Mobilne etykiety Google’a już w polskiej wersji wyszukiwarki

|
|
Kategorie: SEO

Google ogłosiło uruchomienie swojej przyjaznej urządzeniom mobilnym etykiety w mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Oficjalnie zaczęła działać już trzy tygodnie temu, ale od niedawna etykieta stała się międzynarodowa.

Wyszukiwarka ma w ten sposób ułatwić użytkownikom wybór witryny z wersją dla posiadaczy smartfonów i tabletów. W polskiej wersji Google oznaczy ją snippetem „Na komórkę”.

Firma testowała strony pod kątem etykiet od 2012 roku. Na dodatek niedawno testy zostały poszerzone o ikony mobilne, nieprzyjazne ikony i teksty wpasowujące się w wersje stron na komórkę. Teraz nadszedł czas na etykiety, które zostały dodane we wszystkich językach i lokalizacjach wyszukiwarki.

Aby Google uznało stronę internetową za przyjazną komórkom, musi ona spełnić kilka ważnych kryteriów, które sprawdzi Googlebot. Najważniejsze, by strona korzystała z technologii obsługiwanej przez urządzenia mobilne, a także, by tekst był na tyle czytelny, by nie wymagał powiększenia. Istotne są również odstępy między linkami (tak, by nie utrudniać kliknięcia w nieodpowiedni).

To czy strona przystosowana jest do obsługi przez urządzenia mobilne łatwo sprawdzić korzystając z gotowego narzędzia- Mobile-Friendly Test. Jeżeli Google uzna twoją stronę za przyjazną tabletom i smartfonom, pojawi się taki komunikat:

1

Komentarze do artykułu: Mobilne etykiety Google’a już w polskiej wersji wyszukiwarki