Kampania Google Ads w sezonie świątecznym – checklista

|
|
Kategorie: Google Ads

Z roku na rok polscy reklamodawcy coraz śmielej wkraczają w sezon świąteczno-zakupowy. Nie bez powodu, ponieważ począwszy od Black Friday, poprzez Mikołajki, a skończywszy na Świętach Bożego Narodzenia obserwujemy rosnące zainteresowanie zakupami przez Internet. Dla reklamodawców to idealny czas na znalezienie swoich potencjalnych klientów, zainteresowanie ich swoim produktem oraz zaangażowanie, które zaowocuje upragnioną konwersją. Przedstawiamy checklistę, która ułatwi pracę każdemu specjaliście SEM w tym (wbrew prognozom pogody) gorącym okresie:

 

1. Budżety i stawki

 

  • Wykorzystaj zeszłoroczne dane do zaplanowania budżetów na listopad i grudzień. Spójrz na dzienne wydatki kampanii i zdecyduj, czy plan na tegoroczny budżet jest wystarczający. Pamiętaj, żeby nie dopuścić do sytuacji, kiedy w przeddzień akcji promocyjnej Twoja kampania będzie naznaczona komunikatem:

  • Podkręć swoje wyniki w sieci wyszukiwania dzięki ustawieniu automatycznej strategii ustalania stawek zorientowanej na konwersje. Wybierz: Docelowy CPA, ROAS lub Maksymalizację konwersji. Te w pełni zautomatyzowane strategie będą w większości przypadków reagowały na bieżące zmiany natężenia ruchu, liczby wyświetleń, kliknięć, a także współczynników konwersji. Warto jednak zaznaczyć, że automatyczne strategie wymagają okresu nauczania i testów, dlatego ich pełna optymalizacja może zająć nieco ponad miesiąc (więcej o typach strategii automatycznego ustalania stawek na naszym blogu KLIK).

 

2. Kampanie w sieci wyszukiwania

 

  • Wykorzystaj dobrodziejstwo jakim jest kampania dynamicznych reklam w wyszukiwarce (DSA). Jeśli Twoja witryna posiada dużo podstron i produktów, a także ma dobrze przygotowaną strukturę treści zrozumiałą dla wyszukiwarki – do dzieła! Po ustawieniu dynamicznego celu reklamy na „Wszystkie strony internetowe” system Google Ads będzie „dopasowywał” słowa kluczowe wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników do tego co znajduje się na stronie docelowej kampanii, dzięki czemu zapewnimy wyświetlanie reklam również na frazy kluczowe z długiego ogona.

 

  •  Nie zapomnij o rozszerzeniach reklam, a szczególnie o rozszerzeniu cen i rozszerzeniu promocji. Nie od dziś wiadomo, że rozszerzenia mają kluczowy wpływ na wzrost średniego współczynnika klikalności (CTR), zwiększają widoczność reklamy na stronie wyników wyszukiwania, podnosząc jednocześnie wartość reklamy. Wyświetlanie cen bestsellerów, albo atrakcyjnej obniżki przykuje oko buszującego w Internecie łowcy okazji.

 

  • Wprowadź funkcję odliczania czasu do dnia wyprzedaży w reklamach tekstowych oraz dostosuj przekaz reklamowy dla lojalnych użytkowników/ użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. Funkcja odliczania czasu automatycznie generuje licznik, który odmierza pozostały czas do startu promocji. Dostosowując do odbiorcy tekst reklamy za pomocą funkcji IF (tutaj więcej) zwiększamy trafność reklam, a co za tym idzie zaangażowanie użytkowników.

 

  • Pamiętaj o zasadzie: w każdej grupie reklam tworzymy co najmniej 3 reklamy tekstowe. Aby wycisnąć z nich jak najwięcej należy skorzystać z opcji „Optymalizuj: wybieraj najskuteczniejsze reklamy” w ustawieniach Rotacji reklam. Ponadto, tam gdzie to możliwe dodaj nowy typ reklamy: elastyczne reklamy w wyszukiwarce (w wersji beta), które poprzez podanie wielu nagłówków i opisów jeszcze bardziej od standardowych reklam tekstowych zwiększą skuteczność kampanii, ponieważ ich treść jest dynamicznie dopasowywana do haseł wyszukiwanych przez użytkowników.

 

  • Dodaj „świąteczne” słowa kluczowe do kampanii, co pozwoli maksymalnie wykorzystać wysoki ruch w zimowym okresie. Odpowiedz na zainteresowanie użytkowników, którzy dopiero szukają pomysłu na prezent wpisując w wyszukiwarkę frazy: „prezent świąteczny dla chłopaka”, „prezent świąteczny do 30 zł” itp.

 

 

3. Odbiorcy 

 

  • Docieraj efektywnie do swojej grupy docelowej i wykorzystaj metody kierowania zalecane przez Google. Kieruj na szczegółowe dane demograficzne, takie jak: wiek, płeć, status rodzicielski i dochód gospodarstwa domowego. Wybierz jedną z kategorii odbiorców na rynku, by podnieść skuteczność remarketingu i dotrzeć do klientów szukających informacji i zastanawiających się nad zakupem produktów lub usług, jakie oferujesz. Skorzystaj z kierowania na Odbiorców o podobnych zainteresowaniach, dzięki któremu rozszerzysz swoje zasięgi wśród takich grup jak: Zakupoholicy, czy Łowcy okazji i promocji.

