E-commerce w Polsce 2015 raport

|
|
Kategorie: Content Marketing

Jakie marki i serwisy internetowe zna polski e-konsument? Co go motywuje do zakupów? Jakie formy dostawy i zwrotu towaru preferuje? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można znaleźć w najnowszym raporcie o polskim e-handlu.

Wygoda motywuje do zakupów w sieci

Do robienia zakupów w sieci internautów najbardziej motywuje całodobowa dostępność e-sklepów (88 proc.), brak konieczności jechania do sklepu (83 proc.) oraz łatwość porównywania ofert (77 proc.). Atrakcyjniejsza cena niż w sklepach stacjonarnych znalazła się dopiero na czwartym miejscu (76 proc.).

ecommerce w polsce

– Wyniki badania potwierdzają, że zakupy w sieci robimy coraz częściej. Obecnie aż 55 proc. internautów jest e-konsumentami. To o 9 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym. Dzięki cykliczności naszego badania widzimy, jak dynamicznie zmienia się polski e-konsument, a razem z nim jego potrzeby i oczekiwania. To niewątpliwie wyzwanie dla e-sklepów, które muszą te zmiany zauważyć, zrozumieć i aktywnie na nie reagować – tłumaczy Patrycja Staniszewska, członek zarządu w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Raport E-commerce Polska

Przeszkody do pokonania?

Internauci mieli także możliwość wskazania problemów, z jakimi spotkali się podczas zakupów w sieci. Wśród odpowiedzi najczęściej pojawiły się następujące: wysokie koszty dostawy (41 proc.), długie oczekiwanie na dostawę produktu (38 proc.) i niezadowolenie z otrzymanych produktów wynikające z niespełnienia oczekiwań (20 proc.).

Raport E-commerce Polska

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Opracowanie dostarcza wiedzy o postawach wobec zakupów internetowych wśród kupujących i niekupujących w sieci, znajomości marek obecnych w e-handlu, motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych, kupowanych produktach oraz wydatkach na poszczególne kategorie, planach w zakresie zakupów w sieci, źródłach informacji na temat produktów, efekcie ROPO, preferencjach dotyczących sposobu realizacji transakcji internetowych oraz wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Raport został przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej.

Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 17 do 25 kwietnia 2015 roku. Patronat nad badaniem objęło Ministerstwo Gospodarki.

Kliknij i pobierz raport

Komentarze do artykułu: E-commerce w Polsce 2015 raport