraz umieszczony w reklamie podwyższa jej CTR? Na te pytania bardzo trudno udzielić satysfakcjonującej odpowiedzi, gdyż na efektywność kampanii Adwords wpływa bardzo wiele czynników. Zainteresowani nowymi możliwościami przeprowadziliśmy test, w którym emitowaliśmy jednocześnie dwie reklamy o takiej samej treści.

Reklamy wyświetlały się na identyczne słowa kluczowe. Jedną z nich kierowaliśmy na sieć wyszukiwania, a drugą umieściliśmy w wyszukiwarce grafiki. Test przeprowadziliśmy na próbie  nieco powyżej 2000 wyświetleń reklam. A oto rezultaty:

WskaźnikiReklama w sieci wyszukiwaniaReklama w wyszukiwarce grafiki
CTR7,23 %1,46 %
Średni CPC0,05 zł0,02 zł
Średnia pozycja11
Średni Wynik Jakości8,558,55
Strony/odwiedziny15,5517,18
Śr. Czas w witrynie00:03:4500:03:55

Czy warto prowadzić kampanię w wyszukiwarce grafiki? Na pewno tak. Szczególnie interesujący dla reklamodawców będzie fakt, że średni CPC reklam w wyszukiwarce grafiki jest o wiele niższy niż, tradycyjnego tekstu reklamowego. Wynika to z niskiej konkurencji pośród reklam w wyszukiwarce grafiki. Warto też zwrócić uwagę na to, że reklama w wyszukiwarce grafiki ma zdecydowanie niższy CTR, niż reklama w sieci wyszukiwania, ponieważ jest ona mniej widoczna, niż grafiki pojawiające się w wyszukiwarce. Reklamy tego typu mają większą skuteczność (mierzoną współczynnikiem CTR), niż contentowe reklamy graficzne, ale niższą niż reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania.
Zdajemy sobie sprawę, że wyszukiwarka sieci i wyszukiwarka grafiki Google to zupełnie inne światy. Inne są także cele użytkowników poszukujących treści. Niemniej, wyniki testu wydaje się być ciekawy a wnioski, komentarze i oceny pozostawiamy czytelnikom.

Komentarze do artykułu: Reklama w wyszukiwarce grafiki a reklama w wyszukiwarce sieci