Generic selectors
Tylko dokładne dopasowanie
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Filtruj po kategoriach
Analityka internetowa
BLOG.re:view
Content marketing
Marketing automation
Marketing internetowy
PPC
SEO
Social media
Z życia Semahead
Skontaktuj się z nami
  • Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.

    Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Optymalizator Konwersji Google Adwords

PPC
26.05.2011 Semahead

 

Optymalizator konwersji to narzędzie, które pomaga zwiększyć ilość konwersji w kampaniach Adwords. Najprościej rzecz ujmując mechanizm optymalizatora automatycznie zarządza kampanią w taki sposób, by uzyskała ona jak najwięcej konwersji w ramach jej założonego kosztu.  Mechanizm optymalizatora wykorzystuje historyczne dane z uwzględnieniem wielu czynników i na tej podstawie prowadzi działania mające na celu wzrost konwersji. Narzędzie to możemy wykorzystywać zarówno w sieci wyszukiwania, jak też w sieci reklamowej Google Adwords.

Jak podaje Google kampanie, w których stosowany jest optymalizator konwersji uzyskują średnio o 21% wyższe wskaźniki konwersji, przy jednoczesnej redukcji średniego kosztu konwersji o 14%. Im więcej danych dotyczących konwersji, tym skuteczność optymalizatora jest wyższa, ponieważ algorytm ma bardziej reprezentatywne dane.

Aby uruchomić optymalizator konwersji nasza kampania musi spełnić dwa warunki:

  • mieć włączoną opcję śledzenia konwersji
  • uzyskać minimum 15 konwersji w ostatnim miesiącu

Optymalizator konwersji uruchamiany jest z poziomu ustawień kampanii. Jeśli nasza kampania uzyskała wymagane 15 konwersji w przeciągu ostatniego miesiąca, wówczas w opcjach określania stawek dostępna jest funkcja Nacisk na konwersje (Optymalizator konwersji) – użyj stawek CPA.


Jedyne co musimy zrobić to ustanowić maksymalną kwotę, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za konwersję (CPA). Wtedy mechanizm automatycznie dostosuje stawki CPC w celu maksymalizacji konwersji w założonym CPA. Najczęściej zdarza się tak, że im wyższą stawkę CPA ustanowimy, tym więcej odnotujemy konwersji. Początkowo koszt konwersji jest wyższy, lecz w większości przypadków w miarę upływu czasu obniża się. Powinniśmy być także świadomi faktu, że za każdym razem gdy zmienimy CPA, proces zbierania informacji przez mechanizm optymalizatora konwersji rozpoczyna się od nowa, dlatego istotne jest by stawki CPA zmieniać tylko wtedy, gdy jest to naprawdę konieczne.

Bez wątpienia warto stosować optymalizator konwersji. Narzędzie to jest cały czas usprawniane i działa coraz skuteczniej. Odsyłamy też do zapoznania się z filmikiem ilustrującym sposób działania optymalizatora.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoli
lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief