Generic selectors
Tylko dokładne dopasowanie
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Filtruj po kategoriach
Analityka internetowa
BLOG.re:view
Content marketing
Marketing automation
Marketing internetowy
PPC
SEO
Social media
Z życia Semahead
Skontaktuj się z nami

  • Hidden
  • To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.

Jak przygotować reklamę wideo, która przyciągnie odbiorców?

PPC
02.08.2019 Semahead

Tworząc kampanię wideo warto wyjść poza utarte schematy, aby osiągnąć sukces. Jeżeli właśnie podejmujesz krok tworzenia pierwszego filmu – przeczytaj wskazówki, które dla Ciebie przygotowaliśmy. Dzięki nim stworzysz kreację wideo, która przyciągnie wielu odbiorców.

Daj sobie czas

Zanim przystąpisz do jakikolwiek działań zastanów się co dokładnie chcesz zareklamować i przekazać swoim odbiorcom? Czy jest to Twoja marka, usługi jakie oferujesz, a może chcesz skupić się na jednym produkcie? Nie bez powodu na te pytania musisz odpowiedzieć w pierwszej kolejności. Decyzja o tym co reklamujesz pomoże Ci wybrać m.in. odpowiedni format reklamy.

Jeśli już sprecyzujesz co chcesz pokazać, wówczas określ do kogo chcesz trafiać. Od tego jaki jest Twój docelowy konsument będzie zależeć kreacja reklamy, język, wykorzystana muzyka oraz to gdzie będziesz ją wyświetlać. Warto mieć na uwadze, że co innego podoba się nastolatkowi, a co innego zaciekawi inżyniera szukającego konkretnych rozwiązań. Powinniśmy się także zastanowić jakie uczucia chcemy wywołać po obejrzeniu naszej reklamy.

 

Kontekst Twojej kreacji – pomocne pytania

 

  • Na kogo będzie targetowana reklama?
  • Jaki problem/potrzebę rozwiąże Twój produkt/usługa dla osób do których chcesz ja kierować?
  • Jakie jest uzasadnienie tego rozwiązania?
  • Jakiego języka należy użyć by trafić do grupy docelowej i dobrze im wyjaśnić działanie produktu?
  • Jakie są najważniejsze cechy produktu? Najlepiej skupić się na tych unikalnych.
  • Czy oferujesz aktualnie jakieś zniżki?
  • Co powinni robić widzowie po obejrzeniu reklamy? Jakie call to action będzie najlepsze?

 

Niech podstawa twórcza będzie z Tobą!

 

Tworząc kreacje niemal zawsze miej w głowie poniższy „wykres”. Kreacje reklam są odwrotnością reklam wyświetlanych w TV. W takich napięcie jest budowane powoli od początku i dopiero po kilkunastu sekundach następuje przejście do sedna. Zobacz jak to się ma w przypadku YT.

Reklama wideo w youtube

1. Pierwsze 5 sekund jest najważniejsze – to one mają zainteresować i zatrzymać użytkownika, dlatego zacznij z wysokiego poziomu. Tutaj musisz efektywnie przedstawić problem (potrzebę lub fakt do którego nawiążesz), który trzeba rozwiązać. Dlaczego 5 sekund? Reklamy TrueView dają oglądającym możliwość pominięcia reklamy po 5 sekundach, co nagradza reklamy, które od początku przyciągają uwagę.

2. Zaraz potem przedstaw swój produkt, który oczywiście jako jedyny jest w stanie zaradzić na przedstawioną na początku sytuację. Na tym etapie rozważ użycie „miękkich” konwersji, szczególnie dla takich produktów, które zazwyczaj wymagają dłuższego czasu na podjęcie decyzji odnośnie ich zakupu. Użyj zwrotów: „Dowiedz się więcej” „Zapisz się” „Kup teraz” „Pobierz” „Otrzymaj kupon”. W tym punkcie należy zaznaczyć, że niektórzy reklamodawcy pomijają krok pierwszy i od razu zaczynają z najwyższego poziomu czyli przedstawienia produktu. Oto przykład:

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=IbammefIzvA[/embedyt]

3. Po kilkunastu emocjonujących sekundach możesz złapać nieco oddech. Opisz działanie i przedstaw zalety swojego produktu. Oczywiście wszystko w miarę zwięźle i na temat.

