Google planuje rewolucję wyglądu SERP?

|
|
Kategorie: SEO

Google znów zaskakuje. Tym razem zmiany dotknęły SERP – wyniki wyszukiwania – i nie są to tylko zmiany kosmetyczne. Zobaczcie sami, co udało nam się zauważyć.

Google nie bez powodu dorobił się pozycji internetowego giganta. Nieustannie stara się rozwijać. Każdą zmianę najpierw dokładnie testuje. Legenda głosi, że w 2007 roku decyzja dotycząca koloru linków reklamowych na Gmailu wymagała przeprowadzenia 40 eksperymentów z różnymi odcieniami niebieskiego. Co najlepsze, wybór odpowiedniego koloru przyniósł ponoć aż… 200 milionów dolarów rocznego przychodu! Gra jest więc warta świeczki.

I o ile dobór kolorystyki to tylko zmiana estetyczna, ewolucji ulegają też istotniejsze kwestie. Dziś rano Google znów nas zaskoczył. Zmienia się bowiem długość prezentowanego title w wynikach wyszukiwania. Z naszych obserwacji wynika, że cały SERP zwiększył się z 512 do 600 pikseli. Wbrew pozorom to bardzo znacząca zmiana. W nowej wersji użytkownikowi zaprezentowane może zostać więcej informacji. Co za tym idzie, twórcy stron mogą łatwiej zachęcić go do odwiedzenia witryny.

Zobaczcie sami:

Screen z wyszukiwania Semahead przed zmianami

Tak było wcześniej…

Screen z wyszukiwania Semahead po zmianach

…a tak jest teraz

To nie jedyna nowość. W ostatnim tygodniu Internet zawrzał, gdy w świat poszła wiadomość, że linki znów mogą zmienić kolor. Tym razem Google proponuje jednak czerń. Pomysł nie spotkał się z ciepłym przyjęciem. Głównym zarzutem jest to, że nie rzucają się w oczy i trudno je odróżnić od „nieklikalnego” tekstu. 

Tak wyglądają proponowane zmiany

Screen z wyszukiwania Google z nowymi, czarnymi linkami

Czy zmiany pozostaną z nami na stałe? Trudno powiedzieć – są dopiero w fazie testów i nie każdy może je zobaczyć. Jedno jest pewne: firma pokroju Google nie podejmuje ryzykownych decyzji bezpodstawnie.

A jak Wam podobają się nowości? Sprawdzą się? Piszcie!

 

 

AKTUALIZACJA:

 

Okazuje się, że zmian jest jeszcze więcej! 

  • szersza staje się cała kolumna wyników wyszukiwania oraz tzw. fragmenty rozszerzone,
  • powiększa się wolna przestrzeń pomiędzy kolumną wyników a dodatkowymi treściami z prawej strony,
  • szersze stają się również lokalne wyniki wyszukiwania na podstawie map.

 

Podsumowując, wygląda na to, że Google robi więcej miejsca wynikom wyszukiwania. I chyba słusznie.

 

 

 AKTUALIZACJA (30.05):

Czyżby kolejne zmiany? Zaobserwowaliśmy wczoraj nowość: wyniki wyszukiwania na stacjonarnym komputerze są umieszczone w oddzielnych boxach – ramkach, co upodabnia je do SERPa urządzeń mobilnych. Zobaczcie sami:

Google oddziela wyniki wyszukiwania liniami

 

Google dopiero się rozpędza!

A jak to wygląda u Was? Zauważyliście coś nowego? Dajcie znać w komentarzu albo podeślijcie print screena – chętnie o tym napiszemy!

 

Komentarze do artykułu: Google planuje rewolucję wyglądu SERP?