Kto i na czym zarabia przy okazji Komunii Św.?

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

Maj to miesiąc związany z I Komuniami Św. Większość Internautów z pewnością skorzysta z wyszukiwarki Google w poszukiwaniu upominku dla dziecka, dlatego właściciele sklepów internetowych powinni przeanalizować trendy panujące w wyszukiwarce oraz na rynku e-commerce, aby uzyskać odpowiedź na pytanie: na czym najlepiej zarobić z okazji Komunii?

Po zmianach w MENiS z 2012 roku część dzieci poszła do szkoły już w wieku sześciu lat, przez co niektóre Diecezje postanowiły przesunąć termin I Komunii Św. – w tym roku drugoklasiści będą musieli poczekać z przystąpieniem do Sakramentu jeszcze rok. Wiąże się z tym dość spory krach w branży komunijnej który można zaobserwować również w Internecie. Poszukiwania kamerzysty, fotografa, sali restauracyjnej, dewocjonaliów czy strojów komunijnych z pewnością nie będą tak intensywne jak zwykle, a firmy chcące zwiększyć swoje zyski w tym czasie będą musiały postarać się jeszcze bardziej by zdobyć klientów.

Czasy, gdy zegarek bądź medalik były popularnymi prezentami komunijnymi, odeszły dawno w zapomnienie. Postęp technologiczny zmusza rodziców i gości komunijnych do sprostania wymaganiom współczesnych trendów, niekiedy też wymaganiom samego dziecka. Dobrym pomysłem będą szybkie zakupy w Internecie, które pozwolą zaoszczędzić czas a z reguły są też dużo tańszą opcją od zakupów tradycyjnych. Sprzedawcy z branży e-commerce prześcigają się w reklamowaniu i zachęcaniu do kupna swoich produktów – począwszy od dewocjonaliów, strojów komunijnych (sklepy liturgiczne), pamiątkowych kartek i albumów (księgarnie internetowe), poprzez elektronikę: tablety, aparaty fotograficzne, laptopy, smartfony, konsole do gier (sklepy RTV/AGD), aż po skutery i quady (sklepy motoryzacyjne). W tym czasie popularne są też usługi np. fotografowania i wideofilmowania, wynajem sali restauracyjnej, usługi kwiaciarni czy firmy cateringowej. Już w połowie kwietnia można zauważyć wzrost zainteresowaniem popularnymi tabletami czy laptopami które bardzo często pojawiają się jako prezenty na Komunii.

Google Trends - tablety i laptopy

Jak firmy związane z biznesem komunijnym mogą zwiększyć swoje zyski?

Jedną z form reklamy internetowej jest pozycjonowanie stron WWW. Oferując produkty z branży komunijnej, ale nie tylko, warto podjąć odpowiednie kroki związane z SEO (ang. Search Engine Optimization) dużo wcześniej. Dla przedsiębiorców z branży e-commerce oferujących prezenty komunijne, dewocjonalia, pamiątki i wszelkiego rodzaju inne dodatki, ale też dla właścicieli kwiaciarni i księgarni, najlepszym czasem na rozpoczęcie działań SEO będzie IV kwartał roku. Zwiększone zainteresowanie tego typu produktami można bowiem zauważyć już w marcu i trwa ono aż do maja. Podobnie ma się sytuacja ze strojami komunijnymi, z tą jednak różnicą, że wyszukiwane są one już od lutego/marca, także wzmożone działania pozycjonerskie warto podjąć jeszcze w III kwartale roku.

Google Trends Prezenty KomunijneDo kolejnej grupy związanej z branżą komunijną zaliczają się restauracje, firmy oferujące wynajem sal, firmy cateringowe oraz fotografowie i wideofilmowcy. Warto zwrócić uwagę, że rezerwacji usług w tych sektorach należy dokonywać ze znacznym wyprzedzeniem, najlepiej we wrześniu.

Google Trends Restauracja KomunieDlatego też firmy oferujące tego typu usługi powinny zintensyfikować prace związane z SEO już w I kwartale roku.

Ważną kwestią jest też dobór właściwych słów kluczowych, które posiadają potencjały wyszukania w Google ale też odznaczają się dużym współczynnikiem konwersji, tzn. po ich wpisaniu, wyszukaniu i przejściu do sklepu, klient powinien dokonać zakupu. Przykładami takich fraz mogą być „Jezus Chrystus biografia”, „Biografia Jezusa Chrystusa” które w kwietniu i maju były dość często wyszukiwane.

Wzrost liczby wyświetleń w Google Analytics

Przy pomocy narzędzia Google Planer słów kluczowych możemy oszacować jakie potencjały posiadają poszczególne słowa kluczowe z danej branży:

Google Planer Słów KluczowychWarto przeanalizować ruch z wyszukiwarki Google i zastanowić się czego potencjalni klienci mogą szukać organizując I Komunię Św. dla swojego dziecka. W tym roku w związku z decyzjami diecezjalnymi liczba zapytań z pewnością się zmniejszy, co niekorzystnie wpłynie na przychody w branży komunijnej, jednak należy już teraz pomyśleć o następnym roku i przygotować się do kampanii reklamowej obierając właściwą strategię pozycjonowania.

GA V11

Komentarze do artykułu: Kto i na czym zarabia przy okazji Komunii Św.?