Historie sukcesu

Zobacz jak zdobywamy pozycję lidera dla naszych klientów.
Poznaj nasze możliwości.

Jak zwiększyć liczbę Unikalnych Użytkowników za pomocą kampanii Google Adwords?

Dlaczego to zrobiliśmy

Przyrost liczby Unikalnych Użytkowników to cel jaki został postawiony przed internetowym serwisem informacyjnym najpopularniejszego radia w Polsce RMF FM – RMF24.pl

Zdecydowano iż wyszukiwarkowa kampania Adwords ma być jednym z filarów tego wzrostu.

Dysponując ogromnym doświadczeniem w prowadzeniu kampanii informacyjnych dla Portalu INTERIA.PL oraz Polskiego Radia, wiedzieliśmy iż wyszukiwarka jest świetnym narzędziem do błyskawicznego reagowania na wzrastające zainteresowanie wydarzeniami z Polski i ze Świata.

Dodatkowo udział nowych użytkowników w tego rodzaju ruchu często bywa znaczący, co idealnie pokrywało się z głównym celem kampanii.

Rozwiązanie

Jak to zrobiliśmy?

Zarządzanie kampaniami nastawionymi na pozyskiwanie nowych użytkowników to nieustanne poszukiwanie tematów, który takowy ruch generują. Na szczęście kampanie informacyjne gwarantują stały napływ nowych wydarzeń. Jedyną trudnością bywa zidentyfikowanie tych które mogą zainteresować znaczna liczbę internautów. Dlatego też stale obserwowaliśmy statystyki wyszukiwarki Google, co pozwalało nam błyskawicznie reagować na tzw. „ hot searches” czyli słowa które w ostatnim okresie czasu uzyskały nagły wzrost zapytań w wyszukiwarce.

Drugą drogą do sukcesu było stworzenie tzw. kalendarza wydarzeń. Dzięki niemu potrafiliśmy odpowiednio wcześnie przygotować kampanie dla eventów cyklicznych i tym samym w pełni wykorzystać potencjał jaki te wydarzenia generują.

Obserwując trendy i dysponując kalendarzem wydarzeń mogliśmy z powodzeniem aktywizować osoby odpowiedzialne do tworzenia lub rozwijania treści aktualnie poszukiwanych przez użytkowników. Współpraca z redaktorami to 3 element który pozwolił znacząco podnieść statystyki kliknięć.

Liczby

Co osiągnęliśmy?

Liczba Unikalnych Użytkowników w serwisie niemal się podwoiła, co znacznie przyczyniło się do osiągnięcia rekordowego łącznego wyniku całej Grupy RMF.

  • 37%
    Wyższy udział nowych użytkowników w stosunku do pozostałych źródeł ruchu
  • 60%
    Średni udział Nowych użytkowników w ruchu z kampanii Google Adwords
  • 54%
    Wzrost powracalności użytkowników z kampanii Google Adwords od startu

Referencje

avatar1
Monika Kamiśka
Szef Serwisu Informacyjnego RMF24
Z Semahead współpracujemy od września 2013 roku. Jesteśmy bardzo zadowoleni z prowadzonej kampanii AdWords. Między innymi dzięki niej nasz serwis co miesiąc odwiedza coraz więcej użytkowników. W maju 2014 RMF24.pl osiągnął rekordowy wynik. Agencja SEM Grupy INTERIA.PL to zespół profesjonalnych, kompetentnych i bardzo otwartych ludzi.

Mam nadzieję, że nasza współpraca przyniesie jeszcze więcej korzyści obu naszym firmom.
Aby uzyskać dostęp do raportu, zostaw nam swój adres e-mail. Adres nie będzie wykorzystywany etc...
X
X

Skontaktuj się z nami





Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z regulaminem.

+