Nowinki Analityczne 12/2018

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

W tym miesiącu: “fbclid” z Facebooka robi bałagan w GA; Google próbuje śledzić zachowania użytkowników w sklepach stacjonarnych oraz definitywna rezygnacja GA dla aplikacji mobilnych. Zapraszamy na bloga!

 

Facebookowy  “fbclid” miesza w GA

Facebook wprowadza nowy parametr “fbclid” w linkach wewnętrznych. Można  powiedzieć, że  jest on odpowiednikiem używanego w reklamach Google Ads parametru “gclid”. Problem zaczyna się wtedy, gdy do naszej strony podpięty jest kod śledzenia Google Analytics. “Fbclid” nie jest automatycznie usuwany jak “gclid” i do naszego konta trafiają strony z dodatkowym parametrem, robiąc zamieszanie w danych. By wyeliminować ten problem, należy ręcznie wykluczyć parametry zapytania z adresu URL w ustawieniach widoku.

 

Informacje o wizytach w sklepie stacjonarnym w Google Analytics

 Google uruchamia nowy raport w ramach usługi Google Signals – “Wizyty w sklepie stacjonarnym”. Dzięki niemu będziemy mogli dowiedzieć się, jak działania online przekładają się na aktywność offline. Dane zbierane są tylko od użytkowników, którzy mają włączoną na swoim koncie historię lokalizacji. Póki co raport jest w wersji beta. Jakie wymagania trzeba spełnić, by mieć dostęp do danych? Więcej informacji tutaj: : https://support.google.com/analytics/answer/7573498?hl=pl

 

Koniec GA dla aplikacji mobilnych

Google zapowiada, że w październiku 2019 wygaśnie usługa Google Analytics dla aplikacji mobilnych. Jest to efekt inwestycji w przejęcie narzędzia Firebase. Sposób, w jaki Firebase zbiera i przetwarza dane, jest dużo bardziej przystosowany do urządzeń mobilnych niż GA. W praktyce oznacza to, że jeśli śledzisz ruch w swojej aplikacji mobilnej, już teraz powinieneś zainteresować się Firebase. Po więcej informacji odsyłamy do artykułu: https://www.e-nor.com/blog/google-analytics/google-to-sunset-support-for-google-analytics-services-sdk-transitions-mobile-analytics-to-firebase.

 

Najważniejsze metryki aplikacji mobilnej

Obecnie firmy coraz częściej inwestują w aplikacje mobilne. Do pomiaru ich efektywności  służy m.in. wymienione w poprzednim akapicie narzędzie Firebase. Jak każde narzędzie, na początku należy je dobrze skonfigurować. Wśród najważniejszych metryk aplikacji mobilnej wymienia się liczbę użytkowników, którzy pobrali aplikację; liczbę aktywnych użytkowników, ich powracalność oraz Lifetime Value. Więcej na ten temat na blogu supermetric: https://supermetrics.com/blog/mobile-app-metrics.

 

Komentarze do artykułu: Nowinki Analityczne 12/2018