Nowinki PPC 03/2019

|
|
Kategorie: Google Ads

Wkrótce reklamy produktowe automatycznie będą pojawiać się w Grafice Google – to jedna z nowinek, które w ostatnim czasie pojawiły się w świecie PPC. Wraz z tym potentat z Doliny Krzemowej testuje dwa formaty reklam, aby już na starcie dotrzeć do kupujących. Co jeszcze ciekawego wydarzyło się w ostatnim czasie? Poniżej porcja marcowych nowinek PPC.

Udział w kliknięciach dla kampanii w sieci wyszukiwania

W sieci wyszukiwania możemy już korzystać ze statystyki “Udział w kliknięciach”, która pokazuje szacunkowy udział we wszystkich możliwych do osiągnięcia kliknięciach, jaki udało się uzyskać. Im mniejszy udział w kliknięciach, tym mamy większą szansę na pozyskanie dodatkowych kliknięć.

https://support.google.com/google-ads/answer/9181997

 

Grafika Google jest teraz częścią sieci wyszukiwania dla reklam produktowych

Google rozesłało mailowo informacje, że reklamy produktowe automatycznie zaczną pojawiać się w Grafice Google. Do tej pory było to możliwe tylko przy włączeniu opcji wyświetlania reklam w sieciach partnerów wyszukiwania.

Google grafika screen

 

Shoppable Ads i Showcase Shopping Ads

Google testuje dwa formaty reklam produktowych w Grafice Google dzięki czemu pozwolą one dotrzeć do kupujących już na początku lejka zakupowego, gdzie są jeszcze w fazie “inspiracji” i szukają produktów bardzo ogólnie.

https://searchengineland.com/more-shoppable-ads-coming-to-google-images-313555

 

Modernizacja wyniku szybkości stron na urządzeniach mobilnych

PPC baner

Wprowadzone zostały zmiany w wyświetlanej statystyce wyniku szybkości stron na urzadzeniach mobilnych, którą możemy znaleźć w zakładce “Strony docelowe”. Teraz może być m.in. obliczany przy mniejszej liczbie kliknięć.

https://support.google.com/google-ads/answer/9238823

 

Wycofanie wskaźnika “Średnia pozycja”

Google przygotowuje się (i nas) do wyłączenia wskaźnika pokazującego średnią pozycję naszych reklam na stronach wyszukiwania. Umotywowane jest to wprowadzeniem szeregu innych, bardziej dokładniejszych wskaźników.

https://support.google.com/google-ads/answer/9263492

content marketing baner

Komentarze do artykułu: Nowinki PPC 03/2019