Nowinki SEO i Content Marketingowe 11/2018

|
|
Kategorie: SEO

Po informacjach o kolejnych wyciekach danych internetowi giganci tracą zaufanie użytkowników, a na popularności zyskują wyszukiwarki, które nie przechowują danych o użytkownikach. Zapraszamy na bloga!

 

Nowinki SEO

 

Koniec Google+

Po ujawnieniu wycieku danych w Google+ podano informację o zakończeniu działania usługi. W marcu tego roku wykryto błąd, który dawał aplikacjom dostęp do prywatnych informacji profili Google+. Już od powstania w 2011 roku platforma nie cieszyła się dużą popularnością. Ogłoszono, że Google+ zostanie zlikwidowane w sierpniu 2019 roku. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj: https://marketingwsieci.pl/wyciek-danych-500-000-uzytkownikow-google-skutek-google-zostanie-zamkniete/

 

Rosnąca popularność wyszukiwarki DuckDuckGo

Na ostatnich problemach z wyciekiem danych u internetowych gigantów korzysta DuckDuckGo, czyli wyszukiwarka, która nie śledzi użytkownika i nie przechowuje informacji na jego temat. Jej twórcy pochwalili się ostatnio przekroczeniem 30 milionów zapytań w ciągu jednego dnia. Chociaż według danych podanych w artykule Seostation globalny udział DuckDuckGo w rynku wyszukiwarek wynosi zaledwie 0,17%, jej popularność rośnie w błyskawicznym tempie. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj: https://www.seostation.pl/wiedza/duckduckgo-coraz-popularniejszy

 

Dynamic rendering i JavaScript

Na początku października Google dodało do swoich wytycznych doraźny sposób na obejście trudności z przetwarzaniem przez Googlebota kodu JavaScript. Polega on na tym, że serwer, na którym znajduje się strona z JS, przekieruje bota do jej zmodyfikowanej wersji, czyli do strony na potrzeby crawlingu przetłumaczonej z JS na HTML. Ma to być tymczasowe rozwiązanie (do czasu aż Googlebot nauczy się poprawnie renderować JavaScript) dla stron, gdzie często zmieniane są treści umieszczane w JS oraz gdzie zostały umieszczone elementy, których nie przetwarza Googlebot. Instrukcje, jak wdrożyć dynamic rendering, dostępne są tutaj: https://developers.google.com/search/docs/guides/dynamic-rendering#implement. Więcej na ten temat można przeczytać pod tym adresem: https://www.seostation.pl/wiedza/dynamic-rendering-a-javascript

 

Pozycjonowanie na rynek UK

 W artykule opublikowanym przez Senuto omówionych zostało kilka aspektów pracy z klientem działającym na rynku UK. Jak podaje autorka, przy dobieraniu fraz kluczowych na pewno warto zwrócić uwagę na językowe niuanse. Ciekawostką jest też fakt, że wyszukiwarka ma tam swój  największy udział w Europie. Więcej można przeczytać pod tym adresem: https://www.senuto.com/pozycjonowanie-z-polski-na-rynek-uk-jak-sie-do-tego-zabrac/

 

Snippet z danymi z Google Search Console

Google testuje wyświetlanie w wynikach wyszukiwania danych z GSC dla konkretnego zapytania. Pole informacyjne z danymi o liczbie kliknięć, wyświetleń oraz średniej pozycji wyświetlą się w SERPie osobom, które są zweryfikowanymi użytkownikami witryny w Google Search Console, a ich strony pojawiają się w wynikach wyszukiwania dla tego zapytania. W ten sposób Google stara się zachęcić do korzystania ze swoich usług i sprawdzania swojej witryny w GSC. Więcej informacji dostępnych jest tutaj: https://searchengineland.com/google-search-console-snapshot-arrives-in-search-results-306249

 

Nowinki content marketingowe

 

Wirtualna czy rozszerzona rzeczywistość?

Badania wskazują, że w najbliższych latach największy wzrost w branży odnotuje segment wirtualnej rzeczywistości, wyprzedzając tym samym serwisy streamingowe i reklamę internetową. Z drugiej strony VR, głównie z powodów finansowych i konieczności posiadania odpowiedniego sprzętu, nie cieszy się jeszcze masową popularnością. W zasięgu konsumentów jest natomiast AR, czyli rozszerzona rzeczywistość, do której potrzebny jest jedynie smartfon lub tablet. Czy oznacza to, że najbliższa przyszłość content marketingu to właśnie AR? Więcej na ten temat można przeczytać w tym artykule: https://contentstandard.pl/vr-czy-ar-content-marketing/

 

Jak rozpoznać fake influencera?

Ostatnio coraz więcej mówi się o fake influencingu, a także o tym, jak uchronić się przed podjęciem współpracy z osobą, która wycenia swoje usługi na podstawie kupionych zasięgów. Więcej o tym zjawisku można przeczytać w artykule Interaktywnie: https://interaktywnie.com/biznes/newsy/biznes/influencer-marketing-jak-nie-dac-sie-oszukac-fejkowym-influencerom-257979. O influencerach i botach pisaliśmy też na naszym blogu: https://semahead.pl/blog/influencerzy-boty-lupa-czyli-przeswietlamy-gwiazdy-internetu.html

Komentarze do artykułu: Nowinki SEO i Content Marketingowe 11/2018