Nowinki SEO i Content Marketingowe 12/2018

|
|
Kategorie: SEO

Platforma learningowa dla web developerów, nowa wersja PageSpeed Insights i zmiany w GSC – w listopadzie Google zasypało nas aktualizacjami swoich narzędzi. Sprawdź, o czym koniecznie należy pamiętać, aby dobrze przygotować się do świątecznego sezonu!

 

Nowinki SEO

 

Web.dev, czyli platforma learningowa dla web developerów

W listopadzie Google uruchomiło skierowaną do web developerów platformę learningową, której zadaniem jest ułatwienie stosowania dobrych praktyk w zakresie optymalizacji technicznej stron, w tym przede wszystkim czasu ich ładowania. Na razie narzędzie dostępne jest w wersji beta i swoimi funkcjonalnościami przypomina wtyczkę Google Lighthouse. Platforma dostępna jest pod adresem: https://web.dev/. Więcej na jej temat pisaliśmy tutaj: https://semahead.pl/blog/hot-news-web-dev-nowe-narzedzie-dla-web-deweloperow.html

 

Aktualizacja PageSpeed Insights

Platforma web.dev to nie jedyna związana z optymalizacją szybkości nowość od Google. Zaktualizowane zostało narzędzie PageSpeed Insights, które zaczęło korzystać z silnika Google Lighthouse. Do tej pory pomiary wykonywane za pomocą obu stron zwracały niejednokrotnie bardzo rozbieżne dane, dlatego Google zdecydowało się na ich ujednolicenie. Więcej na ten temat można dowiedzieć się pod tym adresem: https://webmasters.googleblog.com/2018/11/pagespeed-insights-now-powered-by.html

 

Google wyrzuca z SERPa grafiki i filmy

Według danych z RankRanger and STAT Search Analytics  Google obniżyło w listopadzie częstotliwość pojawiania się grafik i filmów w wynikach wyszukiwania nawet o 20–30%. Strony, które często pojawiają się w tego typu wynikach wyszukiwania, mogą w związku z tym odnotować spadki ruchu. Więcej informacji dostępnych jest tutaj: https://searchengineland.com/report-google-showing-fewer-video-and-image-boxes-in-the-search-results-308489

 

Zmiany w Google Search Console

W ostatnim czasie Google wprowadza zmiany w raportach w nowej wersji GSC. Ostatnia związana jest z raportem stanu indeksowania – od tej pory bierze on pod uwagę  dane z mobile-first index, a nie, jak dotychczas, dane z indeksu stron desktopowych. Pojawiające się GSC komunikaty o nowych błędach i problemach będą więc odnosić się do wersji mobilnej strony. Dotyczy to witryn, które już wcześniej trafiły do indeksu mobilnego. Google podkreśla, że jest to wyłącznie zmiana sposobu raportowania i nie wpływa w żaden sposób na liczbę zaindeksowanych stron. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj: https://www.seroundtable.com/mobile-first-indexing-google-search-console-index-coverage-26733.html

 

Sezonowość w SEO

Przedświąteczny czas to dobry moment, żeby przyjrzeć się zjawisku, jakim jest sezonowość w SEO. O tym, jak przygotować się do najbardziej intensywnego okresu sprzedażowego w roku, z jakich narzędzi korzystać i o czym koniecznie należy pamiętać, opowiedział Damian Kwinta, specjalista Semahead, na warsztatach marketingowych Digital Masterclass. Rozmowę można znaleźć  tutaj: https://www.kei.pl/blog/sezonowosc-w-seo/

 

Czynniki rankingowe w YouTube

W ramach cyklu Whiteboard Friday na moz.com przeanalizowano czynniki, które mogą mieć wpływ na ranking wideo w YouTube. Liczy się między innymi liczba wyświetleń i czas oglądania, dopasowanie frazy w tytule do zapytań użytkowników (im dokładniejsze, tym lepiej), a także długość tytułu i opisu – najlepiej radzą sobie filmy z tytułami krótszymi niż 50 znaków i opisami długości 250–350 znaków. Więcej wskazówek na temat optymalizacji wideo w YouTube można znaleźć tutaj: https://moz.com/blog/youtube-seo
 

Nowości w Google Moja Firma

W wizytówce Google Moja Firma pojawiły się nowe funkcjonalności. Pierwsza z nich to możliwość obserwowania firm i otrzymywania powiadomień o związanych z nimi wydarzeniach, ofertach i innych aktualizacjach. Druga nowość to wizytówki dla wchodzących na rynek firm z informacją o dacie ich otwarcia. Więcej na ten temat można dowiedzieć się tutaj: https://www.blog.google/products/maps/fresh-ways-stay-date-your-favorite-places-and-find-new-ones/

 

Jak zaprojektować stronę, która wygeneruje ruch i zwiększy sprzedaż?

 
Na sukces strony internetowej składa się wiele czynników, a jej projektowaniem już od dawna nie zajmują się wyłącznie programiści, ale specjaliści wielu dziedzin. Jak stworzyć skuteczną witrynę dopasowaną do prowadzonego biznesu? Odpowiedzi na to pytanie udzielają eksperci w raporcie Interaktywnie „Projektowanie stron internetowych”. Raport na temat trendów w web designie i obowiązkowych elementów, które powinna posiadać dobra strona firmowa, można pobrać pod tym adresem: https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/projektowanie-interakcji/jak-przygotowac-strone-internetowa-tak-aby-dobrze-sie-pozycjonowala-i-byla-gotowa-sprzedazy-258113 
 

 

Nowinki content marketingowe

 

Content marketing w oparciu o dane

 
Przy planowaniu treści na stronie zamiast opierać się na intuicji lepiej skorzystać z danych liczbowych. Przede wszystkim należy przeanalizować słowa kluczowe – zarówno te, na które nasza strona jest widoczna, takie, które w ostatnim czasie utraciliśmy, jak również niewykorzystane przez nas frazy. W tym celu warto prześledzić bazę słów kluczowych konkurencji. Więcej o content marketingu w oparciu o dane można dowiedzieć się z artykułu Senuto: http://www.senuto.com/content-marketing-w-oparciu-o-dane-co-sprawdzac-w-senuto/
 

Wyszukiwarka influencerów

 
W połowie listopada kokohash.com udostępniło darmową wyszukiwarkę influencerów na Instagramie. Do wyboru mamy 16 kategorii, podział na 154 miasta w Polsce, a także informację o obserwatorach, zasięgach, zaangażowaniu, średniej liczbie polubień/komentarzy oraz możliwość ustawienia filtrowania wyników. Algorytm monitoruje obecnie 3 miliony kont. Aby influencer znalazł się na liście, musi przekroczyć próg 1500 obserwujących. Wyszukiwarka dostępna jest tutaj: https://kokohash.com/influencerzy.html

Komentarze do artykułu: Nowinki SEO i Content Marketingowe 12/2018