Nowinki PPC 12/2018

|
|
Kategorie: Google Ads

Końcówka roku przynosi trochę uspokojenia w liczbie wprowadzanych zmian i nowości od Google. Chociaż znalazło się ich kilka w ostatnim czasie.

 

Nowości w elastycznych reklamach w sieci wyszukiwania

Google wdrożył elastyczne reklamy w wyszukiwarce w kolejnych 10 językach – w tym w języku polskim. Dodatkowo, wprowadził kilka nowości m.in. sugerowanie nagłówków i opisów oraz wskaźnik określający „moc” reklamy podczas jej tworzenia. Więcej informacji znajdziesz w linku poniżej:

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9201961

 

 

YouTube testuje wyświetlanie dwóch reklam z rzędu

W fazie testów jest rozwiązanie, w którym użytkownik otrzymuje dwie, pomijalne reklamy na raz. Podyktowane jest to chęcią zmniejszenia ilości przerw reklamowych w oglądanych materiałach na YouTube. Dodatkowo, nie pominięcie tych reklam będzie skutkowało mniejszą ilością reklam w późniejszym czasie.

Źródło: https://whatnext.pl/youtube-z-nowym-rodzajem-reklam/

 

Reklamy typu „tylko połączenie” ze zmianami

Od grudnia Google wymaga, aby w reklamach typu „tylko połączenie” znajdowała się również nazwa firmy, która umożliwia odróżnienie jej od konkurencji. Co więcej, reklamodawca odbierając telefon powinien rozpocząć rozmowę od podania nazwy firmy. Jesteśmy ciekawi, czy rzeczywiście będzie to weryfikowane, czy to tylko pusta zmiana w zasadach tych reklam.

Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/9176437?hl=pl

 

Raportowanie połączeń z rozszerzeń lokalizacji

Pozostając w temacie połączeń z reklam, Google informuje, że te nawiązane z rozszerzeń mogą być zliczane jako konwersje, jeżeli włączymy raport połączeń na poziomie konta. Dokładne informacje zostały umieszczone we wpisie:

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9194359

 

Nowe rozszerzenie w reklamach wideo

Od stycznie z YouTube znika „nakładka z wezwaniem do działania”, którą zastąpi nowe „rozszerzenie z wezwaniem do działania”. Początkowo, będzie dostępne w reklamach TrueView In-Stream, a następnie zostanie rozszerzone na TrueView Discovery oraz reklamy w przerywniku.

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9206810

 

 

Komentarze do artykułu: Nowinki PPC 12/2018