Nowinki SEO i Content Marketingowe 03/2019

|
|
Kategorie: SEO

Platforma do optymalizacji marketingu w Google odsłania nową wersję, Google Search Console ujednolica wyświetlane raporty, a Moz aktualizuje jeden ze swoich parametrów. Do tego wszystkiego, dorzucamy grę od Google, który w ten sposób stara się zachęcić webmasterów do optymalizacji wydajności strony. Miłej lektury!

Nowa wersja Senuto

Senuto udostępniło nową wersję swojej platformy. Odświeżone narzędzie zostało wzbogacone o przebudowaną bazę słów kluczowych, na którą składają się frazy ze wszystkich krajów i języków, dodatkowe raporty takie jak „Pozyskane i utracone frazy” czy „Raport spadków i wzrostów”, a także moduł umożliwiający monitoring pozycji. Więcej informacji o aktualizacji Senuto, a także na temat najbliższych planów rozwoju platformy, można znaleźć pod tym adresem: https://www.senuto.com/pl/nowe-senuto/.

Ujednolicenie raportu skuteczności w Google Search Console

Google ujednoliciło raport skuteczności w GSC – taka informacja pojawiła się 6 lutego na oficjalnym blogu Google. Do tej pory dane w narzędziu były podzielone ze względu na rodzaj adresu URL, więc w przypadku gdy strona posiadała osobny adres dla wersji mobilnej, w Search Console pojawiały się dwa raporty. Google postanowiło ujednolicić dane i pokazywać zsumowane rezultaty dla strony kanonicznej, dzięki czemu wyniki ze stron mobilnych i AMP łączone są z danymi ze standardowych adresów. Więcej na temat uproszczonych raportów można przeczytać tutaj oraz na blogu dla webmasterów Google. 

Moz aktualizuje parametr Domain Authority

Moz zaktualizował Domain Authority, czyli parametr określający jakość domeny. Jak podał na swoim blogu Moz, DA ma lepiej niż dotychczas rozpoznawać strony, które nie wyświetlają się na żadne słowa kluczowe. Wiadomość wywołała spore zamieszanie w branży SEO, chociaż, jak przypomina Moz, DA nie jest czynnikiem rankingowym, a jedynie wskaźnikiem odzwierciedlającym konkurencyjność danego serwisu. Więcej na temat zmiany sposobu obliczania Domain Authority można przeczytać pod tym adresem.

Stack Packs, czyli rozszerzenie funkcjonalności Google Lighthouse

Google przygotowuje rozszerzenie raportu Lighthouse, które jest dedykowane poszczególnym systemom CMS. Zamiast ogólnych wskazówek narzędzie ma dostarczać informacji na temat tego, jak zalecenia z audytu Lighthouse wdrożyć w danym systemie. Pierwszym wspieranym przez Google Lighthouse CMS-em ma być WordPress. Rozważane są dwie możliwości działania nowej funkcji – Lighthouse automatycznie wykryje CMS i poda dodatkowe, przeznaczone dla systemu wytyczne, albo w narzędziu pojawi się przełącznik, który pozwoli przejść do zaktualizowanej wersji narzędzia. Więcej na ten temat można dowiedzieć się pod tym adresem.szybki audyt google analytics

Wydajność witryny jako gra

Google nie ustaje w pomysłach, w jaki sposób zachęcić webmasterów do optymalizacji wydajności i szybkości działania stron. W lutym udostępniona została gra oparta na wynikach z Google Lighthouse, która polega na niszczeniu wskazanych przez narzędzie błędów przedstawionych w postaci asteroid. Im lepiej zoptymalizowana jest witryna, tym większą moc uderzenia w asteroidę uzyskuje użytkownik. Aby zagrać i sprawdzić w ten sposób szybkość swojej strony, wystarczy wejść na https://perfgame-206511.appspot.com/ i wpisać nazwę swojej witryny.

Fenomen aplikacji TikTok

Agencja influencer marketingu GetHero opublikowała pierwsze badanie użytkowników TikTok w Polsce. Aplikacja umożliwiająca dzielenie się krótkimi filmikami urozmaiconymi o filtry i nakładki cieszy się w naszym kraju coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród pokolenia Z. Kim są polscy użytkownicy aplikacji, co pochłania ich wolny czas i jakie treści oglądają? Zestawienie danych na ten temat w formie ikonografiki można znaleźć pod tym adresem.

Jak prześwietlić influencera?

Na stronie brandbuddies.pl można znaleźć autorski system, który pozwala kompleksowo ocenić pracę influencera i porównać kilku z nich, aby jak najlepiej dobrać osobę do konkretnych działań promocyjnych marki. Ranking wiarygodności influencera uwzględnia takie wskaźniki, jak historia przyrostów jego kanałów, zaangażowanie użytkowników, oceny i referencje od agencji i marek, a także czynniki ryzyka współpracy z twórcą i negatywne interakcje. Program do analizy influencerów jest dostępny tutaj.

Wyłapaliście nowości, o których nie wspomnieliśmy w artykule? Podzielcie się nimi w komentarzach!

Komentarze do artykułu: Nowinki SEO i Content Marketingowe 03/2019