4. Przedstaw ofertę, rozwiązanie i proponowane promocje. Tutaj jest czas na ponowne wezwanie do działania. Powtarzając je upewnij się, że jest ono powtarzane wizualnie oraz dźwiękowej.

5. Na koniec zaznacz, że więcej opcji (szczegółów lub produktów) dla zainteresowanych jest dostępne po przejściu w link reklamy.

 

Jak pokazać produkt/usługę w reklamie?

 

Korzystaj z animacji, dźwięku i ruchu, aby w pełni wykorzystać siłę wideo i przedstawić swoją ofertę. Istnieje kilka typów kreacji jakie możesz stworzyć:

  • The Explainer – Wykorzystaj głos lektora, aby opowiedział o przedstawionym na wideo produkcie i tym jak radzi sobie z prezentowanym problemem.
  • The Demo – Pokaż swój produkt w akcji! Zademonstruj co oferujesz poprzez dźwięk i ruch. Pamiętaj o wywołaniu zainteresowania i przekonaj konsumenta, dlaczego właśnie Twój produkt jest wartościowy. Poniżej przedstawiam przykład Ecplainer’a lub Demo.

reklama wideo w YouTube

  • The Straight Pitch – Idealne rozwiązanie dla kategorii produktów nad którymi nie trzeba się długo zastanawiać przed zakupem. Jeśli Twój produkt jest łatwo dostępny i nie musisz tłumaczyć jego zastosowania szanuj czas użytkowników i przejdź do konkretów.

reklama wideo w YouTube

  • The Story Pitch – To rodzaj reklamy, który ma nie wyglądać jak reklama. Dopiero na końcu prezentowanej historii przedstawiasz swój produkt. Jest to dosyć ryzykowne posunięcie, wymaga większych nakładów finansowych bez gwarancji, że reklama osiągnie postawione cele performance’owe. Dłuższe formy reklam powinny mieć swoje mocne uzasadnienie.

reklama wideo YouTube

 

Jak powinna wyglądać kreacja – czyli gdzie i co umieścić?

 

Wiesz już jak rozdysponować czas swojej reklamy na poszczególne jej aspekty. Teraz kolej na część wizualną, czyli jak powinien być rozmieszczony obraz w Twoim wideo oraz na czym (i jak!) skupić uwagę odbiorców.

reklama wideo w YouTube

Reklamowany produkt umieść w środku kadru, gdzie skupia się wzrok użytkownika. Obrzeża obrazu zarezerwuj na button umożliwiający pominięcie reklamy, nakładkę z call to action czy nakładki reklamowe.

Zaprezentuj wyraźnie markę i jej logo na samym początku (tak, w pierwszych 5-ciu sekundach. Następnie zapewnij widoczność marki wraz z wezwaniem do działania przez cały czas trwania reklamy.

Pamiętaj o odpowiednim zoptymalizowaniu dla mobile, czyli:

  • zastosuj bliskie ujęcia żeby użytkownik nie musiał przybliżać telefonu do twarzy
  • stwórz jasny film – użytkownicy mają w zwyczaju przyciemniać ekran swoich telefonów w celu oszczędzania energii, a Ty chcesz przecież żeby Twoja reklama była wyraźna i widoczna.
  • przytrzymuj uwagę odbiorcy przez szybkie tempo i cięcia
  • przestrzegaj dobrze wypozycjonowanego w kadrze logo/grafik/tekstu o odpowiednio dużych wymiarach.

Mam nadzieję, że przedstawiona przeze mnie porcja wiedzy zaowocuje w Twoich kreacjach wideo i z zadowoleniem będziesz podziwiał(a) plony swoich kampanii, nie tylko przez pierwsze 5 sekund.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoli
lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief