Aplikacja Google Analytics, czyli analityka zawsze pod ręką

|
|
Kategorie: Analityka Internetowa

Dwa dni temu Google zaktualizował aplikację mobilną Google Analytics. Zobacz, jakie funkcjonalności oferuje, i dlaczego warto z niej korzystać!

 

Aplikacja Google Analytics

Aplikacja działa na wszystkich nowoczesnych telefonach i tabletach, w 39 językach, oraz we wszystkich krajach, w których obecnie jest dostępny Google Analytics, i jest w pełni darmowa. Takie rozwiązanie pozwala nam na szybkie monitorowanie kluczowych danych, nawet gdy znajdujemy się z dala od komputera. Aplikacja mobilna Google Analytics automatycznie dopasowuje raporty do rozmiaru wyświetlacza i zestawia ze sobą najważniejsze wymiary i dane, tworząc przyjazne dla oka wykresy. Nawigacja po interfejsie jest bardzo intuicyjna.

Aplikacja mobilna Google Analytics

Z nowości, jakie Google przygotował dla aplikacji mobilnej, można wymienić:

  • Szybkie przejście do określonych raportów
  • Sekcje: Odbiorcy, Pozyskiwanie, Zachowanie zawierają kilka raportów
  • Tworząc nowy raport, po wpisaniu niestandardowego przepływu wyświetli się lista sugerowanych wymiarów i danych do dostosowania

 

 Jak działa aplikacja i jakie dane oraz raporty możemy na niej przeglądać?

Pełna lista raportów w aplikacji znajduje się w jej menu bocznym. 

Menu boczne aplikacji Google Analytics

Strona główna zawiera zestawienie najważniejszych informacji, dotyczących ruchu w witrynie:

  • Liczba użytkowników aktywnych w czasie rzeczywistym
  • Odbiorcy ogółem
  • Zachowanie ogółem
  • E-commerce ogółem
  • Przegląd celów
  • Łączna liczba zdarzeń
  • Ciekawa wizualizacja raportu użytkowników wg pory dniaWizualizacja użytkowników wg pory dnia

 

Panel informacyjny to miejsce, w którym możesz tworzyć i zapisywać swoje ulubione raporty, a sekcja „Czas rzeczywisty” zawiera informacje dotyczące użytkowników aktualnie znajdujących się w witrynie.

Odbiorcy – w zakładce został udostępniony wachlarz raportów, za pomocą których możesz zaczerpnąć informacji o tym, kto korzysta z Twoich treści:

Raport Odbiorcy

Pozyskiwanie – raporty z tej sekcji pozwalają na analizę źródeł pozyskania użytkowników.

Raport Pozyskiwanie

Zachowanie – z tej zakładki jesteśmy w stanie zaczerpnąć wiele informacji na temat tego, jak użytkownicy korzystają z naszej witryny:

Raport Zachowanie

E-commerce – ta część raportów dla niektórych może być najbardziej interesująca, zwłaszcza dla osób, które starają się monitorować swoje przychody na bieżąco. Dzięki zakładce e-commerce w aplikacji Google Analytics, nawet podczas wakacyjnej podróży masz możliwość sprawdzenia, jak kręci się Twój biznes podczas Twojej nieobecności.

E-commerce

Podczas przeglądania raportów istnieje możliwość wyboru dowolnego zakresu dat. W aplikacji dostępna jest także funkcja podstawowej segmentacji danych, bez opcji tworzenia i używania niestandardowych. Niestety, wszystkie funkcje konfiguracji konta są dostępne tylko w przeglądarce.

aa8

 

Komentarz analityka
Przyznam szczerze, że z początku sama nie byłam przekonana do używania Analytics w telefonie. Wyobrażałam sobie chaos i dużą liczbę nieczytelnych raportów. Nie sądziłam, że taką ilość danych, jaką udostępnia nam Google Analytics, można logicznie i przejrzyście umieścić w aplikacji mobilnej. Zostałam pozytywnie zaskoczona i zachęcam do przetestowania! Nawet, jeżeli nie posiadasz w pełni działającego konta Analytics, pamiętaj, że Google udostępnia nam konto demonstracyjne Demo, które jest dostępne również w aplikacji Analytics.

 

 

Baner na bloga Semahead - mniejszy

 

Komentarze do artykułu: Aplikacja Google Analytics, czyli analityka zawsze pod ręką