 

  • Upewnij się, że docierasz z reklamą do osób najbardziej zainteresowanych Twoją ofertą. Ustal odpowiednią stawkę dla wartościowego segmentu odbiorców w listach remarketingowych. Zdobądź klientów poprzez wykorzystanie własnych list e-mailowych i kierowania na listę klientów. Chcąc znaleźć nowych klientów, zaleca się dodać kierowane na podobnych odbiorców. Google Ads odnajdzie osoby mające wspólne cechy i wykazujące podobne zachowanie w witrynach co obecni klienci na Twojej liście odbiorców.

 

4. atrybucja

 

  •  Odejdź od Last Click’a. Mowa tutaj oczywiście o standardowym modelu atrybucji, który całą wartość konwersji (sprzedaży) przypisuje do ostatniego punktu styku z naszą firmą (kampanie, źródła ruchu itd.), pomijając inne elementy strategii marketingowej. Dzisiejsi konsumenci podejmują świadome i przemyślane decyzje, korzystając z wielu źródeł informacji oraz urządzeń, dlatego model Last Click jest bardzo często nieefektywny. Aby więc nie przekreślać możliwości uzyskania prawdziwej wartości źródeł pozyskiwania konwersji, możemy wykorzystać różne modele atrybucji dostępne w Google Ads.

 

  • Wybierz model atrybucji oparty na danych (Data-Driven). Wymaga on około 600 konwersji miesięcznie oraz kilku tygodni działania kampanii. Jeśli ten model jest niedostępny masz do wyboru pozostałe modele: Rozkład czasowy, Uwzględnianie pozycji oraz Liniowy.

 

5. Kampanie shoppingowe

 

  • Nie zapomnij o podstawach! Wybierz standardową metodę wyświetlania reklam, która zapewni równomierne wykorzystanie Twojego budżetu w ciągu dnia. Dołącz do swojej kampanii listy remarketingowe oraz inne grupy Odbiorców. Sprawdź swoje listy wykluczających słów kluczowych, warto je wzbogacić o negatywne frazy, tak aby zapobiec wyświetlaniu reklam na hasła: „niedobre cukierki”, „brzydkie sukienki” itp. Przeanalizuj swój plik produktowy pod kątem: stanu akceptacji wszystkich istotnych w ofercie produktów, aktualności opcjonalnych filtrów zasobów. Zwróć uwagę na ustawienie stawek mobilnych i docieraj do klientów w pobliżu adresu Twojej firmy poprzez rozszerzenie lokalizacji. Dzięki temu rozszerzeniu reklamy w Google mogą przedstawiać lokalizację Twojej firmy i zachęcać użytkowników do jej odwiedzenia.

 

  • W pełni wykorzystaj automatyczne określanie stawek również w kampaniach produktowych. Wybierz Docelowy ROAS, pozwalający ustalać stawki pod kątem docelowego zwrotu za reklamę. Ta strategia inteligentnego określania stawek pomaga uzyskać większą wartość konwersji lub przychodu przy utrzymaniu wybranego docelowego zwrotu z nakładów na reklamę (ROAS). Jeśli masz możliwość, uruchom inteligentną kampanię produktową (Smart Shopping Campaign), która według Google pomoże w: uproszczeniu zarządzania kampaniami, maksymalizacji wartości konwersji i zwiększeniu zasięgu reklamy.

 

  • Promuj produkty i przykuwaj uwagę swoimi reklamami, wyświetlając informacje o promocjach dzięki dodaniu komentarzy o cenach promocyjnych. Dzięki tej opcji reklama wyświetla się z komentarzami o cenie promocyjnej i potencjalni klienci widzą, ile zaoszczędzą (więcej TUTAJ).

 

  • Aktywuj reklamy katalogowe produktów dostępnych lokalnie szczególnie w dni kiedy spodziewasz się większego ruchu w sklepie tradycyjnym (np. w weekendy). Takie reklamy pomagają przyciągnąć klientów do Twojego sklepu lokalnego dzięki temu, że zwracają uwagę na informacje na temat sklepu oraz cen konkretnych produktów w ofercie. Ten format reklamy korzysta z pliku danych z reklamy lokalnego asortymentu produktów i dociera do osób, którym wyświetlają się reklamy displayowe. Reklamy dostępne są w: Australii, Brazylii, Francji, Kanadzie, Niemczech, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii.

 

  • Wypróbuj reklamę produktową z funkcją prezentacji. Dzięki temu ułatwisz użytkownikom znalezienie i poznanie Twoich produktów oraz marki. Ta reklama pozwala na grupowanie powiązanych produktów i ich wspólną prezentację oraz wpływa na decyzję użytkownika, jeśli zastanawia się nad miejscem zakupu, gdy szukają bardziej ogólnych haseł, takich jak: „dywany”, „lampy”. Reklamy te dostępne są w: Australii, Hongkongu, Indiach, Indonezji, Irlandii, Kanadzie, Malezji, Niemczech, Nowej Zelandii, Republice Południowej Afryki, Singapurze, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, we Francji, na Filipinach i Tajwanie.

 

Winter is coming, a więc nie zostawiaj swoich potencjalnych klientów na zimnie, kiedy pukają do Twoich drzwi! Według badań Deloitte w tym roku polska rodzina wyda na święta średnio 1168 zł, co stanowi 6% wzrost budżetu w stosunku do wydatków w roku ubiegłym, przekazując na kupno prezentów 45% bożnonarodzeniowego budżetu. Czy to nie jest wystarczający powód, dla którego warto w tym okresie zająć się na poważnie kampanią Google Ads? Wykorzystaj jej możliwości i docieraj szybko i skutecznie do swoich odbiorców, oraz nowych klientów!

Komentarze do artykułu: Kampania Google Ads w sezonie świątecznym – checklista