Certyfikaty z analityki internetowej

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

Rozwój analityki internetowej w ostatnich latach spowodował wzrost zainteresowania tą dziedziną wśród polskich firm. Perspektyw jest wiele. Jednak wymagania pracodawców co do umiejętności i wiedzy analityków także rosną. Najlepszym sposobem na przejście z laika do specjalisty jest uczestnictwo w szkoleniach oraz pozyskanie certyfikatów, które są pisemnym potwierdzeniem zdobytych kwalifikacji.

 

Najpopularniejszym certyfikatem jest bez wątpienia oficjalny certyfikat Google, dotyczący narzędzia Analytics. Egzamin jest bezpłatny, dostępny już w języku polskim. Składa się z 70 pytań i trwa 90 minut. Aby zdać egzamin należy uzyskać 80% poprawnych odpowiedzi. Więcej informacji na temat egzaminu jest dostępnych na stronie https://support.google.com/partners/answer/6089828?hl=pl.

Warto inwestować w swoją wiedzę, zwłaszcza że możliwości jest wiele. Jedną z nich jest przystąpienie do stowarzyszenia skupiającego firmy, które prowadzą swoją działalność w obszarze analityki internetowej. Będąc członkiem takiego stowarzyszenia otwierają się przed nami możliwości rozwijania umiejętności w zakresie biznesowego wykorzystania Internetu. W obrębie działań takich organizacji pojawiają się także szerokie możliwości szkoleń i uzyskania certyfikatów. Poniżej znajduje się garstka niezbędnych informacji odnośnie źródeł szkolenia się i zdobywania kwalifikacji w dziedzinie analityki internetowej.

Certyfikowane szkolenia Google Analytics

Największe międzynarodowe stowarzyszenia to:

 

O stowarzyszeniach słów kilka:

DAA – Głównym celem tego stowarzyszenia jest skupianie największych organizacji branżowych i pomaganie im uporać się z pracą dotyczącą dużej ilości danych – ich pozyskiwaniem i analizą.

Digital Analytics Association prowadzi program certyfikacji, który zapewnia zdobycie wiedzy wymaganej do pracy w zakresie analityki internetowej. Jeżeli starasz się o pracę specjalisty w tej branży, to taki certyfikat z pewnością poświadcza o twojej przewadze konkurencyjnej. Jednakże należy pamiętać, że Certyfikat DAA Web Analytics jest skierowany do osób z doświadczeniem i o pogłębionej wiedzy w dziedzinie analityki.

Informacje na temat procesu aplikacji znajdziesz TUTAJ.

 

IIBA – Powstałe w 2003 roku, niezależne stowarzyszenie non-profit, które skupia organizacje i pomaga im rozwijać się w dziedzinie analizy biznesowej. Jako członek IIBA możesz podnieść swoje umiejętności i uzyskać dostęp do BABOK®Guide (Business Analysis Body of Knowledge ) – tzw. Biblii Analizy Biznesowej.
Udostępniają oni szeroki zakres szkoleń i certyfikatów na dwóch poziomach:

  • Certification of Competency in Business Analysis (CCBA)
  • Certified Business Analysis Professional (CBAP).

Wszystko o wymaganiach, procesie aplikacji oraz kosztach egzaminów znajdziesz tutaj: CCBA, CBAP lub na stronie internetowej stowarzyszenia.

 

OMG – Organizacja Object Management Group  powstała już w 1989 roku, a w jej skład wchodziły m.in. firmy IBMApple Computer i Sun Microsystems. Najważniejszym dokonaniem OMG jest utworzenie standardu Common Object Request Broker Architecture (CORBA) a jednym z najnowszych opracowań jest standard dla języka modelowania UML (Unified Modeling Language) i pokrewnych technologii MOF i XMI. Ich certyfikaty mają międzynarodową rangę a ich kilku poziomowy zakres obejmuje głównie zagadnienia dotyczące UML oraz BPMN (Business Process Model and Notation). Należy pamiętać, że aby ubiegać się o wyższy, trzeba posiadać certyfikat poziomu niższego. Więcej informacji TUTAJ.

 

REQB – W 2006 roku grupa ekspertów w dziedzinie analizy biznesowej postanowiła utworzyć nowoczesny, międzynarodowy standard Inżynierii Wymagań, który stałby się podstawą do utworzenia wspólnego języka Analizy Biznesowej. Ich głównym celem było dążenie do zwiększenia efektywności wytwarzania oprogramowania „wolnego od błędów”, co za tym idzie -opracowanie Syllabusa, który wymienia, grupuje i opisuje zagadnienia związane z Inżynierią Wymagań, których znajomość wymagana jest podczas egzaminu. Dużym udogodnieniem jest możliwość zdawania egzaminu w języku polskim. Przydatne informacje są dostępne TUTAJ, tudzież na oficjalnej stronie REQB.

 

IQBBA – jest grupą niezależnych ekspertów działających w obszarze przemysłu, inżynierii i badań. Jego celem jest stworzenie wspólnych światowych standardów w obszarze Analizy Biznesowej, dlatego też stworzony został kompleksowy program szkolenia, który obejmuje standardowy obszar analizy biznesowej, jak również aspekty innowacji i doskonalenia procesów biznesowych. Więcej informacji na temat szkoleń i poziomów certyfikacji jest szczegółowo opisanych na stronie SAGES.

