Czy warto inwestować w słowa brandowe?

|
|
Kategorie: Google Ads

Prezentujemy analizę wpływu płatnych linków w wyszukiwarce na wyniki organiczne dla zapytań brandowych. Na podstawie naszego klienta ecommerce z branży obuwniczej, przedstawimy i omówimy efekt synergii tych dwóch kanałów.

Raport 1 – włączone reklamy na zapytania brandowe

Zakres raportu: 06.04 – 19.04.2015

W analizowanym zakresie czasowym na zapytania brandowe były wyświetlane wyniki organiczne oraz płatne reklamy w wyszukiwarce.

Reklamy

1

Reklamy zostały wyświetlone 3 354 razy oraz kliknięte 1 592 razy (47% CTR). Zanotowano 15 przypadków, w których została wyświetlona reklama, a nie został wyświetlony link organiczny (marginalne zjawisko).

Wyniki organiczne

2

Wyniki organiczne zostały wyświetlone na 3 795 zapytań uzytkowników, a 1 628 z nich doprowadziło do przejścia użytkownika na stronę (43% CTR). W przypadku 456 zapytań na słowo kluczowe, które stanowiło nazwę brandu, zostały wyświetlone tylko i wyłącznie linki organiczne (spowodowały one 87 przejść do witryny – 19% CTR).

To co jest ważne to wzrost współczynnika CTR wyników organicznych, gdy równocześnie są zawsze wyświetlane płatne linki (46,15% vs. 42,89%). Oznacza to dodatkowe 32 kliknięcia z wyników organicznych na 1 000 wyświetleń. Przy łącznej liczbie 3 795 zapytań w raportowanym okresie oznacza to 123 dodatkowe kliknięcia i ok. 246 kliknięć w ciągu miesiąca.

3

Przy współczynniku konwersji na zapytanie brandowego słowa kluczowego wynoszącym 1,7% oznacza to dodatkowe 4 konwersje na miesiąc, czyli przychody na poziomie 1 000 zł (średnia wartość zamówienia w kwietniu dla wyników organicznych to 250 zł). Można to uznać za pierwszą przesłankę występowania efektu synergii.

Wyniki łącznie

4

Sumując powyższe rozważania w przypadku kiedy wyświetlają się zarówno wyniki organiczne, jak i wyniki płatne, możemy liczyć, że na 100 zapytań 94 użytkowników przejdzie do witryny (CTR 93,83%).

Raport 2 – wyłączone reklamy na zapytania brandowe

Zakres raportu: 20.04 – 26.04

Wyniki organiczne

5

Po wyłączeniu płatnych linków na zapytanie dotyczące brandowego słowa kluczowego łączny współczynnik CTR spadł do 68,99%. Oznacza to, że na 1 000 zapytań na stronę trafia 246 użytkowników mniej (-24,6%). Przy założeniu 7 590 zapytań miesięcznie oznacza to 1 868 przejść do strony mniej. Zakładając współczynnik konwersji na poziomie 1,5% dla zapytania na słowo kluczowe, które stanowiło nazwę brandu, oznacza to 28 konwersji mniej i 7 000 zł przychodów mniej. Można to uznać za drugą przesłankę występowania efektu synergii.

Wnioski

  • współczynnik CTR dla wyników organicznych (gdy wyświetlają się tylko ona) wynosi ok. 70%,
  • współczynnik CTR dla wyników organicznych i płatnych (gdy wyświetlają się oba) wynosi ok. 93%,

Oznacza to, że reklamy znacznie zwiększają widoczność witryny w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google.

Występuje efekt synergii

  • dla wyników organicznych (wyświetlenie reklamy zwiększa CTR wyników organicznych)
  • dla wyników łącznych (wyświetlanie reklam zwiększa CTR witryny z 70% do 93%) – w 24% przypadków osoba, które nie zobaczyłaby reklamy nie kliknęłaby także wyniku organicznego.

Rekomendacje

Przy miesięcznym koszcie kampanii brandowej wynoszącym średnio 60-80 zł korzyści z jej uruchomienia wydają się być zdecydowanie większe.

GA V11

Komentarze do artykułu: Czy warto inwestować w słowa brandowe?