Nowinki Analityczne 07/2018

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

Nowa seria filmów z zakresu Google Analytics, szczegółowe informacje na temat filtrów wykluczających ruch z adresów IP czy sposoby zatrzymania użytkowników na ścieżce zakupowej- to przykłady najciekawszych tematów ostatniego miesiąca. Zapoznaj się z wakacyjną porcją nowości ze świata analityki!

 

NOWA SERIA FILMÓW ANALITYCZNYCH „MEASURE MATTERS” NA YOUTUBE’IE

W ostatnim czasie zespół Google Analytics wprowadził na swój kanał Youtube nowe rozwiązanie-  serię filmów prowadzonych przez Kristę Seiden i Louisa Greya, która obejmować będzie najlepsze praktyki dotyczące wykorzystania Google Analytics oraz przegląd najnowszych aktualizacji produktów. Filmy transmitowane są na żywo, co 2 tygodnie i mają odpowiadać na wątpliwości z zakresu zbierania danych. Playlista „Measure Matters” jest dostępna pod linkiem: https://www.youtube.com/playlist?list=PLI5YfMzCfRtaaQpilSJf9jqrP7BVfjBWI, natomiast szczegółowe informacje na temat tego cyklu filmów znajdziesz tutaj: https://analytics.googleblog.com/2018/06/measure-matters-new-video-series-to.html

 

PRZEWODNIK PO FILTRACH WYKLUCZAJĄCYCH RUCH Z ADRESÓW IP W GOOGLE ANALYTICS

Masz problem z poprawnym zdefiniowaniem filtrów w Google Analytics? Od czerwca blog www.e-nor.com przychodzi Ci z pomocą! W zeszłym miesiącu pojawił się w nim artykuł szczegółowo omawiający zakres filtrowania adresów IP w Google Analytics. Poza licznymi przykładami filtrów, znajdziesz tam także listę powodów, dla których warto takie filtry stosować w swoim widoku danych. Jeśli do tej pory nie miałeś wykluczonego ruchu z adresów IP, koniecznie zajrzyj do tego artykułu: https://www.e-nor.com/blog/google-analytics/advanced-guide-to-ip-address-filtering-in-google-analytics

 

JAK ZATRZYMAĆ UŻYTKOWNIKÓW REALIZUJĄCYCH TRANSAKCJE?

Na blogu www.semrush.com w połowie czerwca pojawił się obszerny artykuł omawiający problem, jakim są porzucenia koszyka przez użytkowników dokonujących transakcji. Zamieszczono w nim wyniki ankiety przedstawiające powody takiego zachowania użytkowników. Wśród najczęściej wymienianych odpowiedzi znalazły się m.in. dodatkowy koszt do zakupu czy skomplikowany proces realizacji transakcji. Autor wpisu szczegółowo omawia w nim wskazane przez ankieterów problemy i potencjalne rozwiązania, które mogą pomóc w zatrzymaniu użytkownika na ścieżce zakupowej.  Szczegółowe informacje dotyczące konkretnych rozwiązań, dostępne są pod adresem: https://www.semrush.com/blog/how-to-stop-losing-shoppers-during-checkout/

 

JAK SPRAWDZIĆ POPRAWNOŚĆ WDROŻENIA ROZSZERZONEGO E-COMMERCE?

Pod koniec czerwca, na blogu www.lunametrics.com pojawił się ciekawy artykuł przedstawiający sposoby weryfikacji wdrożenia rozszerzonego modułu e-commerce dla Google Analytics. Opisano w nim narzędzia, które mogą pomóc w tym procesie (np. tryb podglądu Google Tag Manager, raporty w czasie rzeczywistym) oraz poszczególne elementy modułu, na które warto zwrócić uwagę podczas wdrożenia w witrynie. Jeśli jesteś ciekawy tej tematyki i chcesz poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie, odsyłamy Cię do artykułu: https://www.lunametrics.com/blog/2018/06/21/test-plan-enhanced-ecommerce-ga/

 

COMMUNITY CONNECTORS W RAPORTACH GOOGLE DATA STUDIO

Jesteś zainteresowany tematyką Google Data Studio? Tworzysz raporty wykorzystując to narzędzie i chcesz poszerzać wiedzę na temat jego działania? Artykuł opublikowany w ubiegłym miesiącu na blogu www.lunametrics.com na pewno Cię zaciekawi! Autor wpisu omawia w nim funkcjonalność, jaką są Community Connectors, które umożliwiają nam połączenie Google Data Studio z nowymi źródłami. Pozwalają one rozszerzyć zakres dotychczasowych danych i rozbudowywać raporty tworzone w Google Data Studio. Dzięki nim możesz łączyć dane m.in. z narzędzi   Adobe Analytics, Facebook Ads, Mailchimp czy YouTube. Bardziej szczegółowe informacje na stronie: https://www.lunametrics.com/blog/2018/06/20/community-connectors-google-data-studio/

Komentarze do artykułu: Nowinki Analityczne 07/2018