10 najczęściej udostępnianych wpisów 2015 roku

|
|
Kategorie: Marketing Internetowy

Koniec roku to czas podsumowań – również dla nas. Jakie treści na naszym blogu interesowały was najbardziej? Na jakie pytania pomagaliśmy wam odpowiedzieć? Jakie problemy udało nam się wspólnie rozwiązać? Oto zestawienie 10 najbardziej angażujących artykułów na naszym blogu.

 

Share = użyteczność, czyli wyższy stopień zaangażowania

Miarą do porównania naszych treści na blogu uczyniliśmy liczbę udostępnień. Dlaczego share’y? To właśnie ten wskaźnik najwierniej odzwierciedla realną użyteczność tworzonych przez nas treści. Dostać „lajka” to trudne zadanie, ale zdobyć udostępnienie – to dopiero sztuka! Przeciętny użytkownik lajkuje kilku-,  kilkunastokrotnie razy więcej niż udostępnia.

Share’owane treści to takie, które nie tylko zostały zauważone, otworzone i – mniej lub bardziej uważnie – przeczytane przez użytkownika. Udostępnienie danego artykułu świadczy o tym, że nasz czytelnik znalazł w nim coś istotnego, czym chce się podzielić z innymi osobami. Udostępnienia świadczą o bardzo silnym zaangażowaniu czytelnika.

Pomiar zaangażowania w postaci liczby udostępnień umożliwia Buzzsumo.com, czyli ukochane przez wielu specjalistów od Content Marketingu narzędzie pozwalające śledzić trendy w Internecie. Za jego pomocą sprawdziliśmy, jakie artykuły stworzone przez naszych specjalistów były najczęściej udostępnianie w mediach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze, LinkedInie, Pintereście, a także Google+.

 

Lista największych przebojów na blogu Semahead

Zanim przejdziemy do zestawienia TOP 10 wpisów na naszym blogu (takie znajduje się na końcu tego artykułu), warto wspomnieć o jeszcze jednej istotnej sprawie. Analizując nasze tegoroczne wpisy, zauważyliśmy, że tematyka treści najczęściej „podawanych dalej” oscylowała wokół czterech bardzo wyraźnych kategorii. Okazuje się, że nasze zestawienie to prawdziwa kopalnia insightów na temat kierunku rozwoju marketingu online. Kategorie tematyczne, które najbardziej elektryzowały naszych czytelników, są wiernym odbiciem najważniejszych trendów marketingu internetowego 2015 roku.

 

And the winner is… Social Media i Content Marketing

Bezkonkurencyjne jeśli chodzi o liczbę udostępnień okazały się wpisy z kategorii „Social Media i Content Marketing”.

Świetne wyniki wpisów z zakresu marketingu treści nie są zaskoczeniem, biorąc pod uwagę kilka trendów z ostatnich miesięcy, a mianowicie:

  • Rosnąca rola contentu w działaniach marketingowych,
  • Wzrost znaczenia content marketingu w działaniach SEO,
  • Rosnące wymagania użytkowników, a także robotów Google co do jakości i użyteczności treści.

 

SEO + CONTENT = W.N.M, CZYLI BAŚŃ O MIŁOŚCI LUDZI I ROBOTÓW

SEO plus CM = W.N.M

 

Weterani Wielkiej Cybernetycznej Wojny mówią o niej rzadko. Czasem tylko, przy kieliszku zmrożonej wódki, wzniosą cichy toast za okaleczonych i poległych. Wszyscy dostali niezłą nauczkę. Jak zmienił się Cyberświat po 2011 roku? Czego nauczyły nas wyniszczające walki ludzi i robotów? Czytaj dalej...

 

Jeśli chodzi zaś o media społecznościowe, dla większości firm obecność na Facebooku to dziś absolutne minimum. Nie oznacza to wcale, że o „dziecku” (nie, nie tym prawdziwym) Marka Zuckerberga, powiedziano już wszystko. Nic bardziej mylnego (jak mawia Radosław Kotarski)!

Dużym wyzwaniem, któremu wciąż nie podołało wiele firm, okazało się tworzenie spójnej komunikacji wizualnej marki na Facebooku.