 

SEMPO – jest organizacją non-profit, założona w 2003 roku, zrzeszającą przedsiębiorstwa i osoby indywidualne, które zawodowo zajmują się marketingiem w wyszukiwarkach. Celem istnienia SEMPO jest zwiększanie świadomości zainteresowanych co do możliwości działań SEM.

 

IREB – Międzynarodowa Rada Inżynierii Wymagań, jest organizacją non-profit, dostarczycielem systemu certyfikacji – Professional for Requirements Engineering – CPRE. W jej skład wchodzą czołowi przedstawiciele inżynierii wymagań ze świata nauki, przemysłu oraz doradztwa. Więcej informacji dla zainteresowanych znajduje się na polskiej wersji strony organizacji IREB.

 

W Polsce także działają stowarzyszenia analityczne, a jednym z nich jest  IAB Polska. Jest to Związek Pracodawców Branży Internetowej, którego misją jest wspieranie działalności uczestników z branży interaktywnej, zaś celami miedzy innymi rozwój rynku internetowego i tworzenie standardów jakościowych. 

IAB Polska może pochwalić się działalnością z zakresu:

  • opracowywanie schematów standardów, dobrych praktyk i materiałów edukacyjnych
  • tworzenie programów certyfikacji
  • praca nad raportami badania Adex
  • organizacja:
    – Forum IAB
    – MIXX Awards & Conference

W ramach członkostwa w tym stowarzyszeniu możliwe jest uzyskanie certyfikatu Digital Marketing Qualification, który potwierdza umiejętności z zakresu marketingu online. Przyznawane są na poziomie ogólnym oraz specjalistycznym. Aby dowiedzieć się więcej odwiedź stronę DIMAQ.

 

Kolejną z lepiej znanych organizacji na polskim rynku jest Akademia Unity, skupiająca się wokół działań e-commerce, nowinek technologicznych oraz e-biznesu.

Sztandarami Akademii jest organizacja wydarzeń:

  • Roadshow E-COMMERCE W PRAKTYCE
  • Cykl barcampów technologicznych TechCamp
  • seminariów biznesowych
  • szkoleń i udziału w studenckich konferencjach i festiwalach informatycznych
  • oraz studiów podyplomowych „Zarządzanie i marketing projektów internetowych” prowadzonych przez Wyższą Szkołę Europejską.

Więcej informacji: http://www.akademiaunity.pl/side-navigation/
Odkryj potencjał biznesu z Semahead

Warto wspomnieć także o e-Commerce Polska – (Izba Gospodarki Elektronicznej), jest to organizacja działająca w ramach rozwoju polskiej branży e-commerce. Opiera się na współpracy i wymianie know-how z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi na całym świecie.

Skupia się głównie wokół edukacji, eventów, konferencji  oraz badań rynku i raportów branżowych.

Cele e-Commerce Polska opiewają głównie wokół :

  • wspierania interesów gospodarczych firm z branży gospodarki elektronicznej
  • rozwój owej branży w Polsce i Europie,
  • wspierania głównie małych i średnich przedsiębiorstw
  • wspieranie społeczeństwa w wykorzystywaniu rozwiązań cyfrowych.

Więcej informacji: http://www.ecommercepolska.pl/pl/o-nas/misja-i-cele/

Wracając do tematu samych certyfikatów, to w sieci można znaleźć naprawdę sporo kursów. Oto kilka ciekawych przykładów wartych rozważenia:

  • Advanced Web Analytics Certification Training – kurs autorstwa samego Avinasha Kaushika – analitycznego guru. Wprowadza zainteresowanych w tajniki świata analityki internetowej. Kurs kierowany jest zarówno do specjalistów analityki cyfrowej, jak i absolwentów starających się o pracę analityka.
  • Advanced Digital Analytics – to certyfikat potwierdzający kompleksowo zdobytą wiedzę z zakresu analizy danych. Zakres materiału odnosi się zarówno do zbierania danych, ich analizy jak i raportowania. Osoba ubiegająca się o jego otrzymanie będzie miała pełne rozeznanie również w wykorzystywaniu takich narzędzi jak Google Analytics, Site Catalyst i WebTrend. Posiadacz certyfikatu na poziomie ponadpodstawowym zaznajomiony będzie również z wszelkimi aspektami social media, w tym również metod najlepszego ich wykorzystywania, testowania oraz korzystania z uwzględnieniem reklam.
  • UBC/DAA Award of Achievement Program – kurs online dla początkujących, obejmujący wprowadzenie do Analityki internetowej, pomiar kampanii marketingowych, tworzenie i zarządzanie analityką w biznesie.
  • Web Intelligence Certificate Program – jest to kontynuacja UBC Award of Achievement. Web Intelligence to połączenie analityki cyfrowej, która bada zachowanie użytkowników na Twojej witrynie, z innymi ofertami cyfrowymi, które pomagają w zarządzaniu spółką i podejmowaniu skutecznych decyzji.

 

Zdobycie certyfikatu to cel, który może motywować do rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności. Powszechnie wiadomo, że nauka jest niezmiernie ważna i daje ogromne korzyści i satysfakcję, a także otwiera przed nami nowe możliwości w życiu zawodowym.
Także do dzieła!

Komentarze do artykułu: Certyfikaty z analityki internetowej