Nowinki analityczne 7/2019

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

Lipiec przyniósł nam kilka ciekawostek, związanych z analityką internetową. Z zestawienia, które dla Was przygotowaliśmy, dowiecie się między innymi o zmianach w Google Data Studio oraz poznacie odpowiedź na pytanie „czy Firefox blokuje Google Analytics”. Wszystkie nowinki przeczytacie poniżej.

 

Poradnik wizualizacji danych od Google

Każda osoba prezentująca dane powinna znać najważniejsze zasady rządzące ich wizualizacją. Dzięki temu nasze będą one opowiadały spójną historię. Publikacji dotyczących wizualizacji danych jest bardzo dużo. Są to zarówno wersje książkowe, jak i online. Do edukatorów w tej dziedzinie dołączył również gigant z Mountain View. Część poradnika dotyczącego Material Design poświęcona jest właśnie wizualizacji danych. Najważniejsze zasady zaprezentowane są w przystępnej formie i poparte przykładami. Warto przeczytać i stosować. Poradnik dostępny jest tutaj.

 

Nowości w Google Data Studio

Użytkownicy, którzy odwiedzili niedawno stronę główną Data Studio, mogli poczuć się nieco zaskoczeni jej nowym wyglądem. Google postanowiło odświeżyć layout i dopasować go wizualnie do swoich pozostałych produktów. Czy to pozytywna zmiana – oceńcie sami.

Wśród innych nowości w GDS znalazły się między innymi dodatkowe formuły, które można wykorzystywać w polach obliczeniowych. Więcej na ten temat znajdziecie na stronie pomocy GDS.

Export GURU - baner

 

Czy Firefox blokuje Google Analytics?

Kilka tygodni temu przez Internet przetoczyła się dyskusja o wprowadzeniu w przeglądarce Firefox blokowania plików cookies, czyli tak zwanych ciasteczek. Opcja ta w nowej wersji FF jest domyślnie włączona. Wśród użytkowników Google Analytics rozpoczęło się snucie domysłów, czy oznacza to również blokowanie ciasteczka GA, a co za tym idzie, czy do GA przestaną spływać dane z przeglądarki Firefox. Oliwy do ognia dolały wypowiedzi pracowników Mozilli, którzy na Twitterze prezentowali dość niechętne stanowisko w temacie śledzenie użytkowników przez różnego rodzaju narzędzia analityczne.

Uspokajamy. Firefox blokuje domyślnie pliki cookies innych firm (tak zwane: third-party cookies), a nie własne pliki cookies witryny (first-party cookies). Ponieważ ciasteczka Google Analytics należą do tej drugiej grupy, nie są blokowane.

Nie zmienia to faktu, że ochrona prywatności użytkowników staje się dla wielu firm priorytetem. Jakiś czas temu zwiększoną ochronę wprowadziło Apple, obecnie testuje ją również Microsoft w przeglądarce Egde.

 

Kolejne przejęcia na rynku rozwiązań analitycznych

poprzednich nowinkach pisaliśmy o przejęciu przez Google startaupu Looker. Niedługo po tym, niejako w odpowiedzi, firma Saleforce.com kupiła Tableau. Dzięki temu system do zarządzania relacjami z klientami ma zyskać integrację z narzędziem analitycznym.

Nie było to jedyne przejęcie, które miało miejsce na rynku MarTech (Marketing Technology) w ostatnim czasie, a specjaliści uważają, że rynek technologii internetowych, a zwłaszcza rozwiązań stricte analitycznych, będzie się nadal konsolidował.

Która nowinka analityczna jest dla Was najistotniejsza? Podzielcie się swoimi uwagami w komentarzach.

content marketing baner

Komentarze do artykułu: Nowinki analityczne 7/2019