Generic selectors
Tylko dokładne dopasowanie
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Filtruj po kategoriach
Analityka internetowa
BLOG.re:view
Content marketing
Marketing automation
Marketing internetowy
PPC
SEO
Social media
Z życia Semahead
Skontaktuj się z nami
  • Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.

    Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Niestandardowi odbiorcy o podobnych zainteresowaniach w Sieci Reklamowej i YouTube

PPC
02.09.2016 Semahead

 

W 2014 roku w Sieci reklamowej Google do Odbiorców o podobnych zainteresowaniach (Affinity Audiences) i Odbiorców na rynku (In-market Audiences) dołączyła nowa metoda kierowania: Niestandardowi odbiorcy o podobnych zainteresowaniach (Custom Affinities). Niestety, metoda ta jest wciąż stosunkowo rzadko wykorzystywana, a jej potencjał niewystarczająco znany. Pora to zmienić!

Czym są Custom Affinities?

Metoda kierowania CA pozwala wyjść poza określone przez Google kategorie zainteresowań i bardziej precyzyjnie określić grupę docelową w Sieci GDN i YouTube. Za pomocą podanego przez nas zestawu URLi i słów kluczowych, Google pokazuje reklamy do znacznie bardziej zawężonej grupy odbiorców.

Jak stworzyć Custom Affinity?

CA tworzymy, wchodząc w zakładkę „Sieć reklamowa”, „Zainteresowania i remarketing”, i klikając przycisk „+ Kierowanie”. Następnie z rozwijanej listy wybieramy „Niestandardowi odbiorcy o podobnych zainteresowaniach”.

Zakładka Sieć reklamowa

Kierowanie

Dodaj kierowanie

Wybierz kategorię

Utwórz niestandardową kategorię podobieństwa

Nowa kategoria

Przykład

Reklamujemy komis samochodowy w Krakowie specjalizujący się w sprzedaży samochodów marki Honda. Chcemy stworzyć reklamę w sieci reklamowej, jednak mamy niewielki budżet, a najlepiej sprzedaje się model Civic VIII w nadwoziu typu sedan. Nie chcemy więc kierować reklam do wszystkich odbiorców zainteresowanych zakupem jakiegokolwiek samochodu Hondy.

Zacznijmy od słów kluczowych – Google traktuje je jako tematy, którymi zainteresowana jest nasza grupa użytkowników. W naszym przypadku możemy zastosować następujące słowa:

  • honda civic sedan 2007 opinie
  • civic viii spalanie
  • civic viii sedan na sprzedaż
  • civic 2007 sedan komis
  • komis honda kraków

URLe z kolei pozwalają nam określić ogólną tematykę stron, po których poruszają się nasi odbiorcy. Niezależnie, czy użytkownik odwiedził wytypowany przez nas zestaw linków, czy też nie, może on zostać zaliczony do potencjalnych odbiorców, jeżeli inne strony, które odwiedza, zgadzają się z określonym przez nas motywem. Niestety, sposób działania URLi w CA nigdy nie został szczegółowo objaśniony. Z doświadczenia wiemy, że stosowanie bardziej szczegółowych adresów może przynosić lepsze rezultaty.

Dla naszych odbiorców możemy wybrać następujące witryny:

  1. Wyszukiwarka ogłoszeń samochodów używanych – wynik wyszukiwania z konkretną marką, modelem, generacją, i zarejestrowany w Polsce
  2. Artykuł z testem modelu, który reklamujemy
  3. Dane techniczne i raporty zużycia paliwa modelu
  4. Lista ogłoszeń samochodów używanych w autoryzowanych salonach

Adresy URL

Następnie, AdWords wyświetli nam dane dotyczące demografii i tematów witryn, oraz ilość plików cookie (liczby te rzadko odzwierciedlają faktyczną liczebność grupy docelowej).

Niestandardowi odbiorcy

Stworzyliśmy właśnie nasze pierwsze CA! Teraz warto utworzyć kilka grup reklam, w których będziemy mieszać metody kierowania, np.: CA + słowa kluczowe, CA + tematy, CA + demografia, CA + miejsca docelowe (z kierowaniem i stawką).

Wskaźniki, na które warto zwrócić uwagę porównując te grupy, to przede wszystkim:

  • CTR
  • średni czas spędzony na stronie
  • głębokość wizyt

Dowiemy się dzięki temu, czy nasza reklama faktycznie trafia do odpowiedniej grupy odbiorców.

Potencjał Custom Affinities leży w możliwości szczegółowego dostosowania i określania grup użytkowników. Z naszego doświadczenia wiemy, że często jest to też tańsza alternatywa dla innych metod w Sieci GDN. A jakie są Wasze doświadczenia? Piszcie!

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoli
lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief