Pulpity managerskie w Google Analytics

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

Panele informacyjne pomogą ułatwić Tobie i Twoim współpracownikom codzienną pracę. Czym właściwie jest i komu przyda się pulpit managerski? Jakie zalety kryje w sobie ta funkcjonalność? Odpowiedzi szukaj w naszym artykule.

 

Jak stworzyć pulpit managerski?

Stworzenie pulpitu jest bardzo proste – umieszczamy w nich kluczowe raporty zawierające najważniejsze dane, które nas interesują.
Warto pamiętać, że Analytics umożliwia nam także dostęp do galerii gotowych konfiguracji paneli informacyjnych, tworzonych i udostępnianych przez użytkowników. Poniżej znajduje się opis wybranych paneli, z różnych kategorii, które ułatwią szybkie zebranie konkretnych danych.

Panele managerskie zaprezentują się w podziale na:

  • E-commerce
  • Kampanie
  • Sieci społecznościowe
  • Płatne wyniki wyszukiwania
  • Bezpłatne wyniki wyszukiwania
  • Pozyskiwanie
  • Konwersja
  • Optymalizacja witryny
  • Urządzenia mobilne

 

1. Email Dashboard

panel managerski email dashboard

Nazwa: Email Dashboard
Autor: Justin Cutroni
Liczba importu: 6,523
Kategoria: Pozyskiwanie, E-commerce

Link do galerii paneli – SPRAWDŹ

Ktoś kiedyś powiedział, że „ostatni będą pierwszymi”. Dlatego też w pierwszej kolejności zaprezentowany zostanie panel managerski Email Dashboard autorstwa Blast Analytics & Marketing.

Ten panel to absolutne „must have” dla osób zainteresowanych zagadnieniem mailingu. Szybko pozwoli na przeanalizowanie współczynnika klikalności, współczynnika odrzuceń czy ilości wizyt, co umożliwia sprawne kontrolowanie najpotrzebniejszych metryk przy e-mail marketingu i podjęcie najskuteczniejszych działań.

 

Co znajdziesz w panelu managerskim Email Dashbord?

Metryki, które tam znajdziesz to:

  • Współczynnik odrzuceń
  • Liczba odwiedzających
  • Poziom dochodu
  • Zestawienie: strona wejścia, sesje i współczynniki odrzuceń
  • Zestawienie: produkty, którymi byli zainteresowani użytkownicy, przychody z danego produktu oraz liczbą unikalnych zakupów
  • Zestawienie: najefektywniejszych kampanii z liczbą wygenerowanych sesji oraz transakcji
  • Zestawienie: kraj, liczba sesji oraz współczynnik odrzuceń
  • Zestawienie: kraj, liczba sesji oraz przychody

Panel ten przydaje się do sprawnego i przejrzystego prezentowania informacji, gdy nie mamy potrzeby zagłębiania się w działanie, ponieważ w danym momencie interesuje nas tylko wynik.

 

2. Goals and Channels Dashboard

panel managerski goals and channels dahsboard

Nazwa: Goals and Channels Dashboard
Autor: Paul Fervoy
Liczba importu: 2 889
Kategoria: Konwersja, Pozyskiwanie

Link do galerii paneli – SPRAWDŹ

Powyższy panel informacyjny skupia się głównie na celach i ich realizacji. Przedstawia liczbę realizacji  celu w poszczególnych grupach użytkowników podzielonych ze względu na miejscowość, wiek czy też urządzenia z których korzystają. Widzimy także, która strona wejścia wygenerowała najwięcej sesji, a tym samym przyczyniła się do realizacji celów. Autor zachęca do wyświetlania raportów tygodniowych z porównaniem do poprzedniego okresu. Dzięki temu raport (w postaci osi czasu) jest co tydzień gotowy do wysłania mailem do managera bądź klienta.

