Zapisz się na szkolenie

Blog Odważnych Odkrywców...

...o marketingu internetowym i nie tylko.

zakupy w internecie
SEO

Jak ocenić czy warto zapłacić za link?

Zdobywanie wartościowych linków to jedno z podstawowych zadań osoby, zajmującej się pozycjonowaniem strony. Profil linków przychodzących wciąż jest i najprawdopodobniej zawsze będzie jednym z ważniejszych czynników rankingowych Google. Ostatnimi czasy...

Analityka Internetowa

Przypisywanie sesji do źródeł ruchu w Google Analytics

Pierwsza i najważniejsza, a nierzadko jedyna rzecz, którą sprawdzamy w Google Analytics, to jak sobie radzi nasza kampania lub źródło ruchu. Jednak skąd narzędzie „wie” do jakiego źródła przypisać każdą...

tablet z kawa na biurku
Content Marketing

Polityka redakcyjna bloga firmowego – z czym to się je?

Nikogo specjalnie nie trzeba już namawiać do posiadania bloga firmowego. Większość mniejszych, średnich i większych przedsiębiorców doskonale zdaje sobie sprawę z siły własnego medium. Niestety, wiele blogów powstaje ad hoc,...

nowinki ppc baner na marzec
Google Ads

Nowinki PPC 03/2019

Wkrótce reklamy produktowe automatycznie będą pojawiać się w Grafice Google - to jedna z nowinek, które w ostatnim czasie pojawiły się w świecie PPC. Wraz z tym potentat z Doliny...

SEO

Nowinki SEO i Content Marketingowe 03/2019

Platforma do optymalizacji marketingu w Google odsłania nową wersję, Google Search Console ujednolica wyświetlane raporty, a Moz aktualizuje jeden ze swoich parametrów. Do tego wszystkiego, dorzucamy grę od Google, który...

nowinki analityczne marzec
Analityka Internetowa

Nowinki analityczne 03/2019

W tym miesiącu piszemy o nowościach w narzędziach od Google, ale nie tylko. Mocno planuje namieszać w analityce inny gigant - Apple. Wszystko w trosce użytkownika, który nie powinien być...

przekręcanie pokręteł od radia
Google Ads

Pimp your XML – modyfikacja pliku produktowego z poziomu Google Merchant Center? Część 1 – segregowanie produktów w grupy cenowe

Dla marketingowca zarządzającego e-commercem kampanie produktowe to fundament działań reklamowych w Google Ads. Ich odpalenie jest jednym z pierwszych kroków w płatnych kampaniach. Nic dziwnego – wysoka jakość ruchu, który...

Ewa Kanczuk wywiad
Analityka Internetowa

Szybki Audyt Google Analytics – sprawdź, czy z danymi nie tracisz pieniędzy

Poprawne gromadzenie danych pozwala podejmować trafne decyzje biznesowe. Na podstawie naszego wieloletniego doświadczenia szacujemy, że aż 70% kont w Google Analytics jest źle skonfigurowanych. Efektem może być błędne optymalizowanie działań...

wolontariusze trzymajacy sie za rece
Google Ads

Google Ad Grants, czyli Google dla organizacji non-profit

10 000 $ – taki budżet miesięczny Google przekazuje w ręce prowadzących organizacje non-profit w celu bezpłatnego publikowania na stronach wyników wyszukiwania Google reklam Google Ads. Od 2003 roku ten...

SEO

Jak analizować profil linków przychodzących i przygotować plik do Google Disavow Tool?

Jednym z ponad 200 czynników, wpływających na pozycje serwisu w wyszukiwarce, jest profil prowadzących do niej linków. Zdarza się, że wiele z nich pochodzi z domen słabej jakości lub nawet...