Nowinki PPC 9/2019

|
|
Kategorie: Google Ads

Szerszy zasięg reklam aplikacji, Gallery Ads w języku polskim oraz możliwość planowania budżetów na cały miesiąc – to tylko trzy nowości, które pojawiły się w ostatnim czasie w sieci reklamowej Google. Co jeszcze wydarzyło bądź wydarzy się w świecie PPC? Tego dowiecie się z artykułu poniżej.

 

TrueView for Action w sieci partnerów Google

 

Zaraz po ukazaniu się ostatnich nowinek do świata PPC wkradł się kolejny news w postaci nowych możliwości dla reklam TrueView for Action. Google zapowiedziało, że od sierpnia w sieci partnerów wideo będzie możliwe wyświetlanie tego typu reklam. Dzięki dodatkowym wyświetleniom poza YouTube możliwy będzie wzrost liczby konwersji oraz potencjalnych zainteresowanych. Reklamy będą mogły się wyświetlać w aplikacjach mobilnych i witrynach wysokiej jakości. Najważniejsze będzie jednak, aby partnerzy dotrzymywali stosownych wymagań.

TrueView for Action partner google

 

Znaki towarowe w Google

 

Przedsiębiorstwo z Mountain View w niektórych krajach od dłuższego czasu stopniowo zezwalało na wykorzystywanie znaków towarowych w reklamach tekstowych. Teraz przyszedł czas na Polskę. Jeśli więc jesteś sprzedawcą bądź prowadzisz witrynę informacyjną – od tego momentu możesz w tekstach swoich reklam w sieci wyszukiwania wykorzystywać nazwy marek, którymi dysponujesz.

Uwaga – wprowadzone zmiany nadal mają swoje ograniczenia. Jako konkurencja danej marki nie możesz używać jej brandu w tekstach reklam, bo będzie to wykorzystane jako porównanie. Zabronione jest także wykorzystywanie znaku towarowego w reklamach kierujących na strony, które wymagają od użytkownika podania wielu informacji przed ukazaniem oferty handlowej. Jeśli z Twoich reklam jasno nie wynika czy jesteś sprzedawcą, czy prowadzisz witrynę informacyjną, znaki towarowe także nie przejdą.

Ku przestrodze: właściciel znaku towarowego nadal może przesłać skargę na jego użycie. W takiej sytuacji Google może nałożyć na Twoją reklamę pewne ograniczenia. Na forach internetowych użytkownicy potwierdzają, że w takich przypadkach po konsultacji z supportem Google reklamy takie zostały ponownie sprawdzone i zatwierdzone (z ograniczeniem). /Źródło/

 

Szerszy zasięg reklam aplikacji

 

Ostatnio pisaliśmy o reklamach produktowych w Google Discovery i YT, a teraz przyszedł czas na reklamy aplikacji. Obecnie pojawiają się one w wynikach wyszukiwania Google, Google Play, Youtubie oraz aplikacjach i stronach. Dodatkowo do końca roku w życie ma wejść możliwość ich wyświetlania w Google Discovery. Ponadto od września reklamy aplikacji będą wyświetlać się także w nowych miejscach na YouTubie. Taki format nosi nazwę “display in-stream video ads”, jest pomijalny i wyświetla się przed, podczas lub po obejrzeniu materiału wideo. /Źródło/

 

Gallery Ads już w języku polskim!

 

Co prawda w wersji beta, ale koniecznie daj znać w komentarzu czy jesteś tym szczęśliwcem, któremu przyszło testować to dobrodziejstwo Google.

Gallery Ads language pl

 

Żegnamy metrykę ze średnią pozycją

 

Od 30 września 2019 metryka informująca o średniej pozycji reklamy zostanie usunięta z:

  • zapisanych zestawów kolumn,
  • zapisanych raportów,
  • podsumowania statystyk, które korzystają z danych o średniej pozycji.

Zatem jeśli Twoje reguły korzystają z danych o średniej pozycji, zmień parametr na inny lub kontroluj ręcznie interesujące Cię reklamy. Zwróć uwagę także na zapisane raporty wykorzystujące filtrowanie według średniej pozycji oraz filtry i kolumny niestandardowe zawierające średnią pozycję.

google ads

 

Opcja przyspieszonego wyświetlania znika z panelu Google

 

Od 7 października  2019 accelerated ad delivery nie będzie już dostępne. W kampaniach, które posługują się tą metodą, zmiany zostaną wprowadzone automatycznie i zastąpione standardowym wyświetlaniem reklam. Początkowo miały obowiązywać od 17 września, ale akcja została przesunięta, aby umożliwić reklamodawcom lepsze przygotowanie się na taki skok.

Co jest rekomendowane przez Google w stosunku do tych zmian? W celu określenia priorytetu skuteczności kampanii korzystających z przyspieszonego wyświetlania Google zaleca wybranie strategii maksymalizacji konwersji lub maksymalizacji liczby kliknięć.

Pozostaje nam tylko wierzyć, że algorytm uczenia maszynowego Google w kwestii optymalizacji reklam jest coraz lepszy.

 

Teraz możesz wybrać budżet miesięczny

 

Od niedawna w panelu można zauważyć nowe ustawienia budżetu – budżet miesięczny. Jak sama nazwa wskazuje, Google rekomenduje ten wybór dla osób chcących kontrolować swoje wydatki w skali miesiąca.

Adwords

 

Zmiany w zasadach reklamowych

 

Od 6 września obowiązuje nowa polityka reklam dotycząca opieki zdrowotnej i leków. Zabrania się więc reklamowania:

  • niesprawdzonych lub eksperymentalnych technik medycznych,
  • większość terapii komórkami macierzystymi, terapii komórkowych (bez macierzystych) i terapii genowej),
  • zabiegów, które nie mają ustalonych podstaw biomedycznych lub naukowych,
  • leczenia opartego na podstawowych ustaleniach naukowych i wstępnym doświadczeniu klinicznym, ale obecnie nie mającego wystarczających formalnych testów klinicznych, uzasadniających powszechne zastosowanie kliniczne.

 

Która z powyższych nowości jest dla Was najistotniejsza? Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzu. 

digital masterclass baner

Komentarze do artykułu: Nowinki PPC 9/2019