Nowinki PPC 10/2019

|
|
Kategorie: Google Ads

W świecie PPC jak zawsze bardzo dużo się dzieje. Z tego powodu przygotowaliśmy dla Was zbiór nowości z ostatniego miesiąca. Z artykułu dowiecie się między innymi o: Mastheadach w TV, udogodnieniach w Search Ads 360 oraz o dużych zmianach na rynku USA w Google Shopping.

 

Ulepszone CPC – zmiany w ustawieniach

 

Od jakiegoś czasu możemy zauważyć opcję optymalizacji naszych kampanii pod kątem konwersji lub wartości konwersji w modelu rozliczeniowym CPC.

Zmiany w ustawieniach CPC

 

udogodnienia Dla użytkowników aplikacji mobilnej Google Ads

 

13 września support poinformował o udogodnieniach, jakie pojawiły się w aplikacji. Obecnie dostępny jest podgląd wyniku optymalizacji oraz jej rekomendacje. Teraz z każdego miejsca możesz optymalizować swoją kampanię wg. rekomendowanych zaleceń. /źródło/

 

Export GURU - baner

 

Masthead wchodzi do świata urządzeń telewizyjnych

 

Oznacza to, że reklamodawcy mogą teraz docierać do odbiorców bezpośrednio po otwarciu aplikacji YouTube na telewizorze – odkrywając nowe treści w kanale głównym. Opcja ta jest dostępna według modelu rezerwacyjnego. Opłata ponoszona jest za tysiąc wyświetleń (CPM). /źródło

Masthead w urządzeniach telewizyjnych

 

Auction-time bidding w Search Ads 360

 

Teraz możesz skorzystać z licytacji Google Ads w czasie aukcji w strategii ustalania stawek Search Ads 360, która przewiduje prawdopodobieństwo konwersji przy pomocy analizy historii Twojego konta, konwersji Floodlight i wyłącznych kombinacje sygnałów. To unikalne podejście poprawia wyniki określania stawek Search Ads 360, pomagając dotrzeć do większej liczby klientów, którzy są gotowi do konwersji.

Podczas testów beta setki reklamodawców Search Ads 360 włączyło licytację w Google Ads, co zaowocowało średnim wzrostem konwersji od piętnastu do trzydziestu procent przy takim samym lub lepszym ROI. /źródło

Auction-time bidding w Search Ads 360

 

Skill Shop

 

Academy for Ads po prawie dwóch latach zostało zastąpione nową platformą, jaką
jest Skillshop. Obecne certyfikaty zostały przepisane, a ich data ważności nie ulega zmianie. Poza tym na poziomie Google Ads pojawił się nowy certyfikat z pomiaru skuteczności reklam. Lista wszystkich obecnie dostępnych certyfikatów:

Google Ads:
• Certyfikat z reklamy produktowej
• Certyfikat Google Ads z pomiaru skuteczności reklam
• Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci reklamowej
• Certyfikat Google Ads z reklamy w sieci wyszukiwania
• Certyfikat Google Ads z reklamy wideo

Google Analytics:
• Egzamin Kwalifikacja indywidualna Google Analytics

Google Marketing Platform:
• Egzamin certyfikacyjny z zakresu Campaign Managera
• Egzamin certyfikacyjny z zakresu Creative
• Egzamin certyfikacyjny z zakresu Display & Video 360
• Egzamin certyfikacyjny z zakresu Search Ads 360

Nowe certyfikaty od Google

 

Reklamy “tylko połączenia”

 

Ikona telefonu w przypadku tych reklam jest teraz bardziej widoczna – bezpośrednio daje do zrozumienia, jaką czynność należy wykonać. Pod numerem telefonu znajdziemy dane firmy i miejsca na CTA. Porównanie widoków wygląda następująco /źródło/:

reklamy tylko połączenia

 

Edytor Raportów

 

Pojawiła się możliwość tworzenia raportów z kilku kont jednocześnie, która ma na celu ułatwić analizę danych. Korzystanie z danych jest możliwe z poziomu MCK. Ograniczeniem w tym momencie jest ilość podpiętych kont – limit na tą chwilę wynosi 10, jednak z czasem ma być zwiększany.

 

Wymiary niestandardowe

 

Obecnie nowa zakładka „wymiary niestandardowe” na kontach Google Ads jest dostępna w wersji beta – wiele użytkowników raportuje o częstym błędzie “505”. Jeśli funkcja zostanie poprawiona, będziesz mieć możliwość dodania dodatkowych informacji dopasowanych do potrzeb firmy. Taki wymiar będzie mógł być wykorzystywany zarówno w raportach tworzonych w Google Ads, jak też w widoku dedykowanego kampanii czy grupie reklam.

 

Nowości w Google Shopping

 

Każdy z nas przymierzając się do zakupu, szuka wiarygodnych opinii o produkcie. Często poza treścią szukamy także zdjęć użytkowników danego przedmiotu, które pokazują jego realny wygląd, pozwalają lepiej wyobrazić sobie jego proporcje i zastosowanie. W związku z tym Google wprowadziło do Zakupów Google opinie o produktach ze zdjęciami robionymi przez użytkowników.

Dla Ciebie nie jest to tylko dodatek do życia konsumenta, ale także reklamodawcy, bowiem zdjęcia z opinii możesz wykorzystać do swoich plików danych i pokazać jak dotychczasowi użytkownicy wykorzystują Twój produkt.

Nowości w Google Shopping

Kilka zmian w Google Shopping pojawiło się także w USA (w innych krajach możemy się ich spodziewać wkrótce). Największą zmianą jest zapewne nowe środowisko Zakupów Google. Nowa strona główna jest spersonalizowana, dzięki czemu zobaczysz przydatne sugestie dotyczące produktów, a także sekcje, które pomogą Ci zmienić kolejność typowych produktów lub kontynuować badania zakupów.

Wprowadzenie możliwości śledzenia ceny – użytkownik, który znajdzie interesujący go produkt, może włączyć “śledzenie ceny” i otrzymywać powiadomienia SMS bądź mailem. Pojawia się także możliwość odnalezienia produktów dostępnych sklepach w okolicy.

Na koniec Google Shopping wprowadza możliwość zakupu bezpośrednio w Google. Zakup taki jest objęty gwarancją Google, które gwarantuje także łatwe zwroty zarówno towaru, jak i pieniędzy. Aby znaleźć produkty, które można kupić bezpośrednio w Google, poszukaj kolorowej ikony koszyka na zdjęciach produktów i w filtrach wyszukiwania. /źródło

 

Która nowość jest dla Was najbardziej interesująca? Dajcie znać w komentarzach. 

digital masterclass baner

Komentarze do artykułu: Nowinki PPC 10/2019