Nowy Remarketing Adwords z poziomu Google Analytics

|
|
Kategorie: Google Ads

W ostatnim czasie na coraz większej liczbie kont Google Analytics uruchamiany jest tzw. Nowy Remarkteing. Dla przypomnienia remarketing to jedna z funkcjonalności systemu Adwords, pozwalająca kierować reklamy do internautów, którzy już wcześniej odwiedzili naszą witrynę. Dotychczas użytkownicy remarketingu mieli możliwość tworzenia kombinacji kierowania reklam uwzględniających konkretne strony w obrębie reklamowanej witryny.

Na przykład mogliśmy kierować reklamy wyłącznie do osób, które porzuciły koszyk zakupowy. Jeżeli naszym celem było powiększanie zasięgu odbiorców danej witryny mogliśmy wykluczyć osoby, które w danym okresie czasu odwiedziły już witrynę. Remarketing z poziomu Adwords daje naprawdę duże możliwości. Za pomocą tej funkcjonalności możemy również budować lojalność klientów. Możemy przykładowo kierować reklamy tylko do osób, które dokonały już zakupu w naszym sklepie.

Możliwości te zwiększyły się niewyobrażalnie z chwilą integracji usługi remarketingu z danymi Google Analytics. Z poziomu Analytics możemy tworzyć listy remarketingowe z bardzo zaawansowanymi kryteriami. Lista remarketingowa to zbiór użytkowników, do których będziemy kierować kampanie.

Dzięki  Nowemu Remarketingowi możemy przykładowo kierować reklamę do najbardziej zaangażowanych użytkowników czyli na przykład takich, którzy dokonali powyżej 4 odsłon i spędzili w serwisie więcej niż 3 minuty. Nowy Remarketing wykorzystuje także dane dotyczące wielkości sprzedaży. Pozwala on na kierowanie reklam do użytkowników, którzy przykładowo wydali minimum 500 zł w naszym sklepie.

Jak uruchomić Nowy Remarketing

By korzystać z Nowego Remarketingu musimy mieć połączone konta Adwords i Analytics. Jeżeli mamy już zainstalowaną usługę Google Analytics to trzeba także podmienić jedną linijkę w naszym dotychczasowym kodzie Analytics:

Podmieniamy pogrubiony fragment dotychczasowego kodu:

<script type="text/javascript">
var _gaq = _gaq || [];
_gaq.push(['_setAccount', 'UA-xxxxx-y']);
_gaq.push(['_trackPageview']);
(function() {
var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;

ga.src = (‚https:’ == document.location.protocol ? ‚https://ssl’ : ‚http://www’) + ‚google-analytics.com/ga.js’;

var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
})();
</script>

na następujący fragment kodu:

ga.src = (‚https:’ == document.location.protocol ? ‚https://’ : ‚http://’) + ‚stats.g.doubleclick.net/dc.js’;

W efekcie czego otrzymujemy nowy kod:

<script type="text/javascript">
var _gaq = _gaq || [];
_gaq.push(['_setAccount', 'UA-xxxxx-y']);
_gaq.push(['_trackPageview']);
(function() {
var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;

ga.src = (‚https:’ == document.location.protocol ? ‚https://’ : ‚http://’) + ‚stats.g.doubleclick.net/dc.js’;

var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
})();
</script>

Zakładanie list remarketingowych w Google Analytics

Aby uruchomić usługę nowego remarketingu wchodzimy na kartę Administrator w Google Analytics. Następnie klikamy kartę Listy Remarketingowe/Nowa Lista Remarketingowa.

Uruchamianie Nowego Remarketingu z poziomiu Google Analytics

Mamy do wyboru trzy opcje:

  • Wszyscy użytkownicy (zbiera wszystkich, którzy odwiedzili daną witrynę)
  • Użytkownicy, którzy odwiedzili daną stronę (zbiera wszystkich, którzy odwiedzili daną podstronę w obrębie witryny, na przykład zakładkę „kontakt”
  • Utwórz własny typ remarketingu (to właśnie trzecia opcja daje największe możliwości targetowania po zachowaniach użytkowników).


    Zakładanie list remarketingowych


    Możemy tworzyć określone grupy remarketingowe w oparciu o dwa rodzaje filtrów:

  1. Filtr wymiarów i danych – Bazę remarketingową tworzymy podobnie jak zaawansowane segmenty. Określamy wymiary i dane, które będą kryteriami doboru naszej listy.
  2. Filtr sekwencji – W tym przypadku możemy określić grupę na podstawie następujących po sobie sekwencji zachowań użytkowników. Na przykład możemy zbierać użytkowników, którzy weszli z danej kampanii i w tej samej sesji doszli do konkretnej podstrony. Możemy także definiować listę remarketingową w oparciu o sekwencje zachowań. Wtedy będzie brane pod uwagę zachowanie w obrębie różnych sesji. Możemy przykładowo zbierać osoby, które odwiedziły naszą witrynę z kampanii, a następnie podczas kolejnych odwiedzin doszły do strony docelowej.

Nowy Remarketing w Google Analytics daje naprawdę duże możliwości w zakresie tworzenia i docierania do poszczególnych segmentów odbiorców naszej witryny, dlatego serdecznie polecamy wykorzystanie tej bezpłatnej funkcjonalności w Waszych kampaniach.

GA V11

Komentarze do artykułu: Nowy Remarketing Adwords z poziomu Google Analytics