Google łączy światy! Dużo nowych możliwości w AdWords

|
|
Kategorie: Google Ads

Google już od dłuższego czasu zapowiadał, że chce połączyć świat reklamy on-line ze światem off-line. Trzeba przyznać, że firma konsekwentnie dąży do celu – właśnie zrobili w tę stronę ogromny krok. Mierzenie TV, zliczanie wizyt w sklepie czy remarketing cross-device – zobaczcie, jakie zmiany czekają AdWords!

 

Nowości zostały ogłoszone podczas Advertising Week w Nowym Yorku. Co dokładnie zapowiedział internetowy gigant?

 

1. BRAND LIFT PO LIFTINGU

Brand Lift to narzędzie Google, które pozwala na mierzenie efektów YouTube’owych kampanii. Nie chodzi tylko o podstawowe wskaźniki, takie jak liczba wyświetleń, udostępnień czy komentarzy. Brand Lift pokaże nam np., czy kampania zwiększa świadomość naszej marki, chęć zakupu, czy zapamiętywalność spotu, a to wszystko na podstawie wyszukiwań organicznych.

Nowa funkcja to właściwie przełom w łączeniu dwóch zupełnie odrębnych światów – digital i TV. Od niedawna Brand Lift porównuje bowiem wyniki uzyskane przez kampanie z YouTube z wynikami kampanii telewizyjnych. Każdy, kto w promocji wykorzystuje oba te kanały, będzie teraz w stanie łatwo sprawdzić, co skutkuje większym ruchem i większym zainteresowaniem marką – YouTube czy telewizja? 

Oczywiście, nie jest żadnym zaskoczeniem, że w pierwszych prowadzonych testach skuteczność YouTube była prawie 2 razy większa niż reklam telewizyjnych 😉 

Wyniki Youtube vs TV

Źródło: https://adwords.googleblog.com

 

2. REKLAMY ON-LINE, ZAKUPY OFF-LINE

Rozszerzenia lokalne i zliczanie wizyt w sklepie – to nowe sposoby Google na mierzenie wpływu reklam w GDN na fizyczne wizyty w sklepie. Rozszerzenia lokalizacji pozwolą wyświetlić zainteresowanym użytkownikom w wyszukiwarce adres szukanego sklepu, jego położenie na mapie czy zdjęcia lokalu. Zliczanie wizyt mierzone będzie na podstawie lokalizacji użytkownika (jego znalezienia się w sklepie), w ciągu 30 dni po jego kliknięciu w reklamę. A wszystko dzięki milionom dokładnych danych, które zbierają Mapy Google.

W ten sposób  zobaczymy, czy nasze reklamy faktycznie działają, i ilu klientów trafia do nas dzięki nim.

Nowe rozszerzenie lokalizacji

Źródło: https://adwords.googleblog.com

 

3. REMARKETING NA WSZYSTKICH URZĄDZENIACH

Wiadomości rano sprawdzasz na telefonie, w pracy służy Ci komputer stacjonarny, wieczorem oglądasz film na laptopie, a przed snem sprawdzasz maile na tablecie? Nie jesteś sam! Zjawisko cross-device staje się coraz bardziej popularne wśród internautów, przyprawiając jednocześnie reklamodawców o ból głowy. Google o tym wie i stara się znaleźć rozwiązanie.

Nowa funkcja cross-device remarketingu ma pozwolić na kierowanie reklam Google Display Network i DoubleClick Bid Manager do użytkowników zmieniających urządzenia, na których przeglądają Internet. Zastosowanie nowego rozwiązania twórcy prezentują na przykładzie kampanii na Halloween:

Przykład reklam cross device

Źródło: https://adwords.googleblog.com

 

Co myślicie o nowych rozwiązaniach? Piszcie!

 

 

GSP

Komentarze do artykułu: Google łączy światy! Dużo nowych możliwości w AdWords