Nowinki analityczne 04/2019

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

W tym miesiącu skupiamy się w całości na nowościach od Google. Jak potentat z Doliny Krzemowej rozwiązuje problemy marketerów, jakie nowości pojawiły się w Data Studio oraz gdzie nauczyć się podstaw korzystania z tego narzędzia? Zapraszam do zapoznania się z wieściami z branży digital analytics.

Święty Graal marketerów zdaniem Google…

…to połączenie danych z Google Analytics i Ads. Gigant z Mountain View przygotował poradnik na temat synergii analityki i Google Ads, która ma być odpowiedzią na problemy marketerów we współczesnym świecie i pomóc w zrozumieniu ścieżki użytkownika do konwersji. Poradnik nie jest zbyt rozbudowany, ale jeśli prowadzisz kampanie w Google Ads, warto go przejrzeć. Zdanie na temat tego, czy faktycznie jest to rozwiązanie wszelkich problemów świata marketingu, każdy może wyrobić sobie sam.

Poradnik można znaleźć pod tym linkiem.

Nowości w Google Data Studio

Google nie zwalnia tempa w dodawaniu nowych opcji w GDS. W marcu pojawiło się ich sporo. Ciekawą możliwością jest ustawienie niestandardowego zakresu dat dla raportu. Można ustawić np. koniec okresu raportowania na “dziś minus 1 dzień” a początek na “minus 31 dni”. W ten sposób otrzymujemy raport, który każdorazowo pokaże dane z ostatnich 30 dni, nie licząc dnia dzisiejszego.

zaawansowana opcja ustawiania dat

Wśród innych nowości pojawiły się na przykład: historia zmian w raporcie, możliwość planowania wysyłek raportów czy dodatkowe opcje formatowania tabel. Więcej na ten temat w artykule pomocy GDS.

Ewa Kanczuk wywiad

Kurs Data Studio w Analytics Academy

Na początku marca uruchomiony został kurs Introduction to Data Studio. Szkolenie obejmuje podstawowe zagadnienia związane z narzędziem. Z pewnością polecam go osobom zaczynającym swoją przygodę z GDS. Ci, którzy na co dzień go używają, raczej nie znajdą nic nowego. Kurs jest dostępny na razie tylko w języku angielskim.

Szkolenie można znaleźć pod linkiem: https://analytics.google.com/analytics/academy/. Aby kurs pojawił się na liście, w prawym dolnym rogu trzeba zmienić język na angielski.

Wizyty w sklepie stacjonarnym…

…na razie niedostępne w Polsce.

W Google Analytics pojawił się nowy raport o ekscytującej nazwie „Wizyty w sklepie stacjonarnym”. Informacje o wizytach w sklepach offline będą pochodzić z Historii lokalizacji użytkowników, którzy mają tę opcję włączoną na swoim koncie Google. Oczywiście dane będą zanonimizowane i zagregowane.

Komunikat na stronie głosi, że narzędzie zbiera dane, które będą dostępne w ciągu 60 dni od aktywacji Google Signals. Niestety mimo tej zachęcającej informacji, narzędzie nie jest jeszcze dostępne w Polsce. Czekamy z niecierpliwością.

Więcej na ten temat w artykule pomocy GA

Szybki Audyt Google Analytics - baner

Komentarze do artykułu: Nowinki analityczne 04/2019