Nowinki SEO i Content Marketingowe 10/2018

|
|
Kategorie: SEO

Aktualizacja algorytmu wyszukiwarki grafiki, baza słów kluczowych odświeżana w czasie rzeczywistym czy nowe narzędzia do analizy contentu stron – to rzeczy, które ostatnio są na czasie. Zapoznaj się z ciekawostkami z branży i zobacz co w trawie piszczy.

 

Nowinki SEO

 

Aktualizacja algorytmu wyszukiwarki grafiki

27 września Google zaktualizowało algorytm wyszukiwarki grafiki. Do najważniejszych wprowadzonych zmian należy zwiększenie znaczenia czynnika rankingowego, jakim jest autorytet strony, z której pochodzi obraz. Update wpłynął też na porządek pojawiania się grafik w wyszukiwarce – w pierwszej kolejności mają być wyświetlane najnowsze z nich. Oprócz tego pod uwagę brane będzie ich położenie, co oznacza, że obrazy znajdujące się w środkowej i górnej części strony staną się ważniejsze dla Google od pozostałych. Więcej informacji można przeczytać tutaj: https://www.seroundtable.com/google-images-algorithm-update-26422.html

 

Mobile-First Index nie dla stron z dużą liczbą skryptów JavaScript

John Mueller z Google zapytany o to, czy do indeksu mobilnego trafią strony gier oparte w dużym stopniu o JavaScript, odpowiedział, że w takich przypadkach googlowskie systemy mogą być zdezorientowane i w konsekwencji nie zostanie podjęta decyzja o przeniesieniu witryny do mobile-first index. Dodał też, że rozwiązaniem jest umieszczenie problematycznej zawartości w desktopowej wersji serwisu. Więcej informacji na ten temat znajduje się tutaj: https://www.searchenginejournal.com/google-sites-using-a-lot-of-javascript-may-not-be-moved-to-mobile-first-indexing/268571/

 

Przyszłość wyszukiwania

Z okazji 20 urodzin Google Danny Sullivan podzielił się na Twitterze kilkoma nowinkami dotyczącymi wyszukiwania. Jedną z nich jest  Neural Matching, czyli dopasowywanie słów i fraz do odpowiednich tematów, co rozwiązuje problem zapytań sformułowanych w inny sposób niż adekwatne do nich odpowiedzi. Metoda, którą Sullivan nazwał „Super synonimami”, testowana jest od kilku miesięcy i obejmuje już 30% wyników wyszukiwania. Więcej informacji dostępnych jest tutaj: https://www.seostation.pl/wiedza/czym-jest-neural-matching

 

Baza słów kluczowych od Senuto

We wrześniu nowości nie ominęły użytkowników Senuto, które udostępniło globalną i odświeżaną w czasie rzeczywistym bazę słów kluczowych. Keywords explorer od Senuto umożliwia wyszukiwanie fraz powiązanych nie tylko na zasadzie długiego ogona, ale także tych, które łączy znaczenie. Więcej informacji można znaleźć pod tym adresem: https://www.facebook.com/SENUTOtool/photos/a.866424653427151/1829983353737938/?type=3&theater  

 

ASO, czyli pozycjonowanie aplikacji mobilnych

ASO, czyli App Store Optimization, jest tym dla aplikacji mobilnych, czym SEO dla stron internetowych. Celem ASO jest poprawa widoczności aplikacji i zwiększenie konwersji, a więc liczby jej instalacji. Do czynników, które na to wpływają, należą między innymi ocena  i opinie na temat aplikacji, a także elementy takie jak jej ikona czy nazwa. Z całym artykułem dotyczącym pozycjonowania aplikacji mobilnych można zapoznać się pod tym adresem: https://netpeak.net/pl/blog/jak-promowac-aplikacje-mobilna-krotki-przewodnik-po-aso/

 

 

Nowinki content marketingowe

 

Wnioski z konferencji Content Marketing World 2018

W dniach 4–7 września w Cleveland miała miejsce największa na świecie konferencja poświęcona content marketingowi. W imprezie organizowanej przez Content Marketing Institute uczestniczyło 4000 marketerów, którzy brali udział w licznych wystąpieniach na temat różnych aspektów branży, a także zapoznawali się z najnowszym oprogramowaniem dedykowanym CM. Podsumowanie i najważniejsze wnioski z wydarzenia można znaleźć tutaj: https://nowymarketing.pl/a/19730,7-najwazniejszych-wnioskow-z-content-marketing-world-2018

 

Nowa funkcja do analizy treści w Ahrefsie

Ahrefs wprowadził ostatnio nowe narzędzie do analizy contentu stron. Funkcja nazwana Content Gap (w polskiej wersji Ahrefsa dostępna pod nazwą „Różnica treści”) służy do wykrywania luk w treści, a więc znajdowaniu tych słów kluczowych, na które wyświetlają się konkurencyjne strony, a na które nie rankuje nasza witryna. Instrukcja wykorzystania Content Gap do obejrzenia poniżej.

Komentarze do artykułu: Nowinki SEO i Content Marketingowe 10/2018