 

7 ZASAD SPÓJNEJ KOMUNIKACJI WIZUALNEJ W SOCIAL MEDIA

7 zasad spójnej komunikacji wizualnej w social media

Grafiki w social media powinny być jak Twoja garderoba. Z jednej strony – dużo ciekawych ubrań na każdą okazję. Z drugiej – wszystkie powinny zawierać cząstkę Twojego stylu, być dopasowane do Twojej płci, Twoich rozmiarów i Twojego wieku. W tym artykule podpowiem Ci, jak ubierać markę w social media. Poznasz siedem zasad, których przestrzeganie pomoże Ci zachować spójność wizualną prowadzonego przez Ciebie profilu. Czytaj dalej...

 

Bardzo cieszy nas fakt, że chcecie się uczyć na CUDZYCH błędach – poniżej kolejny, a zarazem najbardziej share’owany w całym zestawieniu, artykuł naszego Social Media Wymiatacza, Tomka Brusika.

 

5 NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANYCH GRZECHÓW GRAFICZNYCH NA FACEBOOKU 

Brzydki Facebook

Uwaga: po przeczytaniu tego artykułu już nigdy nie spojrzycie na żaden fanpage w ten sam sposób. Zobaczcie 5 najczęstszych, obrazkowych błędów popełnianych przez administratorów Facebooka. Czytaj więcej...

 

Warto zasygnalizować również, że w tym roku biznes coraz częściej i chętniej wykorzystywał w komunikacji również inne platformy społecznościowe, jak choćby Instagram, czy Snapchat.

 

Analityka jest dla ludzi

Druga kategoria, która zyskała największą liczbę udostępnień w ciągu całego roku to „Analityka”. W tym miejscu warto wspomnieć o dwóch silnych trendach.

Po pierwsze, branża odczuwa duże zapotrzebowanie na specjalistów, jakimi są analitycy internetowi. Umiejętność logicznego myślenia, znajomość środowiska IT oraz biegłość w posługiwaniu się narzędziami do analizy danych z Google Analyticsem na czele to cechy pożądane na rynku jak woda na pustyni – o czym donosiliśmy wam w poniższym artykule.

 

NAJBARDZIEJ POSZUKIWANY ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI – ANALITYK INTERNETOWY

Analityk internetowy

Jest taki zawód, który coraz częściej przewija się wśród ofert pracy średnich i dużych sklepów internetowych, agencji marketingowych oraz domów mediowych. Jednorazowe oferty coraz częściej zastępuje rekrutacja stała. Każdy potencjalny kandydat błyskawicznie dostaje zaproszenie na rozmowy, a warunki finansowe dla pracodawców są kwestią drugorzędną. Dlaczego tak się dzieje? I jak stać się dobrym analitykiem internetowym? Czytaj więcej...

 

Po drugie, umiejętności analityczne pozwalają zmierzyć efektywność podejmowanych przez nas działań. Dzięki temu szybko ocenimy, w co warto inwestować środki, a które działania okazały się w przypadku danego biznesu mało skuteczne. Do cennych wniosków warto dojść możliwie jak najszybciej – w tym celu warto korzystać choćby z niestandardowych raportów Google Analytics.

 

10 BEZPŁATNYCH RAPORTÓW NIESTANDARDOWYCH GOOGLE ANALYTICS

raporty niestandardowe

Prezentujemy 10 indywidualnych zestawów raportów niestandardowych Google Analytics. Każdy raport można skopiować do własnego konta Google Analytics przy użyciu zamieszczonych linków do szablonu z raportem. Czytaj więcej...

 

Rozwój biznesu w Internecie

Na trzecim miejscu pod względem liczby udostępnień na naszym blogu znalazły się wpisy z kategorii „Rozwój biznesu w Internecie”.

Biznes w sieci rozwija się w zadziwiająco szybkim tempie – kto nie chce wypaść z gry, musi być na bieżąco. Znajomość trendów pozwala szybko reagować na zmiany zachodzące poza wewnętrznym środowiskiem naszej firmy i dostosować nasze działania marketingowe do aktualnych potrzeb klientów. Specjalnie dla was, nasi specjaliści informują o najsilniejszych trendach, na przykład w content marketingu.

 

12 TRENDÓW W CONTENT MARKETINGU NA ROK 2016

12 trendów w content marketingu na rok 2016+

Czy to koniec tradycyjnego storytellingu? Ad Block zapewni pracę content marketerom? Zobacz, o jakich trendach w content marketingu na 2016 rok mówią najwięksi eksperci w branży. Czytaj więcej...

