Najczęściej poszukiwane kierunki na wakacje

|
|
Kategorie: Marketing Internetowy

Wielkimi krokami zbliża się czas wakacji. W poszukiwaniu atrakcyjnych ofert biur podróży czy tanich lotów, Polacy korzystają głównie z Internetu. Co i kiedy szukają wczasowicze? Jakie kierunki warto promować?

Wyszukiwarka Google daje biurom podróży możliwość dotarcia do bardzo dużej liczby klientów. Jak wynika z narzędzia Google Trends, zwiększoną aktywność użytkowników można zaobserwować już na początku roku, co związane jest zapewne z ofertami „first minute”. Internauci szukają wakacji również w kwietniu, przed weekendem majowym. Początek drugiego kwartału jest więc dobrym czasem na pierwsze zainteresowanie ich ofertą, szczególnie, że liczba reklamodawców w tym miesiącu nie jest jeszcze bardzo wysoka. Jednak najważniejszym czasem na bycie widocznym w wyszukiwarce jest okres od czerwca do końca września – wtedy też najczęściej podejmowane są decyzje o wykupieniu wycieczki.

Trendy wyszukań w branży turystycznej

Przyglądając się bardziej szczegółowo statystykom wyszukiwania w branży turystycznej można zauważyć, że zbiegają się z nimi trendy w wyszukiwaniu informacji związanych z danymi państwami – zwiększona ilość zapytań w Google odnośnie krajów zauważalna jest również w okresie wakacji jak i na początku roku.

Egipt wciąż należy do jednych z najpopularniejszych kierunków turystycznych, chociaż z roku na rok można zauważyć spadek zainteresowania tym krajem. Duża ilość zapytań odnośnie miała miejsce w styczniu 2011 roku, kiedy rozpoczęła się rewolucja polityczna w tym regionie. Od tego czasu popularność Egiptu systematycznie maleje, co ma związek z postępującym kryzysem.

Również niespokojna sytuacja w Grecji mogła mieć wpływ na zwiększoną liczbę wyszukań w „gorących okresach” np. podczas zamieszek, jednak z biegiem czasu liczba wyszukań stała się porównywalna z wyszukiwaniem informacji o Egipcie (dane z lipca 2013).

Zainteresowanie krajami w ostatnich latach

Mechanizmy poszukiwania miejsca na wakacyjny urlop najlepiej obrazuje przykład Chorwacji, która w ostatnich latach stała się również popularnym kierunkiem. Największą ilosć zapytań związanych z tym krajem obserwuje się w lipcu i trend ten utrzymuje się już od kilku lat.

Zainteresowanie krajami w ostatnich latach

W jaki sposób internauci szukają wakacyjnych wyjazdów? Coraz częściej wyszukiwane są oferty „last minute” które kuszą niskimi cenami, a także wygodne „all inclusive”. Narzędzie Google Planer Słów Kluczowych przedstawia nam dość wysokie potencjały wyszukań dla nazw krajów w połączeniu z tymi opcjami wycieczek. Tak jak wcześniej zostało zauważone, Egipt notuje spadek zainteresowania, ale wyjazdy „last minute” są nadal wyszukiwane i dość popularne. Jednak kilka lat temu potencjały wyszukań dla ofert z tego kraju były zapewne dużo wyższe.

Potencjały wyszukań fraz

W przypadku takich kierunków jak Chorwacja, Grecja, Hiszpania czy Turcja warto podjąć odpowiednie działania SEO już pod koniec roku. Należy jednak pamiętać o poszukiwanych ofertach „first minute”, które są popularne w okresie styczeń-luty, dlatego w obu przypadkach całoroczne prowadzenie działań SEO z naciskiem na wysokie pozycje w styczniu oraz w okresie od czerwca do września będzie dobrą decyzją.

Zainteresowanie wczasami w ostatnich latach

Ostatnimi czasy bardzo modne są dalekie podróże w takie miejsca jak Sri Lanka, Malediwy czy Tajlandia. Internauci wybierający te kierunki najczęściej szukają ich „w ostatniej minucie” – pod względem popularności ofert „last minute” przodowały Tajlandia i Malediwy a zaraz za nimi pojawiały się wyjazdy na Sri Lankę i do Dubaju.

Potencjały wyszukań i konkurencja fraz

Warto dodatkowo przeanalizować, kiedy wzrasta zainteresowanie podróżami na drugi kraniec świata. Tutaj sytuacja jest nieco inna aniżeli w przypadku kierunków europejskich. W okresie wakacyjnym ilość zapytań spada, natomiast listopad i styczeń to dwa główne miesiące które przodują w intensyfikacji wyszukań, dlatego warto właśnie wtedy być w czołówce wyników wyszukiwania ze swoimi ofertami wycieczek czy wczasów.

Zainteresowanie kierunkami Malediwy i Tajlandia w 2013

Wyszukiwanie lotów jeszcze prostsze

Nie zawsze wczasowicze chcą wyjeżdżać z biurem podróży i starają się samemu planować swój urlop. Stosunkowo niedawno, bo w marcu, Google wprowadziło w Polsce wyszukiwarkę lotów (http://www.google.pl/flights/) dzięki której możemy w prosty sposób wyszukać połączenia lotnicze wielu przewoźników. Dostępne jest wygodne sortowanie po cenie, ilości przesiadek czy chociażby czasie podróży. Z pewnością wiele osób chcących zaplanować swoje wakacje na własną rękę, zdecyduje się skorzystać z tego nowego narzędzia.

Google Flights

Od lat zainteresowanie najpopularniejszymi kierunkami wczasowymi potwierdzają dane z Google Trends, więc również i na tej podstawie biura podróży powinny prognozować zainteresowanie swoimi ofertami w kolejnych latach. Branża turystyczna jest dość konkurencyjna, co pokazuje analiza wyszukiwanych fraz kluczowych i wykresy trendów, dlatego najlepszym pomysłem będzie całoroczne prowadzenie działań SEO z naciskiem na wskazane miesiące, w których liczba wyszukań wzrasta.

Komentarze do artykułu: Najczęściej poszukiwane kierunki na wakacje