Jak za pomocą SKAGs zwiększyć wydajność kampanii w wyszukiwarce?

|
|
Kategorie: Google Ads

Listy słów kluczowych w kampaniach AdWords z reguły są bardzo skomplikowane i spędzają sen z powiek wielu specjalistów od marketingu. Często zdarza Ci się analizować każdy termin, w różnych odmianach, który może wpisać użytkownik? Nie do końca wiesz, czy możesz stworzyć z nich nową grupę reklam? Takie działania to często przysłowiowa syzyfowa praca, która nie przynosi oczekiwanych efektów. Z pomocą przychodzą SKAGs.

 

Czym są SKAGs?

SKAGs (z ang. Single keyword ad groups) to grupy reklamowe, które posiadają tylko jedno słowo kluczowe. Inaczej mówiąc SKAGI (wersja spolszczona) to słowo kluczowe, które posiada własną grupę reklam. Jednakże, słowo kluczowe powinno zostać dodane do listy w trzech głównych typach dopasowania – w dopasowaniu do wyrażenia, w dopasowaniu ścisłym oraz w modyfikatorze dopasowania przybliżonego.

Przykład:
‘’rowery elektryczne’’
[rowery elektryczne]
+rowery +elektryczne

Dzięki takiemu rozwiązaniu, zapewniamy sobie zgarnięcie całego ruchu w danej grupie reklam, na którym bardzo nam zależy. Łącząc unikatowe grupy reklam z odpowiadającymi im słowami kluczowymi mamy pewność, że słowa kluczowe za które płacimy, w pełni pasują do wyszukiwanych terminów przez użytkownika.

 

Dlaczego stosować SKAGi?

Grupy reklamowe z jednym słowem kluczowym pozwalają na większą i łatwiejszą kontrolę nad wydajnością naszych kampanii.
SKAGi to jedno z łatwiejszych rozwiązań, które powoduje wzrost CTR, wyników jakości oraz, co za tym idzie, pozwala na zarobienie większych pieniędzy z działań przeprowadzanych w Google Ads. Pojawia się pytanie – dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest zaskakująco prosta. Dzięki jednej frazie w grupie reklam, możemy dopasować idealnie teksty naszych reklam. Decydując się na takie rozwiązanie, podwyższymy wcześniej wspomniany CTR, trafność reklam (będą one odpowiadać dokładnie zapytaniom użytkowników), wynik jakości reklam oraz zyskamy więcej konwersji przy najprawdopodobniej niższych kosztach.

 

Jak budować SKAGi?

Na początku należy oddzielić hasła brandowe od pozostałych. Oprócz dodania słów kluczowych w różnych dopasowaniach o których wspomniano wcześniej, należy stworzyć odpowiednio dopasowane teksty reklam. Najważniejszym elementem w tym aspekcie jest fakt, aby nasze słowo kluczowe z grupy reklam znalazło miejsce w tekście reklamy.

Najważniejsze to pamiętać o zawarciu słowa kluczowego w nagłówku. Warto również umieścić słowo kluczowe w wyświetlanym adresie URL. Dzięki temu, użytkownik upewni się, że klikając w link dostanie dokładnie to, czego potrzebuje.

 

Optymalizacja SKAGów

Utworzyłeś już grupę z jednym słowem kluczowym. Co dalej? Aby optymalizować kampanię, należy analizować raport wyszukiwanych haseł. Jeżeli zaobserwujemy, że pozyskujemy użytkowników, którzy wpisali w wyszukiwarkę inne słowa kluczowe niż te w naszej grupie reklam, należy z nich utworzyć nowe, osobne SKAGi. Dzięki temu możemy jeszcze bardziej spersonalizować i dopasować reklamę do wyszukiwanych haseł. Dodatkowo, nowe słowo kluczowe na bazie którego zbudujemy nowy SKAG, należy wykluczyć z wcześniejszej grupy reklam. Przykładowo, jeżeli pierwsza, „bazowa” grupa reklam opiera się na słowie kluczowym „rowery elektryczne”, a w raporcie wyszukiwanych haseł znajdziemy słowo kluczowe na które wyświetlamy naszą reklamę, np. „tanie rowery elektryczne” – z tym słowem tworzymy nową grupę reklam, jednocześnie wykluczając to słowo w naszej bazowej grupie reklam.
Kolejnym krokiem jest stworzenie odpowiedniej reklamy, która będzie idealnie wpasowywać się w to, co potrzebuje i szuka użytkownik.
Powstanie nowa grupa reklam, w której słowa kluczowe będą wyglądać w następujący sposób:

‘’tanie rowery elektryczne’’
[tanie rowery elektryczne]
+tanie +rowery +elektryczne

 

Podstawowe zalety SKAGów

Korzystanie z grup reklam z jednym słowem kluczowym przynosi wiele korzyści pomimo, że konfigurowanie ich zajmuje sporo czasu. Oto kilka przykładowych korzyści, które uzyskamy stosując SKAGi:

  • są łatwe w konfiguracji i późniejszej optymalizacji
  • umożliwiają stworzenie bardziej ukierunkowanych kampanii
  • więcej kliknięć oraz konwersji
  • mniejsza opłata za więcej konwersji
  • umożliwiają większą kontrolę nad kampanią

 

Wady SKAGów

Grupy reklam zawierające jedno słowo kluczowe posiadają wiele zalet. Oczywiście tak jak wszystko, posiadają również wady. Główną z nich jest fakt, że tworzenie bardzo wielu grup reklam z wyselekcjonowanymi wcześniej słowami kluczowymi, które muszą znaleźć swoje miejsce w kreacjach reklamowych zabiera bardzo dużo czasu. Dlatego najlepiej nie porywać się od razu z „motyką na słońce”, ale przetestować to rozwiązanie na grupach, na których najbardziej nam zależy. Zalecamy również zastosować SKAGi na niewielką skalę i zapoznać się ze zmianami, aby sprawdzić jak sobie radzimy z takim rozwiązaniem.

 

SKAGi to przede wszystkim lepsze statystyki oraz wyższy zwrot z inwestycji. Do tego dochodzi większa kontrola nad kampanią, lepszy wgląd w słowa kluczowe oraz ich skuteczność. Dodatkowo SKAGi umożliwiają wyeliminowanie przypadkowych kliknięć, a co za tym idzie – ograniczają koszty do minimum. Dopasowując użyte słowa kluczowe do reklam, jesteśmy w stanie kierować reklamy idealnie do odbiorców, którzy są zainteresowani naszą ofertą.

 

A Wy, co sądzicie o SKAGach? Podzielcie się z nami swoimi obserwacjami w sekcji komentarzy poniżej!

Komentarze do artykułu: Jak za pomocą SKAGs zwiększyć wydajność kampanii w wyszukiwarce?