 

Z drugiej strony, dyrektorzy marketingu muszą myśleć długofalowo i perspektywicznie. Działania spontaniczne nie mogą zdominować Twojej strategii marketingowej. Planowanie budżetu marketingowego to z pewnością jedna z kwestii, o której trzeba pomyśleć wcześniej.  

 

JAK MĄDRZE ZAPLANOWAĆ BUDŻET MARKETINGOWY NA 2016 ROK?

Dollarphotoclub_93902707

Z tego artykułu nie dowiesz się jak podzielić swój budżet reklamowy na konkretne kanały marketingowe. Mądry marketingowiec nie potraktowałby takiego tekstu poważnie. Wie bowiem, że jest to rzecz indywidualna dla każdej branży czy typu biznesu. Wie, że istotnym czynnikiem jest rozmiar budżetu, strategia komunikacji i cały szereg zmiennych. Chcę natomiast zwrócić Twoją uwagę na to, że musisz zmienić Twój marketing, aby dostosować się do zmian zachowań konsumentów. Ponadto poznasz 4 kluczowe elementy nowoczesnego marketingu, których próżno szukać w raportach o wydatkach na reklamę i których być może do tej pory nie uwzględniałeś w swoim budżecie marketingowym. Czytaj więcej...

 

„AdWords na sterydach”

W kategorii „AdWords” Wasze największe zaangażowanie wzbudziły przede wszystkim wpisy dotyczące rewolucyjnego narzędzia do zarządzania kampaniami SEM – DoubleClick. Krystian Kucharski najpierw sam zakochał się w tym narzędziu i jego możliwościach, a następnie miłość tę przekazał wam – tak przynajmniej można wnioskować po liczbie waszych udostępnień jego artykułów 🙂

 

DOUBLECLICK SEARCH: NOWY ADWORDS NA STERYDACH

double click

Narzędzie Doubleclick można porównać do Google AdWords z dziesięciokrotnie większymi możliwościami. Wszystko za sprawą mnogości ustawień, licznych zaawansowanych funkcji do zarządzania kampaniami SEM, co ostatecznie przekłada się na zwiększoną efektywność działań marketingowych. Jakie są zatem korzyści z wdrożenia tego rewolucyjnego narzędzia? Czytaj dalej...

 

GOOGLE REWOLUCJONIZUJE REKLAMĘ OUTDOOROWĄ! DOUBLECLICK WYCHODZI NA ULICE

DoubleClick - reklama Youtube przy rondzie Vauxhall

Przez lata przyzwyczajaliśmy się do reklam Google w sieci, niedawno informowaliśmy także o platformie DoubleClick, która zrewolucjonizowała podejście do planowania kampanii reklamowych. Już wkrótce reklamy Google mogą się pojawić również na ulicach naszych miast, a to dzięki modułowi wchodzącego w część wielkiego tortu, jakim jest platforma DoubleClick Digital Marketing (DDM). Możliwości są ogromne, a my będziemy poddawani kolejnym zabiegom marketingowym, tym razem w życiu codziennym, poza Internetem. Czytaj więcej...

 

DoubleClick budzi wiele emocji, ale nie gaśnie również pasja odkrywania możliwości Google AdWords. Czytelnicy naszego bloga chętnie poznają nowe możliwości, jakie daje narzędzie od Google i uczą się sztuczek, które poprawiają efektywność kampanii reklamowych.

 

8 SPRAWDZONYCH SZTUCZEK, DZIĘKI KTÓRYM POPRAWISZ REKLAMY TEKSTOWE ADWORDS

adwords

Prezentujemy przetestowane przez nas rozwiązania, dzięki którym zoptymalizujesz kampanię AdWords i sprawisz, że twoje reklamy tekstowe będą jeszcze bardziej skuteczne. Zobacz o co należy zadbać, by podnieś CTR. Czytaj więcej...

 

TOP 10 najchętniej udostępnianych wpisów na blogu Semahead

Na koniec obiecane zestawienie naszych największych blogowych przebojów, uporządkowanych przez Buzzsumo pod względem liczby share’ów. Kto jeszcze nie czytał, niech koniecznie nadrabia zaległości.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

Wejdźcie w Nowy 2016 Rok z głową pełną wiedzy i motywacją do dalszego rozwoju.

A W Nowym Roku  – Wam i sobie – życzymy wzajemnej inspiracji i odwagi do podejmowania nowych wyzwań.

 

potencjał

Komentarze do artykułu: 10 najczęściej udostępnianych wpisów 2015 roku