Nowinki SEO i content marketingowe 11/2016

|
|
Kategorie: SEO

Polacy wybierają mobile, Google pomaga testować AMP, a Pingwin działa już na 100%! Prezentujemy kolejną garść nowinek z branż SEO i content marketingu. Jest też o tym, jak poprawić organiczny CTR, zwiększyć ilość konwersji i zdobyć nowych klientów. Zapraszamy!

 

 

Aż 60% Polaków przegląda Internet na urządzeniach mobilnych. Pod tym względem przebijamy nawet USA!

Więcej odsłon na urządzeniach mobilnych niż komputerach

Wg danych zebranych w badaniu Global Stats, w październiku aż 51,3% Polaków korzystało z Internetu za pomocą urządzenia mobilnego. Po raz pierwszy w historii użytkowników mobilnych jest więc więcej, niż tych korzystających z urządzeń stacjonarnych. W okresie od sierpnia do października ruch mobilny kształtował się na poziomie 60,3%, a desktopowy osiągnął 38,2%. Pod tym względem, Polska jest światowym liderem, wyprzedzając nawet Wielką Brytanię i USA. Dla firm, które nie posiadają nadal witryn dostosowanych do ruchu mobilnego, a chcą liczyć się w Polsce, stanowi to poważne ostrzeżenie.

Więcej na ten temat w portalu Wirtualne Media.

 

Pingwin na 100%

Pingwin na 100%

Gary Illyes, pracownik Google, ogłosił oficjalnie 13 października, że aktualizacja algorytmu Pingwin jest już w pełni wdrożona. Zmiany rozpoczęły się 23 września, od tamtej pory zauważalne były duże wahania pozycji stron. W tej chwili Pingwin działa w Real Time, ignorując spamerskie linki.

Więcej o Pingwinie pisaliśmy tutaj.

 

11 niesamowitych sztuczek, które pozwolą zwiększyć organiczny CTR

11 niesamowitych sztuczek, które pozwolą zwiększyć organiczny CTR

Każdy wzrost CTR o 3% może poprawić pozycję Twojej strony w wynikach organicznych średnio o 1 pozycję. Co więcej, strony z wyższym CTRem cechują się także wyższym współczynnikiem konwersji. Z tego względu warto zadbać o niektóre elementy i „odpicować je”. Brian Dean z Backlinko stworzył infografikę, która zawiera 11 wskazówek, zwiększających organiczny CTR.

Zobacz infografikę!

 

Jak połączyć SEO i PPC, aby ulepszyć strategię i dowieźć więcej konwersji?

Jak połączyć SEO i PPC

Julian Connors – publicysta Search Engine Land – opisał, w jaki sposób maksymalizacja widoczności w wynikach wyszukiwania polegająca na integracji działań SEO i PPC może przynieść skutki w postaci 30% wzrostu ruchu organicznego, 25% wzrostu płatnych kliknięć, 35% oszczędności w budżecie oraz 20% przychodu kwartalnego jednocześnie.

Jego artykuł znajdziesz tutaj.

 

Nie będzie osobnych indeksów mobile i desktop

W połowie października na konferencji Pubcon Gary Illes podzielił się ciekawą informacją, jakoby Google planował stworzyć osobny, priorytetowy indeks mobilny. W Internecie zawrzało. Kilka dni później okazało się jednak, że Gary został źle zrozumiany. Jako wyjaśnienie sytuacji na blogu Google opublikowano wyjaśnienie, dotyczące planowanych zmian. Wynika z niego, iż nie będzie osobnego indeksu. Google planuje natomiast brać pod uwagę mobilną wersję strony przy jej ocenie, a nie tak jak dotychczas – wersję desktopową. W poście Google radzi też, jak przygotować się na nadchodzące zmiany.

 

Nowe narzędzie do testowania AMP

AMP

Gary Illyes zapytany o to, jakie będą trendy w rozwoju Google na nadchodzący 2017 rok, wymienił:

  • Machine learning
  • AMP
  • Structured Data.

Idąc tym tropem, Google udostępniło nowe narzędzie do testowania stron AMP.

Dlaczego warto rozważyć stosowanie technologii Accelerated Mobile Pages? Co prawda, AMP prawdopodobnie nigdy nie stanie się wskaźnikiem rankingowym, jednak szybkość ładowania się wersji mobilnej już niedługo nim będzie. A jak pokazują nasze testy, dla niektórych stron tylko wdrożenie technologii AMP pozwala przyspieszyć ładowanie z 69/100 do 86/100.

 

 

Nowinki Content Marketingowe

 

Które narzędzie, wspierające content marketing, jest dla Ciebie najlepsze?

które narzędzie wspierające content marketing jest dla ciebie najlepsze

Digital Marketing Depot pokusił się o 64-stronicową analizę narzędzi wspierających content marketing. Autorzy przeanalizowali rynek pod kątem narzędzi, ostatnich trendów, możliwości i wyzwań. W raporcie znalazło się też miejsce na opinię o 24 wiodących dostawcach narzędzi marketingowych, cenach ich produktów, a także porównanie i wskazówki dotyczące kupna.

Raport pobrać można tutaj.

 

Pozostając w temacie narzędzi, SemRush na swoim blogu udostępnia listę 14 najlepszych narzędzi do tworzenia i edycji tekstu. Krótkie, treściwe opisy przybliżają specyfikę narzędzi oraz ich przeznaczenie.

Zobacz listę!

 

Linked in + Content Marketing = Leady B2B

Linked in

Na swoim blogu Neil Patel opisuje, w jaki sposób połączyć content marketing z Linked in, aby zyskać klientów z branży B2B. W 4 prostych wskazówkach specjalista wskazuje na techniki, narzędzia i optymalizację, jaką należy wykonać, by osiągnąć sukces.

Zobacz tutaj.

 

Pinterest + Content Marketing = Leady B2C

Pinterest

Ponad 55% osób, które kupują online, twierdzi, że ich ulubioną platformą social mediową jest … Pinterest! Podążając za możliwościami wykorzystania LinkedIn do promocji content marketingu wśród klientów B2B, Neil Patel podpowiada także jak wykorzystać Pinterest w branży B2C.

Czytaj więcej.

 

Opinie? Komentarze? Piszcie!

 

 

Komentarze do artykułu: Nowinki SEO i content marketingowe 11/2016