Generic selectors
Tylko dokładne dopasowanie
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Filtruj po kategoriach
Analityka internetowa
BLOG.re:view
Content marketing
Marketing automation
Marketing internetowy
PPC
SEO
Social media
Z życia Semahead
Skontaktuj się z nami

  • Hidden
  • To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.

Jak budować wizerunek swojej firmy w Google

SEO
13.08.2014 Semahead

 

Google wprowadził zmiany w swojej usłudze skierowanej do firm oraz marek. Usługa dzięki, której właściciele restauracji, hoteli, zakładów fryzjerskich, sklepów z odzieżą oraz wielu innych może zaprezentować swoją firmę z jak najlepszej strony. Czy zmiany wpłyną na widoczność firmy w internecie?

Google bardzo często wdraża swoje usługi a następnie analizuje zachowania użytkowników po to aby ulepszać funkcjonalność swoich rozwiązań. Po każdej większej aktualizacji Google informuje użytkowników o zmianie (zarówno tych już korzystających z produktu jak i tych nowych). Po zmianie i lekkim rebrandingu jaki zastosował Google dla swojej usługi, lepiej bliżej zapoznać się z możliwościami Google Moja Firma. W końcu to bezpłatna wizytówka firmy w największej na świecie wyszukiwarce!

Google moja firma start

Spoglądając kilka lat wstecz znajdziemy pierwszy prototyp Google Moja Firma czyli Google firmy lokalne. Gdy na horyzoncie pojawił się Facebook, firma Google stworzyła platformę społecznościową Google+, która posiadała możliwość dodania i zweryfikowania adresu firmy w mapkach Google. Opcja ta nazywała się wtedy Google+ Lokalnie a następnie Miejsca Google Dla Firm. zainteresowanie mapami Google stale rośnie więc rozwój tego produktu z pewnością jest jednym z priorytetów Google.

Trendy Google

Sposób weryfikacji nie zmienił się znacznie od 2009 i nadal jest to pocztówka z kodem PIN, która przychodzi na adres firmy w ciągu 2,3 tygodni od dodania wpisu. Istnieje też możliwość weryfikacji przez telefon. Zanim jednak Google wyśle pocztówkę i tak należy wcześniej zweryfikować numer telefonu np. poprzez kod wysłany smsem.

Pocztówka Google

Wizytówkę firmy można dodać bezpośrednio ze strony Google Moja Firma albo po wcześniejszym założeniu konta Google+. Po wprowadzeniu danych firmy i kliknięciu „Wyślij kartkę pocztową” zostaniemy przekierowani do profilu.

Google moja firma

Ekran powitalny na nowo stworzonej wizytówce firmy pozwala szybko i łatwo zapoznać się z podstawowymi funkcjami wizytówki. Główną zmianą jest oczywiście rebranding usługi i jej uproszczenie. Google Moja Firma to swego rodzaju centrum dowodzenia z poziomu, którego możemy publikować wiadomości na naszej stronie G+, przeglądać opinie użytkowników na temat naszej firmy, tworzyć kampanie Google AdWords Express, prowadzić wideokonferencje Google Hangouts, przeglądać statystyki profilu oraz statystyki Google Analytics.

Google moja firma profil

Głównym zadaniem wizytówki jest prezentacja danych kontaktowych takich jak adres, numer telefonu, adres e-mail. Wizytówka daje jednak więcej możliwości, ponieważ funkcjonalnością może zastąpić już prostą stronę.

Profil Google Moja firma

Procedura tworzenia wizytówki nie jest skomplikowana i można ją zarejestrować poprzez stronę:
https://www.google.com/local/business/add/

Osoby, które jednak mają problem z utworzeniem profilu czy modyfikacją istniejącego już konta mogą skorzystać z centrum pomocy Google pod adresem:
https://support.google.com/business/?hl=pl#topic=4539639

Google promuje swój „odświeżony” produkt poprzez spot reklamowy.

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=LCzri4tXuF0″ width=”740″]

Na filmie ukazano jedną z najważniejszych zalet Google Moja Firma względem tradycyjnych katalogów firm – wizytówek. Tą zaletą jest integracja społecznościowa firmy z klientami. Istnieje możliwość interakcji np. poprzez wystawienie opinii firmie, ale także firma ma możliwość interakcji ze swoimi klientami poprzez komentarze lub możliwość dodania do znajomych.

Właściciele firm to z reguły osoby, które są w ciągłym ruchu, dlatego Google wychodząc naprzeciw użytkownikom mobilnym udostępnił za darmo aplikację do zarządzania wizytówką poprzez smartfony, tablety i inne urządzenia mobilne. Aplikacja dostępna jest na system Android a także na system iOS (iPad, iPhone)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.vega
https://itunes.apple.com/app/id853371601?mt=8

Dla właścicieli wielu firm, oddziałów udostępnione zostało narzędzie, które umożliwia zarządzanie wieloma adresami oraz importowanie danych z pliku. Narzędzie dostępne jest pod adresem:
https://www.google.com/local/manage/?hl=pl#list

Wizytówka umożliwia łatwe tworzenie kampanii w Google AdWords Express (usługa mało spopularyzowana w Polsce a umożliwiająca szybkie tworzenie kampanii lokalnych w promieniu do 65 km od siedziby naszej firmy)

Google AdWords Express

Google AdWords Express

Google Moja Firma ze swoimi możliwościami daje właścicielom firm oraz marek łatwe w obsłudze narzędzia, które pozwalają na zareklamowanie firmy, kontakt z klientami, zaprezentowanie wnętrza swojego sklepu a także możliwość publikowania innych cennych informacji, które pozwolą dotrzeć wielu klientom do oferty firmy. Należy jednak pamiętać, że wizytówka to nie tylko zalety, ale także wady np. brak pełnej kontroli jak w przypadku własnej strony internetowej oraz fakt, że Google wprowadza zmiany w swoich produktach dosyć często. W rezultacie oznaczać może to tyle, że znana z dzisiaj wizytówka Google Moja Firma za parę miesięcy znowu zmieni swój wygląd, funkcjonalność.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoli
lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief