Google Tag Manager: Szczypta miłości dla targetowania mobilnego

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

W ciągu ostatnich kilku miesięcy mówiliśmy sporo na temat postępów Google Tag Managera w usprawnianiu pracy przedsiębiorstw, wzmacnianiu funkcji zabezpieczeń oraz sprowadzaniu większej liczby partnerów do Vendor Tag Template Program. Tag Manager wprowadził również nowy zestaw SDK mobilnego w Google I/O, bazujący na sile Firebase, czyli Google’s mobile app developer platform. Dziś przedstawiamy efekty ostatnich wysiłków zespołu Google, który obrał sobie za cel sprawienie, by targetowanie mobilne przy pomocy Google Tag Managera stało się łatwiejsze niż kiedykolwiek. Przekonaj się sam!

 

Powitanie AMP w rodzinie Tag Managera

Z przyjemnością przedstawiamy nowo opublikowaną pomoc techniczną dla Accelerated Mobile Pages (AMP) w Google Tag Managerze! AMP to inicjatywa z wolnym dostępem do kodu źródłowego, by doświadczenia związane z urządzeniami mobilnymi stały się jeszcze lepsze dla każdego. Dane z wczesnych analiz pokazują, że strony powiązane z AMP ładują się 4 razy szybciej oraz używają 10 razy mniej danych niż takie same strony spoza AMP. Już dzisiaj możesz użyć Google Tag Managera do uproszczenia wdrażania tagów na stronach AMP.

Dodatkowo, kontenery AMP w Google Tag Managerze zapewniają wsparcie poprzez platformy reklam Google, w tym AdWords i DoubleClick. Znajdziesz tam więcej niż 20 typów tagów dostępnych w firmie szablonów (również 3rd party vendor tags). Zespół Google zadbał również o to, żeby odpalenie Twoich tagów było bardzo proste oraz miało duży zasięg pokrycia triggerów AMP dzięki wbudowanym triggerom.

 Triggery

 

Podczas konfigurowania tagów często jednym z celów jest zebranie dodatkowych wartości, takich jak tytuł strony albo miejsce strony, do którego użytkownik dotarł podczas przewijania. Zmienne AMP Analytics umożliwiają realizację tych celów i są dostępne w Google Tag Managerze jako wbudowane zmienne gotowe do zintegrowania z Twoimi tagami. Jeśli chcesz poznać pełną listę obsługiwanych tagów i zdobyć informacje na temat korzystania z wbudowanych zmiennych, odwiedź stronę pomocy technicznej.

 

Rozpoczęcie pracy jest tak proste, jak się wydaje:

  1. Stwórz nowy kontener na swojej stronie AMP
  2. Upuść fragment Tag Managera na swojej stronie AMP
  3. Stwórz pierwsze tagi
  4. Sprawdź i Opublikuj

 

Kontenery AMP są zbudowane z elastycznością, której zaufali obecni użytkownicy Google Tag Managera. Tak jak w przypadku innych rozwiązań w Tag Managerze kontener AMP po prostu działa poza schematami.

 

Rozwój Tag Managera dla aplikacji mobilnych

Kiedy Google zapowiedziało nowy SDK w Google I/O, oczekiwaliśmy metody integracji z systemami Android i iOS, bazującej na sile Firebase. Integracja ta umożliwia programistom i marketingowcom łatwiejsze niż kiedykolwiek sprawdzenie, gdzie dane z aplikacji są przesyłane zarówno w obrębie Google, jak i wspieranego Tag Template Vendors.

 

Nowe triggery automatycznego wykrywania wydarzeń za pomocą Firebase

Kontenery aplikacji mobilnych będą teraz jeszcze bardziej intuicyjne i łatwe w użyciu, by dobrze wykorzystywać wydarzenia, które Firebase wykrywa automatycznie. Teraz, kiedy jesteś w kontenerze mobilnym Firebase, podczas konfigurowania triggerów zobaczysz kilka dodatkowych opcji. Nieważne, czy Twój kontener obiera za cel Androida, czy iOS, zobaczysz nową opcję „Firebase Automatic Events”, która zawiera automatycznie wykryte zdarzenia dla poszczególnych platform. Możesz również skorzystać z wbudowanych zmiennych dla każdego z parametrów wydarzeń – dzięki nim konfiguracja tagów to będzie bułka z masłem.

 

Znajdź parametry, kiedy tylko ich potrzebujesz

By w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez Firebase, programiści poza zdarzeniami, które Firebase może wykryć automatycznie, są zachęcani do zaimplementowania ogólnych zdarzeń dla wszystkich aplikacji i sugerowanych zdarzeń w zależności od typu aplikacji, by pomóc im w pełni skorzystać z możliwości, jakie udostępnia Firebase. Po jednym zaimplementowaniu, będziesz w stanie wykorzystać parametry z tych wydarzeń w tagach. Wystarczy utworzyć nową zmienną zdefiniowaną przez użytkownika, a następnie wybrać parametr zdarzenia. Dzięki tej nowej funkcji nie trzeba już pamiętać, jakie parametry są dostępne dla danego wydarzenia. Wybierz zdarzenie, z którym pracujesz, a otrzymasz listę dostępnych parametrów.

Lista dostępnych parametrów

 

Celem Google jest zapewnienie Ci zarządzania tagami najlepszego w swojej klasie. W związku z tym, że konsumenci coraz częściej decydują się na przejście na telefony komórkowe i tablety, priorytety obejmują opracowanie prostych, łatwych w obsłudze rozwiązań w zakresie najnowszych technologii mobilnych.

 

Niezależnie od tego, czy budujesz aplikacje mobilne, czy przyswajasz platformę AMP , możesz liczyć na Google! 😉

 

Baner Analityka Internetowa

Komentarze do artykułu: Google Tag Manager: Szczypta miłości dla targetowania mobilnego