 

Widżety w pulpicie managerskim Goals and Channels Dashboard:

  • Unikalni użytkownicy (oś czasu)
  • Średni czas trwania sesji w porównaniu z strona/sesja (oś czasu)
  • Wykres słupkowy przedstawiający realizację celu pogrupowaną wg domyślnego grupowania kanałów
  • Realizacje celu i sesje zestawione ze strona wejścia (tabela)
  • Realizacje celu i sesje zestawione z miejscowością (tabela)
  • Realizacje celu na osi czasu porównane z współczynnikiem konwersji celu
  • Realizacje celu z względu na wiek użytkowników (wykres słupkowy)
  • Realizacje celu, sesje zestawione z kategorią urządzeń (tabela)
  • Odsłony i unikalne odsłony ze względu na Strony (tabela)
  • Tabela: realizacje celu zestawione ze słowami kluczowymi i sesjami, z odpowiednim filtrem:

Panele-managerskie-filtr

 

3. Site Performance Dashboard

panel managerski site performance dashboard

Nazwa: Site Performance Dashboard
Autor: Justin Cutroni
Liczba importu: 28,437
Kategoria: Optymalizacja witryny, Publikowanie treści

Link do galerii paneli – SPRAWDŹ

Panel ten jest niezwykle pomocny, gdy podejrzewasz, że Twoja witryna ma problemy z wolnym ładowaniem się poszczególnych stron. Na pulpicie znajduje się wiele raportów dotyczących różnych wskaźników prędkości. Dodatkowo umieszczony został widżet dla urządzeń mobilnych, który umożliwia nam podgląd średniego czasu wczytywania strony dla użytkowników korzystających z telefonów komórkowych. Krótko mówiąc, panel udostępniony przez Justina Cutroni pomoże Ci zidentyfikować problemy z działaniem strony i zapobiec ich wpływowi na wartość współczynnika konwersji czy też powodowanie spadku liczby odwiedzin w witrynie.

 

Widżety w panelu Site Performance Dashboard:

  • Średni czas wczytywania strony
  • Średni czas reakcji serwera
  • Sredni czas wyszukiwania domeny
  • Tabela: średni czas wczytywania strony, śr. czas reakcji serwera wg typu użytkownika (Return/New)
  • Średni czas wczytywania strony dla urządzeń mobilnych
  • Sesje i średni czas wczytywania strony wg typu przeglądarki (tabela)
  • Najbardziej popularne strony: średni czas wczytywania stron i liczba odsłon (tabela)
  • Średni czas wyszukiwania domeny i sesje wg kraju
  • Średni czas reakcji serwera, odsłony wg kraju użytkowników
  • Średni czas przekierowania i odsłony wg kraju

  

4. Mobile Ecommerce Dashboard
panel managerski mobile e-commerce dashboard

Nazwa: Mobile Ecommerce Dashboard
Autor: Justin Cutroni
Liczba importu: 2,019
Kategoria: E-commerce, Płatne wyniki wyszukiwania, Urządzenia mobilne, Pozyskiwanie

Link do galerii paneli – SPRAWDŹ

Kolejny panel, zahaczający już o e-commerce, to Mobile Ecommerce Dashboard. W tej wersji otrzymacie wszelkie informacje na temat zachowania odwiedzających użytkowników z wyszczególnieniem zastosowanych urządzeń.

Dlatego też pierwsze, co rzuca się w oczy w tym zestawie, to wykres kołowy prezentujący zestawienie danych o przychodach, wykorzystane media oraz urządzenie. Oczywiście podobnie jak w poprzednio zaprezentowanym panelu, mamy tu zestawienie kampanii generujących najwięcej sesji wraz z przychodami. Ponadto prezentacja informacji o urządzeniach, strony, które były najczęściej odwiedzane i czas.

Pozwala to na szybką weryfikację, czy zgadza się to z naszymi założeniami, czy może odwiedzana strona z jakiegoś powodu nie zatrzymuje użytkowników na dłużej, mimo że powinna?

Co do finansów, to znajdziemy tu porównanie przychodów z wersji mobilnej oraz webowej, a także średnią wartość zamówienia.

 

5. Traffic Growth Dashboard
panel managerski traffic growth dashboard

Nazwa: Traffic Growth Dashboard
Autor: Cemal Buyukgokcesu
Liczba importu: 11,829
Kategoria: Pozyskiwanie, Urządzenia mobilne, Zaangażowanie, Optymalizacja witryny, Publikowanie treści

Link do galerii paneli – SPRAWDŹ

W panelu znajduje się wszystko czego potrzebujesz do analizy ruchu na stronie. Szybki dostęp do raportów dotyczących aktywnych użytkowników znajdujących się obecnie na stronie, a także ruch komórek i urządzeń mobilnych. Jeden widżet wymaga połączenia z AdSense – jest to raport ukazujący przychody AdSense odnoszące się do konkretnej strony odsyłającej użytkownika do naszej witryny.

