Stories także na Facebooku

|
|
Kategorie: Facebook, Social Media

Znikające wiadomości dotarły także do Facebooka! Tym samym serwis Marka Zuckerbega wdraża kluczową funkcję jednego ze swoich największych konkurentów – Snapchata, czyli wiadomości znikające po 24 godzinach.

2 miesiące temu Facebook rozpoczął w Irlandii testy Facebook Stories. Wczoraj pojawiła się oficjalna informacja, że ulotne wiadomości zostaną wprowadzone globalnie, czyli u wszystkich użytkowników. Facebook jako ostatni z serwisów Marka Zuckerberga wprowadza tę funkcję – najpierw pojawiły się Stories na Instagramie, które skutecznie przejęły część użytkowników Snapchata, a następnie na Messengerze i WhatsAppie.

Dlaczego stories na Facebooku?

Facebook wprowadza stories dlatego, że to nowa forma na opowiadanie o swoim dniu. Młodzi użytkownicy coraz częściej nie chcą przewijać kanału aktualności, m.in. ponieważ są tam reklamy. Obrazkowe stories to sposób na szybkie dzielenie się swoimi newsami, są więc odpowiedzią na potrzeby użytkowników serwisu, a jednocześnie pozbawiają konkurencję Zuckerberga kluczowej przewagi. 

W porównaniu ze Stories na Instagramie te na Facebooku oferują znaną ze Snapchata  funkcję nakładania filtrów do zdjęć i filmów, mają jednak mniej możliwości edycji tekstu na publikowanej grafice.

Czy faktycznie bez reklam?

Można się spodziewać, że prędzej czy później Facebook i tak wprowadzi reklamy w stories. Na Instagramie mają pojawić się lada dzień. Facebook poczeka chwilę, aż użytkownicy zaczną korzystać z nich tak, jak zaczęli to szybko robić na Instagramie i w ciągu roku wprowadzi w stories reklamy.

Jak włączyć stories?

Wystarczy najnowsza wersja aplikacji i stories pojawią się automatycznie. Na chwilę obecną funkcja ta dostępna jest jedynie dla użytkowników, nie dla fanpage’y.

 

Today, we’re excited to introduce the new Facebook camera. We think it’ll give everyone more ways to express themselves and share what they’re up to. So from now on, you can just let your camera do the talking.

Opublikowany przez Facebook na 27 marca 2017

 

Komentarze do artykułu: Stories także na Facebooku