Nowinki analityczne 01/2019

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

Koniec roku obfitował w nowości dotyczące Google Data Studio. To dobra wiadomość, która świadczy o tym, że narzędzie jest stale rozwijane – nie tylko przez Google, ale także zewnętrznych programistów.

 

Nowa wtyczka do Data Studio

Pierwsza nowość dotyczy wtyczki do GDS, zaprezentowanej przez Supermetrics. Dzięki tej firmie, mamy dostęp do wielu, różnych konektorów, a teraz dołączył do nich kolejny – Instagram Insights. Wtyczka pozwala zaciągać dane z profilu firmowego na Instagramie. Jest to uzupełnienie już wcześniej instniejącej wtyczki, Instagram Public Data, która pozwalała na pobieranie ogólnodostępnych danych. Wtyczki Supermetrics są płatne – cena zaczyna się od 19 USD na miesiąc za jedną.

Więcej na temat wtyczek do Data Studio znajdziesz w artykule: https://semahead.pl/blog/3-funkcje-google-data-studio-dzieki-ktorym-ulepszysz-swoje-raporty.html

 

Łatwiejsze dodawanie elementów raportu

Sporo nowości w Data Studio zafundował nam ostatnio również sam gigant z Mountain View. Pierwszą z nich jest zmiana w sposobie dodawania tabel i wykresów. Nowy sposób ułatwia dodawanie elementów już ze wstępnymi ustawieniami np. tabeli z mapą cieplną. Wcześniej odnalezienie tych opcji nie było najprostszym zadaniem.

 

 

Uproszczone filtrowanie

Bardzo ciekawą funkcjonalnością jest filtrowanie danych poprzez kliknięcie żądanej metryki w tabeli. Teraz możliwe jest również filtrowanie poprzez zaznaczenie dowolnego fragmentu wykresu. 

Opcja ta nie jest domyślnie włączona. Aby móc w opisany sposób filtrować dane, należy w bocznym menu wybrać opcję „Interactions”, a następnie – „Zastosuj filtr”. Teraz w podglądzie raportu możliwe jest filtrowanie poprzez zaznaczenie danych. Opisany proces trzeba wykonać dla każdego elementu raportu, dla którego chcemy je stosować.

 

Dzięki nowej funkcji można filtrować dane zaznaczając fragmenty wykresów.

 

Wizualizacje utworzone przez społeczność

W podglądzie dla programistów pojawiła się nowa opcja umożliwiająca tworzenie własnych, niestandardowych wizualizacji w Data Studio. Aby dodać do swojego raportu wizualizację utworzoną przez zewnętrznego programistę, trzeba podac jej ID. Opcja jest na razie w fazie testów, a swoje uwagi można zgłaszać do Google za pomocą specjalnego formularza.

 

Wizualizacje tworzone przez społeczność można dodać do raportu klikając w odpowiednią ikonę w górnym menu.

 

Komentarze do artykułu: Nowinki analityczne 01/2019