 

Widżety w panelu Traffic Growth Dashboard:

  • Liczba sesji w witrynie
  • Na żywo: liczba użytkowników oraz ich kraj
  • Wykres kołowy źródła ruchu
  • Wykres słupkowy pokazujący użytkowników pogrupowanych wg kraju przedstawionych wg źródła/medium
  • Wykres ruchu z urządzeń mobilnych: porównanie sesji i współczynnika odrzuceń
  • Wykresy dotyczące ruchu i zachowania użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych
  • Tabela zawierająca strony odsyłające i przychody z AdSense

 

W pakiecie z tym panelem możliwy jest import panelu Engagement & Loyalty Dashboard.

panel managerski engagement and loyalty dashboard

W skrócie, określa on zaangażowanie użytkowników na naszej witrynie. Widzimy wykres kołowy zestawiający kategorię urządzeń, z których najczęściej korzystają użytkownicy, wykres słupkowy mierzący aktywność użytkowników w poszczególnych dniach tygodnia (dodatkowo pogrupowane wg typu urządzenia), a także najpopularniejsze strony wejścia i wyjścia. Warto zwrócić uwagę na oś czasu przedstawiającą liczbę użytkowników powracających. Dane pokazują użytkowników pojawiających się na stronie częściej niż raz w tygodniu. Jej konfiguracja wygląda następująco:

panel managerski oś czasu

 

6. Responsive Design Analytics
panel managerski responsive design analytics

Nazwa: Responsive Design Analytics
Autor: justinavery
Liczba importu: 3,350
Kategoria: Bezpłatne wyniki wyszukiwania, Urządzenia mobilne, Kampania

Link do galerii paneli – SPRAWDŹ

 

Kiedy Twoim głównym celem jest mierzenie kampanii – szczególnie, gdy  próbujesz wprowadzić  nowe działania – narzędziem, które okaże Ci się niezbędne, będzie panel managerski Responsive Design Analytics. Ten rozbudowany pulpit dostarcza Ci kompleksowej wiedzy na temat konwersji wszystkich wizyt użytkowników z wykorzystywanymi urządzeniami. Pozwoli to na ekspresowe sprawdzenie, czy wprowadzone kampanie potrafią sprostać wymaganiom sprzętowym Twoich użytkowników.

 

Sztywne KPI w panelu managerskim Responsive Design Analytics:

  • Współczynnik odrzuceń
  • Współczynnik konwersji celu
    • Dla wszystkich wizyt
    • Dla urządzeń mobilnych
  • Realizacja celu
    • Dla całego ruchu
    • Dla urządzeń mobilnych

Wykorzystując ten panel, od razu dostrzeżemy wykresy kołowe, z których otrzymamy informacje o rozdzielczościach ekranu, jakie są wykorzystywane przez użytkowników. Po co Ci taka wiedza? Podczas planowania i uruchamiania kolejnych kampanii warto rozważyć, czego używają użytkownicy i jak nasze działania będą się zachowywać na ich urządzeniach. Dodatkowo autor panelu dostarcza nam krótkich informacji o najpopularniejszych słowach kluczowych ze względu na sesje, a także informacjach o urządzeniu i sieciach społecznościowych.

 

7. Social Media Dashboard panel managerski social media dashboard

Nazwa: Social Media Dashboard
Autor: Justin Cutroni
Liczba importu: 47,596
Kategoria: Publikowanie treści, Generowanie kontaktów, E-commerce, Zaangażowanie, Promocja marki, Sieci społecznościowe, Konwersja

Link do galerii paneli – SPRAWDŹ

 

W kategorii sieci społecznościowych bardzo dobrze prezentuje się panel managerski Social Media Dashboard. Dostarczy wiedzy jak prezentuje się Wasza marka w sieciach społecznościowych, a także odpowie na pytanie jakie działania podejmują użytkownicy, gdy nie odwiedzają akurat Waszej witryny.  Znajdziemy tu całkowite wizyty, wizyty pochodzące z kanału social, zestawienie ruchu na stronie z ruchem kanałów społecznościowych. A także to co istotne! Otrzymujemy sprawny dostęp do wartości sesji pochodzącej z takich źródeł.

Jedno z ciekawych zestawień jakie przyjdzie nam zaobserwować, to prezentacja danych co do dzielenia się linkami związanymi z naszą witryną i interakcją jaka przy tym miała miejsce. Oczywiście ponadto prawdziwą podstawą jest informacja jaka sieć społecznościowa wygenerowała najwięcej sesji oraz współczynnika odrzuceń.

