W poszukiwaniu słabych punktów – eksperymenty Universal Analytics

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

Klienci wchodzą na stronę, ale nie dokonują zakupu? Rozmyślają się zaraz przed dokonaniem płatności? Być może jakiś komunikat jest słabo widoczny lub któraś część procesu zajmuje za dużo czasu. Na szczęście można to sprawdzić.

Dzięki eksperymentom Universal Analytics dowiesz się, nad jakim etapem ścieżki zakupowej możesz popracować, by nie tracić potencjalnych klientów – innymi słowy, sprawdzisz, gdzie znajduje się „wąskie gardło” Twojej strony.

Eksperymnety UA

Najpierw jasno określ cele, jakie chcesz osiągnąć, np. ilość transakcji. Następnie przygotuj kilka wersji strony. Eksperyment pozwoli Ci ocenić, która z nich spotyka się z lepszym odbiorem.
W ustalonym przez Ciebie czasie trwania – od 3 dni do 3 miesięcy – Universal Analytics będzie zbierać dane o tym, która z wersji skutkuje częstszym występowaniem działań określonych jako cele.

Konfiguracja

Co należy ustalić?
Odsetek ruchu, który ma zostać zbadany.
Dlaczego?
Ponieważ nie wszyscy użytkownicy muszą brać udział w eksperymencie.
Następnie, skonfiguruj kod i Voilà!

Algorytm po zebraniu danych utworzy statystyki, z którymi będziesz mógł się zapoznać w przygotowanym na końcu badań raporcie. Dla większej wygody możesz włączyć opcje przesyłania powiadomień e-mailowych.

Teraz tylko usiądź i poczekaj, aż potencjalni klienci sami zadecydują, która wersja witryny jest dla nich najatrakcyjniejsza. W ten prosty sposób utworzysz skuteczną i przyjazną dla użytkownika stronę, która będzie mieć bezpośrednie przełożenie na wyniki Twojego biznesu!

Baner Analityka Internetowa

Komentarze do artykułu: W poszukiwaniu słabych punktów – eksperymenty Universal Analytics