Generic selectors
Tylko dokładne dopasowanie
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Filtruj po kategoriach
Analityka internetowa
BLOG.re:view
Content marketing
Marketing automation
Marketing internetowy
PPC
SEO
Social media
Z życia Semahead
Skontaktuj się z nami
  • Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k.

    Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Dlaczego Google nie wyświetla moich reklam?

PPC
23.04.2018 Magdalena Sękara

Przeszukałeś już całą Wyszukiwarkę Google, ale nadal nie możesz znaleźć swojej reklamy AdWords? Przedstawiamy 10 wskazówek, które mogą ułatwić znalezienie przyczyny tego tajemniczego zjawiska:

 

1. Na początku warto pamiętać, że Google może wstrzymać wyświetlanie reklam na komputerze, przy ich zbyt częstym wyszukiwaniu. Ma to na celu przeciwdziałanie fałszywym kliknięciom, generującym niepotrzebne, dodatkowe koszty. Aby uniknąć tej sytuacji, należy używać Narzędzia podglądu i diagnostyki reklam. Uchroni to Twoje kampanie przed zaniżaniem współczynnika klikalności (CTR) oraz zapewni 100% wiarygodności danych.

 

2. Ograniczony lub wyczerpany budżet. Może się okazać, że nasz budżet dzienny został już wyczerpany lub jest ograniczony, wtedy reklamy nie będą wyświetlane lub będą pojawiać się rzadko. By unikać przedwczesnego wyczerpania budżetu dziennego zaleca się ustawienie standardowej metody wyświetlania reklam, która równomiernie optymalizuje wykorzystanie budżetu dziennego.

 

3. Za wysokie stawki CPC w stosunku do budżetu dziennego. Jeśli nie zostały uwzględnione  wysokości stawki przy określaniu budżetu i stawka CPC jest wyższa lub zbliżona do budżetu dziennego, zablokuje to możliwość wyświetlania się reklam. Można tego przedwcześnie uniknąć sprawdzając poziom stawek za pozycję u góry strony korzystając z planera słów kluczowych.

 

4. Mała liczba wyszukiwań słów kluczowych. Należy sprawdzić, czy wybrane słowa kluczowe zastosowane w grupie reklam, nie należą do fraz niszowych i nie powodujących wyświetleń reklam po wpisaniu w wyszukiwarkę. Równocześnie, nie warto usuwać mniej popularnego słowa z kampanii: w żaden sposób nie zakłóca ono statystyk, a być może z czasem zacznie generować wyświetlenia.

 

5. Zbyt ścisłe dopasowanie słów kluczowych. Używając wyłącznie ścisłego dopasowania słów kluczowych automatycznie ogranicza się możliwość wyświetlenia reklam. Dzieje się tak dlatego, ponieważ użytkownik musi wpisać dokładnie tą samą frazę, której użyliśmy jako słowo kluczowe. Aby uniknąć takiego ograniczania liczby odbiorców należy zastosować któreś z szerszych dopasowań (np. dopasowanie do wyrażenia).

 

6. Dostosowanie stawek według urządzeń do kampanii lub grupy reklam. Ustawienie dostosowania sięgającego -100% spowoduje zupełny brak wyświetleń reklamy na danym urządzeniu takim jak komputer, tablet czy telefon komórkowy. Warto sprawdzić, czy na koncie nie zostało wprowadzone takie dostosowanie i czy jest ono celowe.

 

7. Kierowanie kampanii na określone lokalizacje. Mówiąc krótko, osoba znajdująca się w Gdyni nie zobaczy reklamy, gdy kampania jest kierowana na Zakopane i obszar w promieniu 15 km. Ponadto, używając internetu mobilnego Google może źle odczytać położenie użytkownika, który nie zobaczy reklamy. Jednak ponownie z pomocą przychodzi narzędzie podglądu i diagnostyki reklam, w którym można samodzielnie, bez względu na to w jakiej lokalizacji się znajdujemy, ustawić interesujący nas obszar i sprawdzić, czy reklamy są tam wyświetlane.

 

8. Harmonogram wyświetlania reklam nie pozwala na emisję reklam. Korzystając z tej funkcji należy pamiętać, że reklamy będą się wyświetlały tylko w określonych przez nas dniach i porach.

 

9. Kłopoty z płatnościami – najczęściej spowodowane wygaśnięciem ważności karty kredytowej, jej odrzuceniem, czy też wykorzystaniem wszystkich dostępnych środków na koncie.  Aby zweryfikować poprawność swoich płatności należy odwiedzić zakładkę „Rozliczenia i płatności” rozwijając kółko zębate w prawym górnym rogu ekranu panelu AdWords.

 

10. Warto wspomnieć o ostatniej, podstawowej kwestii: Czy interesująca kampania lub grupa reklam została w ogóle aktywowana na koncie? Aby reklama mogła się pojawić w wyszukiwarce musi być aktywna zarówno na poziomie grupy reklam i kampanii do której należy.

 

Jak widać na poprawne wyświetlanie się reklam ma wpływ bardzo wiele czynników – począwszy od ustawień całego konta, skończywszy na ustawieniach słów kluczowych w grupie reklam. Więcej o optymalizacji konta AdWords można przeczytać w naszym artykule, opisującym prowadzenie zaawansowanej kampanii DHL. Gdy sprawdziłeś już każdą z powyższych opcji i nadal reklamy nie są widoczne, konieczny będzie kontakt z pomocą Google AdWords.

 

 

 

 

 

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Chcesz zacząć współpracę z nami? Wypełnij Brief!

Wypełnienie briefu zajmie Ci kilka chwil a nam pozwoli
lepiej przygotować się do rozmowy z Tobą.

Wypełnij brief