Jest to bardzo przyjemny panel, który pozwala dostrzec rzeczy, które choć istotne, często niezauważalne przez swą oczywistość 🙂

 

8. Blog Dashboard Data

panel managerski blog dashboard data

Nazwa: Blog Dashboard Data
Autor: Vagelis Varfis | Nudge Digital
Liczba importu: 326
Kategoria: Pozyskiwanie, Zaangażowanie

Link do galerii paneli – SPRAWDŹ

Panel stworzony głównie do analizy blogów. Daje nam szybkie spojrzenie na liczbę użytkowników, tych korzystających zarówno z komputerów, jak i z urządzeń mobilnych (na oddzielnych widżetach).
Bardzo przydatna jest również tabela zawierająca liczbę unikalnych użytkowników na konkretnych stronach bloga (artykułach), jak i wartość współczynnika odrzuceń, który pomaga nam stwierdzić, czy treść bloga jest wystarczająco interesująca dla czytelników. W panelu znajdziemy także tabelę zestawiającą źródła, z których użytkownicy trafiają na stronę bloga. Dzięki temu wiemy gdzie jest ona najbardziej promowana. 

Widżety w panelu managerskim Blog Dashboard Data:

  • Oś czasu użytkowników z filtrem:

panel managerski blog dashboard data filtr

  • Tabela zawierająca tytuł strony (treść bloga) i użytkowników bloga
  • Tabela czytelników bloga wg źródła/medium
  • Tabela przedstawiająca współczynnik odrzuceń i użytkowników bloga wg miejscowości
  • Oś czasu użytkowników mobilnych
  • Tabela zawierająca stronę wejścia, użytkowników i współczynnik odrzuceń
  • Ścieżka odesłania użytkowników na bloga
  • Wykres kołowy grupujący użytkowników wg typu ruchu

 

9. SEO Dashboard – Finding Top Content and Keywords

panel managerski seo dahsboard - finding top content and keywords

Nazwa: SEO Dashboard – Finding Top Content and Keywords
Autor: Kevin Pike
Liczba importu: 51,557
Kategoria: Bezpłatne wyniki wyszukiwania, Optymalizacja witryny, Publikowanie treści, Zaangażowanie

Link do galerii paneli – SPRAWDŹ

Ostatnim panelem branym pod uwagę w tym zestawieniu to SEO Dashboard – Finding Top Content and Keywords. Charakterystyczne dla tego panelu to prezentacja informacji nt. odwiedzanych podstron (lub słów kluczowych) oraz wiążących się z nimi realizacji celów w zestawieniu z wywołanymi sesjami i współczynnikiem odrzuceń. Odpowiednio poniżej zestawienia stron wejścia otrzymujemy poszczególne informacje na temat jedno-,dwu-, trzy-,pięcio- oraz siedmio- i dłuższych słów kluczowych.

 

10. E-Commerce SEO Dashboard

panel managerski e-commerce SEO dashboard

Nazwa: E-Commerce SEO dashboard
Autor  Vagelis Varfis | Nudge Digital
Liczba importu: 9,858
Kategoria: Konwersja, Bezpłatne wyniki wyszukiwania, Pozyskiwanie, Kampania, E-commerce

Link do galerii paneli – SPRAWDŹ

 

Dobrze zbudowany, przejrzysty raport, wymagający skonfigurowania śledzenia e-commerce. Pozwala na dogłębną analizę działań SEO. Daje możliwość sprawdzenia, które źródła ruchu generują najwyższe przychody i  liczbę transakcji. Wyklucza nazwy „brandowe”. Udostępnia nam także szybki wgląd na najpopularniejsze bezpłatne słowa kluczowe oraz jakie średnie wartości zamówienia są przez nie generowane.

 

Najważniejsze widżety E-Commerce SEO Dashboard:

  • Liczba sesji z organicznego ruchu
  • Liczba transakcji z wyszukiwania organicznego
  • Tabela zawierająca źródła ruchu organicznego, transakcje i przychody
  • 10 najpopularniejszych wyszukiwanych słów
  • Wykres słupkowy przychodów pogrupowanych wg wyszukiwanego hasła

 

Przedstawiam tutaj 10 wybranych paneli, z których naprawdę warto korzystać. Jakich dashboardów Ty używasz?

 

Komentarze do artykułu: Pulpity managerskie w Google Analytics